Gå til innhold

Skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn lærer i mange situasjoner. Et barn som aldri har gått på skolen men heller har vært med foreldrene på jobb, lekt med andre barn, sett på tv, brukt pc ol har også lært en masse nyttig. Det vil ikke trenge å ta veldig lang tid for et slikt barn å komme ajour med læreplanen hvis det fikk god undervisning fra det var for eksempel 13 år.

Spørsmålet er da hva skolen egentlig gir ekstra, ut over det barnet hadde tilegnet seg av kunskap uansett. Er det riktig å ha så mye fokus på faglige læringsmiljø som det er i dag? Det vesentlige er jo ikke hvor godt barna våre gjør det på pisatester i dag. Det vesentlige er hvordan de vil fungere i arbeid og fritid som voksne. Burde ikke skolen hatt mye større fokus på å utvikle barnas kapasitet, utvikle hjernen, gjøre dem sunne og friske osv?

Hvorfor er fag som er viktige for utviklingen som musikk, gym og kreative fag regnet som annenrangs fag som konsekvent nedprioriteres?

Anonymous poster hash: e7406...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du samme person som har spurt om dette kamuflert på forskjellig vis i flere innlegg den siste tiden?

I så fall lurer jeg på hva i all verdens navn du planlegger for du har da hengt deg mye opp i et veldig komplisert spørsmål.

Anonymous poster hash: 7e3a1...430

Skrevet

Er du samme person som har spurt om dette kamuflert på forskjellig vis i flere innlegg den siste tiden?

I så fall lurer jeg på hva i all verdens navn du planlegger for du har da hengt deg mye opp i et veldig komplisert spørsmål.

Anonymous poster hash: 7e3a1...430

Jeg har sett et liknende tema i en tråd tidligere i høst, men da tror jeg ikke det var hovedtemaet. Uansett synes jeg det hadde vært et interessant tema å diskutere. Det er sikkert noen her inne som vet mye om skolepolitikk.

Anonymous poster hash: e7406...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...