Gå til innhold

Ungene ønsker seg hund eller katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og både mannen og jeg hadde både hund og katt i barndommen. Yngste er blitt 5 år, så tida er vel inne for å få et husdyr. Men hva synes dere egentlig er best, hund eller katt?

Vi er mye på tur, sånn sett er hund best. Men en katt kan klare seg selv i større grad, være ute alene, trenger ikke luftes.

Anonymous poster hash: f0f05...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og både mannen og jeg hadde både hund og katt i barndommen. Yngste er blitt 5 år, så tida er vel inne for å få et husdyr. Men hva synes dere egentlig er best, hund eller katt?

Vi er mye på tur, sånn sett er hund best. Men en katt kan klare seg selv i større grad, være ute alene, trenger ikke luftes.

Anonymous poster hash: f0f05...645

Det spørs jo egentlig hva man foretrekker. Noen foretrekker hund, andre katt. Selv er jeg hundemenneske og kunne aldri tenkt meg en katt. Men jeg elsker å å turer og hunden hjelper meg å komme meg opp av sofaen og ut flere ganger daglig.

Anonymous poster hash: 6b37f...b64

Skrevet

Katt. Den klarer seg selv, og man blir ikke så låst. Man kan plutselig komme hjem fire timer senere enn planlagt uten at det gjør noe, man kan reise bort en natt uten "barnevakt", osv

Anonymous poster hash: 58ee2...06c

Skrevet

Jeg er veldig kattemennekse selv og skulle svært gjerne hatt katt, men vi kan ikke pga. allergi (vi har testet allergivennlig også i besøkshjem, det funker ikke). Så vi kommer nok til å kjøpe hund, men da må vi vente litt fordi vi må ha veldig god tid. Å kjøpe en valp er et enormt ansvar og veldig krevende, det blir nesten som å ha en baby igjen. Katter er mye mer selvstendig og mye mindre jobb med, så det er enklere rett og slett.

Anonymous poster hash: c84d4...738
Skrevet

Vi har begge deler vi 😀 Katten er 7 år gammel og hunden er 7 måneder. Her var det ikke barna som masa da, det var jeg 😂 Mannen min har gitt meg forbud mot å skaffe flere dyr nå :P

Anonymous poster hash: 6cbe2...6e6

Skrevet

Vil DERE VOKSNE ha hund eller katt? Det er det viktige. Ungenes mas kan man ikke ta hensyn til i sånne avgjørelser. Det er dere som må ta alt ansvar og jobben med dyrene.

Skrevet

Unger kan ikke avgjøre slike ting. Ikke skaff deg husdyr. Det er til plage for alle andre.

Anonymous poster hash: cc682...e68

Skrevet

Vel, mine unger ønsket seg kaniner. Og det fikk de. Gjett hvem som har mest jobb med de kaninene, det er ikke barna for å si det sånn. Så velg noe du/dere ønsker dere. Heldigvis har jeg blitt veldig glad i kaninene mine, jeg liker å stelle med de :)

Anonymous poster hash: 2b4b7...e7b
Skrevet

Det er de voksne som skaffer et dyr. Jeg personlig ville valgt hund. Ja - de må luftes, men katter krever også sitt.

Så må dere velge hvilke type dere skal ha. Greit å bruke litt tid på det.

Anonymous poster hash: 25a9e...96d
Skrevet

Hva vil dere voksne ha? Vi har både katt og hund. Mannen ville ha katt, jeg ville ha hund. Ungene har alltid hatt katt og ønsket seg hund. Det var ikke deres ønske som var utslagsgivende og godt er det. For hund krever en del ekstra og om ikke jeg var forberedt og villig til den jobben, så hadde det bare vært stress.

Anonymous poster hash: 1f8d8...81c

Skrevet

Katt 😆 myw enklere å gå pass om dere skal bort.

Anonymous poster hash: 44d79...063

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Ann Christin, admin

Skrevet

Vi har katt. En puseSkatt 💙

Grunnen til at vi har han, er pga JEG vil ha han. Jeg må ta ansvar for han. Pleie han når han er syk osv. Kan være mye jobb med katt og.

De kan bli syke eller bli skadet, blir dyrt noen ganger også.

Anonymous poster hash: e3fac...9ec

Skrevet

Unger kan ikke avgjøre slike ting. Ikke skaff deg husdyr. Det er til plage for alle andre.

Anonymous poster hash: cc682...e68

Hvorfor mener du at du kan være sikker på at husdyr er til plage for alle andre?

Anonymous poster hash: 321dd...823

Skrevet

Barn evner ikke innsikt hva ansvaret for et dyr betyr og kan ikke ha ansvaret heller, det er foreldrene som sitter igjen med ansvaret. Barna kommer til å kose med dyret, men pipa får en annen lyd når bikkja må luftes i 15 kuldegrader eller pøsregn. Jeg vil ikke ha ansvaret for et dyr selv og derfor får barna ikke kjæledyr, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: b98a7...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...