Gå til innhold

"Det er bare inni hodet ditt"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele livet hatt mye motgang og vanskeligheter. Dette har ført til at jeg har lukket meg en del, og ikke gjør så mye annet enn det jeg føler meg komfortabel med. Nå, etter lang lang tid med vanskeligheter har jeg oppsøkt hjelp. Jeg har startet opp hos psykolog, og først nå ser jeg hvor "store" problemene mine er. Jeg har alltid kommet meg gjennom ting, men som sagt ikke gjort mye annet enn ting jeg føler meg trygg på. Nå har jeg uheldigvis fått en diagnose, noe som er skremmende. Det verste er når jeg forteller hvordag jeg har det, og jeg får til svar "det er bare inni hodet ditt det er slik". Jeg synes det er forferdelig. Jeg føler meg virkelig ille berørt, for det er først nå jeg ser hvor vanskelig jeg egentlig har det. Det er så tungt. 

Jeg føler nesten den siste tiden har sugd energien ut av meg. Det å gå i behandling er nok sunt for meg på sikt, men nå føler jeg nesten at jeg blir mer utkjørt og deprimert enn jeg har vært tidligere. Er det normalt?? :(



Anonymous poster hash: 87b02...285
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: så leit at det har blitt sånn for deg, og godt at du får hjelp. Jeg tror det er ganske vanlig at det først blir "verre" før det blir bedre, at det blir en tung periode før du kommer i gang med å få det bedre.



Anonymous poster hash: a676e...109
Skrevet

Ja, det kan være helt normalt. Du har på en måte åpnet lokket på det du har slitt med, og da blir det naturlig mer å forholde seg til, og det kan være veldig energikrevende i en forbigående periode.

 

Men tenk på dette som en prosess, og fortsett i behandlingen.

Snakk også med behandleren om hvordan du har det og hvordan det påvirker deg i hverdagen.

 

Noen har best av å bearbeide det de har vært gjennom med å gå gjennom alt. Andre kan ha bedre effekt av å finne andre teknikker som kan gjøre at man frigjør seg fra fortiden. Det er også ulike retninger innen psykologien. Blir det for heftig for deg, snakk med psykologen om det.

 

God bedring :)



Anonymous poster hash: 2bf7c...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...