Gå til innhold

Er dette ulovlig? noen vits i å anmelde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks har logget seg inn på min facebook, og lest mine meldinger i messenger.

10 mnd siden bruddet.

Jeg fant det ut, da han konfronterte en venninne av meg med opplysninger der inne. Sjekket den logg tingen der man ser hvor man har vært pålogget(altså hvilken enhet), og der står det at jeg var pålogget der han bor på lørdag 16.28. Og med navnet på hans Mac.

Føler dette veldig vondt og fortvilende. Men er vel ingen vits i å gå til politiet med det?

Ikke første gang han gjør sånn. Han gjemte en iPad i bilen min, sånn at han kunne spore hvor jeg var da vi var sammen.

Jeg er så ufattelig sliten av trakasseringen hans nå😢

Anonymous poster hash: 36254...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke dumt å anmelde, om han har en trakasserende oppførsel mot deg. Mest sannsynlig blir det vel henlagt, men greit å få anmeldelsene registrert i tilefelle det blir flere/andre episoder.

Anonymous poster hash: 6e16a...5b4
Skrevet

Du kan kontakte politiet for råd

Skrevet

Det blir sett på som et innbrudd. Anmeldte eksen for det samme.. men valgte å trekke tilbake da vi ordnet opp i saken.

Anonymous poster hash: 44921...f9e

Skrevet

Jeg regner uansett med at du nå har byttet passord. Helt ufattelig at du ikke gjorde det med en gang det ble slutt, siden han åpenbart vet om passordet ditt, og ikke minst drev å sporet deg da dere var sammen...

Anonymous poster hash: f10a5...4ed
Skrevet

Hadde anmeldt. Om ikke annet for å skremme ham.

Skrevet

Har han hakket seg inn på kontoen din eller brukt passordet fra dere var sammen. Hvis det var det første har han ikke gjort noe ulovlig. Om det er det andre er det forbudt, men om det er det eneste han har gjort tviler jeg på at det blir gjort noe med saken.

Anonymous poster hash: 6c8de...5b7

Skrevet

har prøvd , hadde ikke tid til sånne ting her,men de abefalte og bytte passord og blokke den personen

Anonymous poster hash: 2ca77...988
Gjest Antarctica
Skrevet

Anmeld. Det er jo på linje med å rane postkassen og lese brevene dine.

Skrevet

Har han hakket seg inn på kontoen din eller brukt passordet fra dere var sammen. Hvis det var det første har han ikke gjort noe ulovlig. Om det er det andre er det forbudt, men om det er det eneste han har gjort tviler jeg på at det blir gjort noe med saken.

Anonymous poster hash: 6c8de...5b7

Å si at å hacke en konto ikke er ulovlig er feil. Det regnes som innbrudd hvis man hacker seg inn på tjenester og nettsider. Det man kan diskutere er om eksen pr definisjon har gjort noe galt hvis hi på et eller annet tidspunkt har gitt han kontoinformasjon slik at han kan ha logget seg inn. Det er moralsk galt, men strafferettslig vil det være vanskelig å få han dømt.

Anonymous poster hash: d9d88...11d

Skrevet

Hadde latt det være men byttet passord. Hvordan kunne han vite passordet ditt?

Anonymous poster hash: 3bda3...037

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...