Gå til innhold

"Det er din tolkning".....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min sier ofte når vi diskuterer "det er din tolkning".....F. eks hvis han sier noe jeg opplever som angripende på meg. Jeg blir så forbanna og jeg mener det er en ansvarsfraskrivelse, hersketeknikk og manipulering. Støv om det er min følelse og tolkning så har vel andre i diskusjoner med andre et ansvar i å oppføre seg og ikke snakke til andre som får de til å føle seg dårlig.

Men, aldri om han beklager seg, det et jo min tolkning.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: e17f0...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er standardfraser enhver leder har lært seg. Det og " vi tar det med oss, vi må tenke helhet og se det store bildet, det er gjort en helhetsvurdering, da har du nok misforstått, vi er lei for at du oppfatter det slik" osv, osv.

Hersketeknikk..Spør han hva han vil oppnå med å svare deg slik. Har han ikke respekt for din "tolkning" da. Hvorfor betyr hans "tolkning" mer en din?

Anonymous poster hash: b115b...04a

Skrevet

Tja.... Om din tolkning ikke samsvarer med hans så er det nettopp bare din tolkning. Akkurat som hans tolking er hans.

Tolker du ofte ting i verste mening?

Anonymous poster hash: b18ed...c71

Skrevet

Spør han hva godt som kommer ut av at han sier det. Han gir nemlig signaler om at han ikke bryr seg om dine følelser i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 1613e...c40

Skrevet

Tja.... Om din tolkning ikke samsvarer med hans så er det nettopp bare din tolkning. Akkurat som hans tolking er hans.

Tolker du ofte ting i verste mening?

Anonymous poster hash: b18ed...c71

Greit nok, man mener ulike ting. Men i et voksent forhold der man kan ha saklige diskusjoner, bruker man ALDRI dette uttrykket. Det vitner om total mangel på respekt og ingen ønske om å forstå eller prøve å komme til enighet/kompromiss.

Det er like ille som å si 'vi får være enige om at vi er uenige'. Personen gidder mao ikke å reflektere og komme til en felles forståelse. Vil heller bare mene det han mener og slippe noen motargumenter. Umodent.

Anonymous poster hash: 1613e...c40

Skrevet

Aaaah! Takk! Dere hjalp meg akkurat til å sette ord på det jeg føler, men ikke klarer å sette ord på selv. Spesielt ikke når vi står i en diskusjon...

HI

Anonymous poster hash: 355e0...a48

Skrevet

"Ja, det er min tolkning, og den får meg til å føle xyz. Hvis du ikke mener at min tolkning stemmer, kan du forklare meg hva du mente?"

Å slenge ut at det er din tolkning er så lite konstruktivt - hvis han mener seg mistolket, så får han utdype, da! Og hvis det skjer hele tiden får han jammen jobbe med sin egen formidlingsevne! (Puh, blir provosert av folk som bruker sånne hersketeknikker!)

Anonymous poster hash: 0b2f9...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...