Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #1 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg håper jeg kan få litt innspill her Vi kommer fra Oslo men bor et godt stykke utenfor mest pga økonomi (det var der vi hadde råd til hus). Vi pendler begge inn til Oslo, og det er vanskelig å få hverdagen til å gå rundt med en toåring. Jeg må jobbe mye mindre for å rekke å hente i barnehage. Nå i det siste med togstreiken har det vært helt forferdelig. En annen ting er at vi hittil aldri(!) har hatt barnevakt eller avlastning. Vi har aldri hatt alenetid sammen siden barnet ble født. Jeg vet at mange synes det er greit, men vi kunne virkelig tenke oss Iallefall 2-3 timer alene sammen kanskje 1 gang i måneden (for å gå ut og spise). Fordi vi ikke har familie som stiller opp eller kan/ønsker å være barnevakt har jeg tenkte litt på å prøve å finne en ekstrabestemor der vi bor. Som kanskje kan hente i barnehagen av og til, og i tillegg kanskje avlaste noen timer i helga av og til. Jeg tenker jo selvfølgelig at vi må betale for dette. Men hvor mye er vanlig timebetaling? Er det noen andre som har en slik løsning? Jeg er mye mer komfortabel med å få en dame som er voksen og selv har hatt barn (som nå er voksne) til å passe barnet vårt enn unge tenåringer. Og at det er samme person over tid. En som barnet kan knytte seg litt til. Tenker det er godt for barnet å ha flere mennesker i livet sitt enn bare oss foreldrene. Men hvordan går man fram for å finne en slik person? Råd og innspill om dette ønskes Om noen har behov for å si at vi er egoistiske og ikke burde fått barn når vi nå ønsker en avlastningsløsning kan de godt la være å svare Anonymous poster hash: 32078...e6c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Selvfølgelig trenger dere avlastningsløsning! De som ikke trenger det er unormalen. En annonse i avisa kan kanskje hjelpe dere? Anonymous poster hash: 177bf...769
sug lut Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg tenker at det er fint å ta grep, men at dere kanskje må tenke over om det er reservebestemor eller betalt hjelp dere ønsker. Dynamikken blir litt forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #4 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg tenker at det er fint å ta grep, men at dere kanskje må tenke over om det er reservebestemor eller betalt hjelp dere ønsker. Dynamikken blir litt forskjellig. Ja, det er den balansen jeg synes er litt vanskelig. For jeg føler at det er feil/utnytting å ikke betale for noen vi får hjelp fra som ikke er i familie. Så jeg har uansett tenkt å kommunisere at det er betalt. Men kanskje en blanding av "bestemor" og betalt avlastning er for komplisert? At vi bør kutte ut bestemor-delen? Anonymous poster hash: 32078...e6c
sug lut Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Ja, det er den balansen jeg synes er litt vanskelig. For jeg føler at det er feil/utnytting å ikke betale for noen vi får hjelp fra som ikke er i familie. Så jeg har uansett tenkt å kommunisere at det er betalt. Men kanskje en blanding av "bestemor" og betalt avlastning er for komplisert? At vi bør kutte ut bestemor-delen? Anonymous poster hash: 32078...e6c Jeg tenker i hvert fall det. Hvis hovedpoenget er praktisk hjelp - spesifikke dager henting, barnevakt, osv - som du vil betale for, og ikke det å generelt ha flere voksne for barnet å spille på, ville jeg kanskje vært litt forsiktig med å blande de to.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 Finnes reservebestefireldre via røde kors Anonymous poster hash: 05fd3...2ed
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 Sette inn annonse i Familien eller Hjemmet kan jeg tenke meg er lurt, der tror jeg du kan nå riktig aldersgruppe og de du kanskje søker. Anonymous poster hash: f8dc8...ec8
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 Syns du burde gå for reserverebestemor. Skriv annonse i Hjemmet, eller Allers. Anonymous poster hash: 97b52...570
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 Hvis du hår går bestemoralternativet skal du huske at det er en gjensidig ordning der hjelpen ikke går bare en vei. Ellers går det fint an å ha en dagmammaliknende person som dere kan betale for pass utenom barnehagens åpningstid. Anonymous poster hash: e5321...11b
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 Høres helt ypperlig ut! Dersom det ikke er noen du har i "kikkerten" i nabolaget, så tar du kontakt med frivillighetssentralen i kommunen. Ev. røde kors. De bør kunne koble dere sammen med noen som kan passe - og som kanskje selv trenger en familie som dere som kan skape litt uro i en stille hverdag og som kanskje også kan være med i en bursdagsfeiring e.l. Anonymous poster hash: 5b96c...736
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 Takk for kjempenyttig innspill alle sammen Anonymous poster hash: 32078...e6c
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 Vi har reservebestemor til barna våre. Hun jobbet i barnehagen der barna gikk. Anonymous poster hash: 584e8...f02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå