Gå til innhold

Barn som aldri har sett foreldrenes soverom...Omsorgssvikt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apropos tråden om foreldre som NEKTER egne barn å komme inn på deres soverom..

Jeg var sammen med en mann som hadde vokst opp med foreldre som var slik. Og han mente at når han selv fikk barn en dag, så var det ikke et tema en gang om de skulle komme inn på de voksnes soverom. Noe som jeg ikke var/er enig i..

Han hadde faktisk aldri sett inne på rommet til foreldrene engang, og aldri vært der inne. De hadde vært veldig streng og konsekvent på dette, og derfor hadde barna aldri turt å gå inn der. Hadde barna mareritt eller lignende, så kom foreldrene heller inn på deres rom, og la seg litt sammen med dem i senga der, men aldri omvendt.

I dag, som voksne barn, har de et helt merkelig (vil jeg si) forhold til foreldrene. Det var skikkelig kleint, rett og slett, å være på besøk hos foreldrene hans, og det var rett og slett ukoselig. Jeg klarte aldri å slappe av der, og føle meg komfortabel der, fordi deres egne barn var så "reservert" og "offentlig" mot foreldrene. Helt merkelig familiedynamikk. 

Det er noe galt som har skjedd på veien når voksne barn som har vokst opp med foreldrene sine, ikke kan være seg selv og være laidback rundt dem.

Nå sier jeg ikke at grunnen er at de ikke fikk komme inn på soverommet deres, men det er nok en del av grunnen. Når foreldre blir så unødvendig streng på en slik ting, er det nok mange andre ting i oppveksten som også skurrer.

Jeg sier ikke at barn skal sove i samme seng som foreldrene, langt fra. Men å ikke en gang ha SETT innsiden av foreldrenes soverom, noen gang, er jo bare sykt!

Anonymous poster hash: 4fc02...962
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud...er dere ikke snart ferdige med dette?!

Anonymous poster hash: 8d6f2...8b8

Skrevet

Selvsagt er det ikke omsorgssvikt å ikke se foreldrenes soverom. Familiedynamikken er neppe preget av akkurat det

Skrevet

Herregud. Skjerp deg, HI.

Anonymous poster hash: 83ee4...5e3

Skrevet

Jeg er ganske enig!

Anonymous poster hash: 05ee9...2b9

Skrevet

Apropos tråden om foreldre som NEKTER egne barn å komme inn på deres soverom..

Jeg var sammen med en mann som hadde vokst opp med foreldre som var slik. Og han mente at når han selv fikk barn en dag, så var det ikke et tema en gang om de skulle komme inn på de voksnes soverom. Noe som jeg ikke var/er enig i..

Han hadde faktisk aldri sett inne på rommet til foreldrene engang, og aldri vært der inne. De hadde vært veldig streng og konsekvent på dette, og derfor hadde barna aldri turt å gå inn der. Hadde barna mareritt eller lignende, så kom foreldrene heller inn på deres rom, og la seg litt sammen med dem i senga der, men aldri omvendt.

I dag, som voksne barn, har de et helt merkelig (vil jeg si) forhold til foreldrene. Det var skikkelig kleint, rett og slett, å være på besøk hos foreldrene hans, og det var rett og slett ukoselig. Jeg klarte aldri å slappe av der, og føle meg komfortabel der, fordi deres egne barn var så "reservert" og "offentlig" mot foreldrene. Helt merkelig familiedynamikk.

Det er noe galt som har skjedd på veien når voksne barn som har vokst opp med foreldrene sine, ikke kan være seg selv og være laidback rundt dem.

Nå sier jeg ikke at grunnen er at de ikke fikk komme inn på soverommet deres, men det er nok en del av grunnen. Når foreldre blir så unødvendig streng på en slik ting, er det nok mange andre ting i oppveksten som også skurrer.

Jeg sier ikke at barn skal sove i samme seng som foreldrene, langt fra. Men å ikke en gang ha SETT innsiden av foreldrenes soverom, noen gang, er jo bare sykt!

Anonymous poster hash: 4fc02...962

Dette ensidige hysteriet som alltid preger denne siden. FOR THE LOVE OF GOD!

Anonymous poster hash: a5554...3fd

Skrevet

Å kalle det omsorgssvikt å ikke ha fått se foreldrenes soverom er jo nesten et hån mot de som faktisk opplever omsorgssvikt. Kanskje foreldrene hadde noe på rommet som ikke barna burde se? En sexhuske eller bondageutstyr? Det er jo ikke ulovlig, men heller ikke noe for barns øyne.

At de har problemer med familiedynamikken beror nok på helt andre ting enn mangel på innsyn i foreldrenes soverom.

Gjest Antarctica
Skrevet

Alt hadde nok blitt bra igjen om ungene bare hadde sett soverommet til mor og far. Såklart. Som voksne hadde de nok vært nære, kjærlige og lattermilde hvis bare denne ene mangelen hadde blitt oppfylt. Helt sikkert!

Skrevet

Dette må være noe av det mest iditiske innlegget jeg har lest her inne

Anonymous poster hash: 3f8a6...8fc
Skrevet

bli ferdig a, alle er forskjellige

Skrevet

De hadde vel noe der ungene hadde blitt enda mer ødelagte av å se da serru!

Anonymous poster hash: 48c3a...0a5

Skrevet

Rare svar du får her hi. Jeg tror du har et poeng. Når man er så sær at det er et rom i huset barna ikke får gå inn på, uavhengig av hvilket, da er det nok mye annet rart også. Kanskje å overdrive å kalle det omsorgssvikt, men sunt og normalt kan det neppe sies å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...