Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Noen som har laget det? Jeg har gravet ut fra gresskaret nå og lurte egentlig på hva som skal brukes? Jeg har tatt ut frøene og skyllet de og skal riste de. Men resten er bare tråder, er det det som skal brukes? Eller skal jeg grave ut mer fra gresskaret? Jeg kan ikke dele det opp for jeg skal ha resten til lykt. Anonymous poster hash: bd078...0d3
MammantilNurket Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Trådene bruker jeg ikke. Flott at du har tatt vare på frøene - gode som snacks og i bakverk. Bruk en stor skje eller en iskrem-skje til å skrape ut så mye som mulig av kjøttet. Det er lettere på et stort gresskar enn et lite. Jeg hadde en gresskar på ca.6 kg. Fikk ut masse kjøtt og har laget en solid kjele gresskarsuppe. Sjekk nettet for oppskrifter på pai 😊
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Takk for svar 😊 jeg har et gresskar på ca 5.5kg og det var veldig mye tråder, trodde det var det som skulle brukes, men så syntes jeg kanten på gresskaret var så tjukt. 😛 Skal prøve å få ut mer av kanten da. Hi Anonymous poster hash: bd078...0d3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har foresten sett på mange oppskrifter, og det står ingenting om man skal bruke trådene eller ikke. Det står bare at man bruker innmaten eller at man skal hule ut gresskaret og bruke kjøttet. Men for en nybegynner som meg er det ikke lett vite hva som er gresskarkjøtt Hi Anonymous poster hash: bd078...0d3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Vi hadde alltid syltet gresskar da jeg var liten. Som pickles. Mmmm mmmm Anonymous poster hash: 7f0eb...c53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå