Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Fantastiske nyheter for den neste uken (i alle fall for de av oss som bor langs Østfoldbanen og pendler til Oslo). Anonymous poster hash: f8ca3...9b3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Endelig!!! Anonymous poster hash: 44fe0...b3f
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 At det går an å streike så lenge. Like greit å bare automatisere hele toggreiene. Anonymous poster hash: c19ad...268
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 At det går an å streike så lenge. Like greit å bare automatisere hele toggreiene. Anonymous poster hash: c19ad...268 Oh lord. En av de tingene jeg brukte streiken min var å sette meg inn i saken. Jeg er pendler, og kjempeglad for at streiken er over. Men hadde ikke lokførerne fått gehør for krava så hadde jeg ønsket dem lykke til i å streike videre. Det handler om tryggheten vår. Og å "automatisere hele toggreiene"? Ehhh... Anonymous poster hash: d148c...f0b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Oh lord. En av de tingene jeg brukte streiken min var å sette meg inn i saken. Jeg er pendler, og kjempeglad for at streiken er over. Men hadde ikke lokførerne fått gehør for krava så hadde jeg ønsket dem lykke til i å streike videre. Det handler om tryggheten vår. Og å "automatisere hele toggreiene"? Ehhh... Anonymous poster hash: d148c...f0b Etter mitt syn fikk NSB det skkurat som de ville. Partene var enige om nasjonale krav. NSB ville at myndighetene skulle sette kravene, mens lokførerne ville selv bestemme (gjennom sin fagforening) hva utdanningen skulle inneholde. Dette er helt spesielt, og ville gitt dem en potensiell kjempefordel konkurransemessig i fremtiden (og NSB en tilsvarende stor ulempe) dersom de vant frem. Flott at det ble slik NSB ønsket det hele tiden, og at de fikk fortgang i saken. Anonymous poster hash: f8ca3...9b3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Etter mitt syn fikk NSB det skkurat som de ville. Partene var enige om nasjonale krav. NSB ville at myndighetene skulle sette kravene, mens lokførerne ville selv bestemme (gjennom sin fagforening) hva utdanningen skulle inneholde. Dette er helt spesielt, og ville gitt dem en potensiell kjempefordel konkurransemessig i fremtiden (og NSB en tilsvarende stor ulempe) dersom de vant frem. Flott at det ble slik NSB ønsket det hele tiden, og at de fikk fortgang i saken. Anonymous poster hash: f8ca3...9b3 Fagforening er superfornøyd og sier at de har fått gehør på alle punkter.. så det synes jeg er rart.. Anonymous poster hash: d148c...f0b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Fagforening er superfornøyd og sier at de har fått gehør på alle punkter.. så det synes jeg er rart.. Anonymous poster hash: d148c...f0b Selvfølgelig sier de det. De vil ikke erkjenne nederlaget og miste ansikt. Les NSBs svar gjennom streiken på facebooksiden deres, så ser du at det er nøyaktig dette de ville oppnå. De ønsket også nasjonale retningslinjer, men mente disse måtte komme fra myndighetene og ikke lokførerne selv. Anonymous poster hash: f8ca3...9b3
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Selvfølgelig sier de det. De vil ikke erkjenne nederlaget og miste ansikt. Les NSBs svar gjennom streiken på facebooksiden deres, så ser du at det er nøyaktig dette de ville oppnå. De ønsket også nasjonale retningslinjer, men mente disse måtte komme fra myndighetene og ikke lokførerne selv. Anonymous poster hash: f8ca3...9b3 Men det utdanningen er nå tariffestet, slik at det ikke kan skje noe med lengden på utdanning før nasjonal standard er på plass. Tariffestingen var det lokførerne sloss for. NSB og lokførerne var enige om at det skal være en nasjonal standard som avgjør utdanningens omfang men NSB ville ikke ha det inn i den nye tariffavtalen, når foregående avtale gikk ut. Samma kan det være.. alle er fornøyde. Anonymous poster hash: d148c...f0b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 Endelig!! Har ikke hatt et liv de siste ukene pga denne streiken. Anonymous poster hash: 16960...d8b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 Fantastisk! Har brukt fire timer på å komme meg til og fra jobb de siste ukene. Gleder meg villt til å stå på overfylte tog i stedet! 😉 Anonymous poster hash: a884c...9f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå