Gå til innhold

Hvis jeg brekker ben/armer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og fremdeles må møte på jobb (en del restarbeidsevne). Hva gjør man med transport? Altså, har man krav på noen form for hjelp til transport til/fra arbeid? Ikke kan man kjøre bil selv og kollektivtransport eksisterer ikke. Jeg har ikke råd til å ta drosje 8 mil hver dag for egen regning.

Dette er en tenkt situasjon, altså ;) Bare lurer!

Anonymous poster hash: 79862...abf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at det finnes ordninger for slik transport, men hvor varige problemene må være og hvor store egenandeler det dreier seg om vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: ee809...8db

Skrevet

I min jobb (IA-bedrift) fikk jeg dekket taxi til og fra da jeg brakk benet. Det var imidlertid ikke så langt som du beskriver.

Anonymous poster hash: 6f163...08c
Skrevet

Det finnes en ordning gjennom Nav mener jeg, gjorde i hvert fall det tidligere.

Anonymous poster hash: 69916...47e
Skrevet

Ja, jeg kunne fått dekket taxi når jeg var sykemeldt med bekkenløsning. Men da var det visst sånn at jeg måtte legge ut selv og få tilbake etter noen mnd. Ble jo hinsides mye å legge ut med 4-500 kr pr dag da.

Anonymous poster hash: a8ae0...238

Skrevet

I min jobb (IA-bedrift) fikk jeg dekket taxi til og fra da jeg brakk benet. Det var imidlertid ikke så langt som du beskriver.

Vi hadde forøvrig taxikort på jobb jeg fikk bruke.

Skrevet

Ja, jeg kunne fått dekket taxi når jeg var sykemeldt med bekkenløsning. Men da var det visst sånn at jeg måtte legge ut selv og få tilbake etter noen mnd. Ble jo hinsides mye å legge ut med 4-500 kr pr dag da.

Anonymous poster hash: a8ae0...238

Ja, det hadde jo aldri vært gjennomførbart med den avstanden her. Hadde hatt større utgifter enn inntekter på å komme meg til jobb 😂

Anonymous poster hash: 79862...abf

Skrevet

Hadde en kollega som mistet lappen pga epilepsi. Arbeidsgiver stilte med taxi

Anonymous poster hash: 2e7a8...2ce

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan dagens regler er, men for ti år siden fikk fikk jeg en alvorlig hofteskade, men kom meg etterhvert tilbake i 50 % jobb. Jeg kunne ikke kjøre, og offentlig transport var ikke en mulighet. Nav dekket faktisk store deler av utgiftene til taxi i et par Mnd. Etter en stor operasjon og en evig lang sykemelding, ville jeg igjen forsøke meg i jobb, men da dekket ikke nav dette. det var forståelig nok egentlig, da utgiftene til min transport helt sikkert tilsvarte det samme som om de skulle betalt meg i sykepenger for å være hjemme 100%, men for min del kunne jeg da ikke lengre ha den jobben jeg hadde da offentlig transport i rullestol rett og slett ikke gikk.

Anonymous poster hash: f91e4...82d

Skrevet

Hos oss får vi ikke noe dekket av jobben, men jobben hadde strekt seg langt for å få oss på jobb. Hadde jeg brekt beinet hadde jeg blitt hentet til jobb og tror nok skefen hadde kjørt meg hjem også selv om han bor langt unna meg og jobb, som oftes hadde nok andre jeg jobber med kjørt meg hjem. Noen ganger jobber jeg med noen som ikke har lappen på kvelden, hadde de hatt lappen men ikke fil hadde de fått ta firmabilen.

Men jeg kan ikke utføre store deler av min jobb med knekt bein, så egentlig kunne jeg ikke tenke meg de ville hatt meg på jobb. Men har sjefer som strekker seg langt om det er noe, for de vet jeg er grei tilbake. I en skikkelig sykdomsperiode på jobb henta sjefen min datter i barnehagen da hun ble syk. Ikke smittsomt og hun mått bare få sove under oppsyn så hun lå på sofaen til sjefen og sov. Vi var underbemannet på jobb pga sykdom, og jeg var enest som kunne alt for å holde butikken åpen. Min sjef kan ikke min jobb, så da ble det slik. Jeg kunne bare ha reist, men npr jeg viste hvordan syk hun var så gikk det helt fint slik.

Anonymous poster hash: 230c5...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...