Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg kjefter på henne hele tiden, og så gråter hun Det gjør jeg virkelig ikke, jeg snakker til henne når det er behov, og kjefter når det er behov. Jeg forstår ikke hvorfor hun sier det, og føler jeg har feilet veldig som forelder... :( Anonymous poster hash: 86867...a25
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Da spør du hvorfor hun mener det er kjeft. OG så spør du henne hvordan du skal si ting for at hun ikke skal oppfatte det som kjeft. Anonymous poster hash: 0ee70...843
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har ei på 6 år, jeg forstår ikke dette med kjefting. Når er det behov for det? Er hun ikke så stor at du kan snakke vanlig til henne? Hun skal jo kunne forstå det nå? Jeg har aldri kjeftet på mine barn, bare snakket skikkelig til de og forklart så hører se etter. De er 6,8,10 og 14 år. I hvilke situasjoner oppfører hun seg så ille at det må kjeftes? Anonymous poster hash: a41e8...eb2
Jfjfjdkxlslgn Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Som feks isted. Da spilte hun, faren og jeg ett brettspill. Faren var uheldig og kom borti hennes brikke, og det rant fullstendig over for henne. Skrek og var rasende. Hadde jeg tatt det heeeelt med ro, så hadde det gått fort over. Men jeg sa med skarp stemme at SÅNT gjør du ikke! Og så forklarte jeg at hun heller kan si det på en rolig måte osv. Det at jeg snakker med skarp stemme anser hun som kjefting. Helt greit, det har vært mye i helgen, med 3 bursdager, og i tillegg overnatting til idag som førte til for lite søvn i natt. Og ikke kom her å si at du ikke EN gang har snakket skarpt ( altså kjeftet ), til dine 4 barn.
Jfjfjdkxlslgn Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Og jenta mi forstår godt når jeg snakker til henne ellers, men isted rant det over, noe som egentlig er ulikt henne.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg kan snakke skarpt selv, men er veldig oppmerksom på at det fort kan bli for mye. Mange barn føler skarpe ord som kniver i sjelen. Da gjelder det å holde det til et minimum. Vanskelig men verdt det. Anonymous poster hash: 593ae...ad1
Gjest Antarctica Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Det er jo en balansegang. Du må kunne si fra. Noen ganger vet også ungene hvilke knapper de skal trykke på for å gi voksne dårlig samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå