Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg skal ha utprøving av arbeidsevne og Nav har fått meg inn i en bedrift som skal hjelpe meg med utprøving av arbeidsevnen min. Her har jeg fått en veileder og denne mener at jeg må ut i en ekstern bedrift. Og denne bedriften skal jeg finne selv. Er det virkelig riktig at jeg skal være nødt til å ringe rundt og finne dette selv? Er jo en grunn til at jeg har bedt Nav om hjelp til dette. Jeg er syk og sliter bla. med konsentrasjonsvansker, utmattelse i tillegg til sterke smerter. Ikke det at jeg forventer å komme til "dekket bord", men jeg trenger hjelp. Ikke er jeg noe flink til å ringe "tigge" telefoner heller. Når jeg selv har jobbet har jeg fått mange lignende tlf. men da fra Nav eller lignende bedrifter som den Nav har fått meg inn i. Aldri vært med på at privatpersoner har ringt om dette selv. Denne veilederen jeg har fått føler jeg er helt på bærtur. For det første hadde han fått papirer fra Nav som var håndskrevet og ingen av oss klarte å tyde noe særlig av det som sto der. Jeg forsøkte å forklare han diagnosene mine og hva de innebar. Det har jeg vært nødt til å gjøre hver gang jeg har hatt møte med han. Han satte meg faktisk til en test, noe jeg følte var en Iq test. Nå sist gang fikk jeg beskjed om å finne en bedrift og så kontakt med han igjen. Kjenner at dette er jeg veldig skeptisk til. Hva er deres erfaringer? Anonymous poster hash: 5c9bb...bd5
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Regner med det er en attføringsbedrift du er i? I så fall høres det da helt adekvat ut. At du ikke er god til å ringe rundt, eller ikke liker det, er jo ingen unnskyldning for å ikke gjøre det. Slike tiltak er jo først og fremst hjelp til selvhjelp, ikke er sted hvor de ordner alt for deg. Anonymous poster hash: 8b0c8...89f
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 Oæææ... Jeg skal snart i gang med utprøving av arbeidsevne, og hvis dette er riktig så er dette helt fortvilende. Jeg bruker høreapparat og det å snakke i telefon er en stor utfordring - uansett hjelpemiddel.. Anonymous poster hash: 07830...387
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Mulig noen gjør det slik, vet arbeidsutprøving direkte gjennom Nav kan være slik. Jeg jobber i en arbeidsmarkedsbedrift og vi gjør det ikke slik. Vi har folk som fungerer "dårlig" innenfor husets fire vegger i starten, der de går over i hospitering i en ekstern bedrift om det ser ut til å ville funke. Folk som fungerer tilsynelatende "bra" prøver vi rett ut i ekstern hospitering. Det er alltid vi som prøver å finne hospiteringsbedrift,men vi spør alltid personen hva/hvilken bedrift han/hun kunne tenke seg. Å finne hospiteringsbedrift er vanskelig,så ser ikke bort fra at andre organiserer det ulikt fra oss. Om du synes det er utfordrende må du prøve å få formidlet dette til veilederen din, eventuelt ta det opp med Nav-veileder. Men det skader jo ikke å prøve å finne en plass selv om du moter deg opp. Lykke til uansett 😊 Anonymous poster hash: 1b42c...4af
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Hva mener du selv du skal bidra med da??? Anonymous poster hash: 1b62a...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå