Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg og mannen har hver sin sovedag i helgene. Nå er jeg sykemeldt 80% på grunn av kvalme,oppkast og dårlig form i forbindelse med graviditet. Formen varierer fra dag til dag, men generelt hjelper det med mye hvile og søvn. Dagene går slik at jeg lever sønnen hver dag i 0930 - 10 tiden i barnehage og drar hjem for å legge meg. For det første hjelper det mot kvalmen å sove, og for det andre er jeg ikke kvalm og dårlig når jeg sover. Sover ca 2 timer og ellers ligger jeg bare og slapper av. To dager i uken begynner jeg på jobb kl 12 så da blir det ikke så mye hvile siden barnet er hjemme til kl 10. Nå mener han at han skal ha begge sovedagene i helgene siden jeg får sove mer i ukedagene. Da blir jeg i mye dårlige form hele helgen, istedenfor den ene dagen det er hans sovedag. Hva syns dere er rett? Anonymous poster hash: 4df6c...950
*Miss Marple* Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Dere skal selvsagt ha hver deres sovedag! Du er sykemeldt av en grunn, og det er ikke for at han skal få sove mer. Du får be han tenke litt ekstra over hva han sier her, det er virkelig ikke en snill oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Lik situasjon her! Siden jeg har alt av ansvar med påkledning, matpakker, levering og henting (og kveldsstell minst 4 av 7 dager)..... Skal jeg ha min sovedag 1 gang i helga. Ferdig med den saken I tillegg til dager med jobb er mannen på både hjort/rådyr/fugl og elgjakt. Dette har jo pågått i et par mnd nå. Anonymous poster hash: aec65...b6e
soleia Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Logikken er altså at fordi du er gravid, sjuk og dårleg, så skal mannen sove meir enn han ellers ville ha gjort. Ja, nei, kva skal ein seie...
Mostly Harmless Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg er egentlig litt imot sånne rigide regler, og synes man bør ha såpass omsorg for hverandre at den som har størst behov får hvile først uansett dag. Du har nå mye plager og stort behov for hvile, og da ville det være naturlig at mannen må trår til litt ekstra for å lette belastningen på deg. Nå fungerer det tydeligvis ikke for mannen din å ta hensyn til andre enn seg selv, så da bør dere i det minste holde på hver deres hviledag i helga.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Blir litt småprovosert av mannen din. For en egoistisk selvsentrert fyr. Og det sier også noe om hans syn på sykemelding. Det er noe man får for å late seg hjemme. Gir mannen din er virtuell ørefik og ber han bli voksen. Anonymous poster hash: 24924...5e0
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Skjønner hvorfor skillsmissestatistikken er høy! Anonymous poster hash: 3378d...29b
førskolelæreren Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg er egentlig litt imot sånne rigide regler, og synes man bør ha såpass omsorg for hverandre at den som har størst behov får hvile først uansett dag. Du har nå mye plager og stort behov for hvile, og da ville det være naturlig at mannen må trår til litt ekstra for å lette belastningen på deg. Nå fungerer det tydeligvis ikke for mannen din å ta hensyn til andre enn seg selv, så da bør dere i det minste holde på hver deres hviledag i helga. Helt enig! Sånn er det her i hus, vi har empati og medfølelse for hverandre. Jeg har just vært gjennom det samme, gravid og så dårlig. Mannen stod opp hver helg og ukedag. Jeg hadde jo mer enn nok med meg selv. Nå er jeg fin igjenn og kan trå til. Tror det er en viktig egenskap å ha - raushet. Lykke til med mannen din.
glalaksen Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 Tusen takk for svar dere❤ Skal vise dette til han!
Anyne Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 Selvfølgelig skal han ikke ha begge sovedagene i helgen. Går gjennom noe av det samme som deg og mannen min stiller opp ekstra både kvelder og helg. Det blir ekstra tungt for han, men det er det da vitterlig for meg også hver eneste dag!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #11 Skrevet 30. oktober 2016 Det er vanskelig for oss å vite hvor dårlig du er og hvor sliten han er. Slik du beskriver det har du veldig mye tid til hvile i uka, du har sene morgener hver dag og muligheten til å sove og hvile masse i tillegg. Hvor lenge sover dere egentlig når dere har sovedag?da bi hadde tilsvarende ordning sto den som ikke hadde sovesal opp ca 6, ofte litt før, mens den som hadde sovedag fikk ligge til 10. Da var det god tid til at den som hadde står tidlig ioo fikk hvile litt på dagen når det var nødvendig. Kanskje dere kan gjøre moe liknende? Anonymous poster hash: 571f3...b76
glalaksen Skrevet 30. oktober 2016 #12 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har ikke sene morninger hver dag. Barnet våkner kl 07, legger han i sengen min til kl 08 også vil han stå opp. Hadde jeg vært bedre hadde jeg såklart jobbet mer. Det er et slikt system vi har hatt. Den ene står opp når barnet våkner og den andre har brukt å bli vekt 1030. Det er noe helt annet å få de timene med sammenhengende søvn, enn oppstykket slik det er resten av uka.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #13 Skrevet 30. oktober 2016 Han/dere får legge dere tidligere Det gjør vi. Står opp sammen og støtter hverandre Anonymous poster hash: 02203...90e
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #14 Skrevet 30. oktober 2016 Hver sin sovedag? Er dette noe som er vanlig? Anonymous poster hash: a2d21...edc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #15 Skrevet 30. oktober 2016 Du bør få sove lenge begge dagene. Mannen din bør skjerpe seg Anonymous poster hash: 78be6...b90
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #16 Skrevet 30. oktober 2016 Hver sin sovedag? Er dette noe som er vanlig? Anonymous poster hash: a2d21...edc Vanlig her, så fram til at vi ikke skal noe spesielt. Anonymous poster hash: aec65...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå