Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 En jente i klassen til datteren min, har invitert alle i klassen på Halloween fest i dag med pizza og brus. De er 17 stk i klassen. I går kom det melding fra en annen mor om at hun syntes vi alle burde betale 100,- siden de inviterete. For meg er det helt i orden, men syntes det er litt rart iom at for to mnd siden hadde en annen jente klassefest og da betalte vi ingenting. Kom pgså mld nå fra en tredje mor om at hun kom ikke til å betale, men sønnen tar med en pose smågodt og en brus. Er det vanlig å betale? Hva slags praksis har dere? De går i sjette klasse. Anonymous poster hash: 6e997...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Vi har innnimelom arrangert klassefester der det koster å komme inn, overskudd går i kassa. Men. Da inneholder invitasjonen info om dette! Det kommer ikke i ettertid Anonymous poster hash: 699bc...f13
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 Hadde det vært en klassefest i regi av skolen, så hadde jeg ikke syntes det var rart. Men når man inviterer slikt, så skal man dekke utgifter selv... Eller la være å invitere Anonymous poster hash: b18ab...63e
Kathrine. Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Kunne absolutt vært med på spleisefest, men 100,- pr. pers. syntes eg var drøyt.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Det er ikke hun som har invitert, men en annen mor som mente det var på sin plass å betale. Jeg syntes også det var drøyt med 100,- men, jeg betalte. Kunne sikkert droppet det, men vil jo ikke være kjip. Dette er helt privat, og har ingenting med skolen å gjøre.. Mvh HI Anonymous poster hash: 6e997...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 Om jeg skulle arrangert en spleisefest for barna i klassen. Hadde jeg skrevet på innbydelsen at de det er fint om som har mulighet, spleiser med 25 - 30 kr hver eller noe. Anonymous poster hash: a8618...c0d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 Det synes jeg hørtes veldig rart ut.. Har en 7.klassing selv og vi i foreldregruppa arrangerer klassefest i begynnelsen av desember hvert år (istedenfor juleavslutsning). Da leier vi ungdomssklubben med DJ og bestiller pizza og handler brus, frivillige foreldre baker. Da betaler ungene 50 kr hver. Men har aldri vært med på at privatpersoner som inviterer til fest har tatt betalt. Anonymous poster hash: d0e15...3dc
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 Vi hadde ofte speisefester når jeg vokste opp , alle betalte 20-30 kr hver. Anonymous poster hash: a8618...c0d
Førstemann Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 Veldig rart av denne moren å blande seg inn sånn. Om jeg hadde invitert klassen til et av barna på fest og noen hadde kommet med penger hadde jeg nektet å ta de i mot. Hadde nesten blitt fornærmet, tror jeg. Dette regner man da med når man inviterer!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 Ja, den andre moren sa vi burde vippse over penger.så da tror jeg de fleste har gjort det. Vet at hun som arrangerer dette, sa det ikke var nødvendig. HI Anonymous poster hash: 6e997...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 Nei. Om man inviterer utenom arrangementer i skolen, så står foreldrene som inviterer for det. Blir det samme som at om jeg inviterer 5 venninner hit en kveld, så ber jeg ikke om 100 kr per pers for mat og drikke... Min sønn skal på halloween party i kveld til en i klassen som har invitert. Da står de for mat, pynt, drikke osv. Anonymous poster hash: 21457...77e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 Ja, var nok det som var tanken til de som inviterer. Jeg lurer på hva "vertskapet" tenker da det detter inn 100 lapp etter 100 lapp på Vipps.Hun har jo sagt st det skal vi ikke trnke på, men så kommer altså denne andre moren og sier vi bør betale.... Jaja, får blir som det blir...jeg har hvertfall betalt HI Anonymous poster hash: 6e997...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 Ja, var nok det som var tanken til de som inviterer. Jeg lurer på hva "vertskapet" tenker da det detter inn 100 lapp etter 100 lapp på Vipps.Hun har jo sagt st det skal vi ikke trnke på, men så kommer altså denne andre moren og sier vi bør betale.... Jaja, får blir som det blir...jeg har hvertfall betalt HI Anonymous poster hash: 6e997...83c Jeg hadde blitt veldig irritert om en annen foreldrer i klassen skulle bestemme hvilken type fest jeg inviterer inn til. Utrolig frekt av denne andre damen. Jeg hadde selvfølgelig heller ikke betalt for en slik fest om det ikke sto i invitasjonen. Anonymous poster hash: 136da...57d
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg hadde blitt veldig irritert om en annen foreldrer i klassen skulle bestemme hvilken type fest jeg inviterer inn til. Utrolig frekt av denne andre damen.Jeg hadde selvfølgelig heller ikke betalt for en slik fest om det ikke sto i invitasjonen. Anonymous poster hash: 136da...57d Ja, jeg håper det går bra. Alle de andre (utenom hun som sender med brus og smågodt) har betalt, så da gjorde jeg det også. Anonymous poster hash: 6e997...83c
Yellow Brick Road Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 Oh gosh, jeg hadde blitt rasende om noen hadde bestemt at andre skulle betale for en fest jeg hadde invitert til.
*Miss Marple* Skrevet 31. oktober 2016 #16 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg hadde virkelig blitt irritert om det strømmet på med penger til en fest jeg hadde invitert til! Spleiselag er helt Ok, men da er det selvsagt vertskapet som skal gi beskjed om det. Sånne geskjeftige kvinnfolk som blander seg er det verste jeg vet. Jeg hadde ikke betalt.
tante grusom master of law Skrevet 31. oktober 2016 #17 Skrevet 31. oktober 2016 I dette tilfellet hadde jeg av prinsipp ikke betalt en krone!! Makan til frekkhet av den andre kvinnen!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #18 Skrevet 31. oktober 2016 HI her.. Nå angrer jeg egentlig på at jeg betalte, men så at alle de andre var enige så da tenkte jeg bare jaja, får betale da. Men, jeg ser jo nå at det kan være dumt for moren som arrangerte dette å bli "påtvunget" penger. Anonymous poster hash: 6e997...83c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #19 Skrevet 31. oktober 2016 Trenger hun ikke pengene gir hun de vel til klassekassa Anonymous poster hash: 699bc...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå