Gå til innhold

Separert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen separerte seg for noen Mnd siden. Vi har barn i bildet. Han har vært veldig egoistisk. Det har vært mange løgner om alt. Mange reiser. Løy om leilighet osv osv.

Så er saken den han sier han ikke vil skilles. Han er ofte her, men betaler ikke et rødt øre.gjerne en 200 lapp her og der. Jeg fant også nylig ut han sparer på sin bsu konto. Mens jeg synker i gjeld. Det er min egen feil , men synes alt Er urettferdig slik han holder på. Jeg har alltid tatt meg av barna fra de var født. Han har levd som han ville hele tiden. Tok dette opp med han og han sa i sinne ja han ville ha egen leilighet for etterhvert ha barna fast og få penger for det også. ( han sa dette i sinne og trass , men alikevel..

Kan han få barna bare med og ha egen leilighet? Han har aldri tatt ansvar for dem siden de ble født. Den eldste er 5 år. Han kommer og går som han vil. Spiser middag hos oss også av og til. Han lever det gode liv mens jeg sliter og har ikke hatt noe barnefri i det hele tatt. Hva kan grunnen være til at han sier han ikke vil skille seg? Jeg har ikke søkt om barnebidrag han truer med det ene og det andre.

Anonymous poster hash: 56135...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du som har en mann som er utenlandsk og som drev og reiste ukesvis på gutteturer, ville separeres, men ikke betale noe bidrag osv.?

Anonymous poster hash: 03119...8c3
Skrevet

Litt flaut og si ja til det, men ja... Mye har skjedd siden den tid. Han har hatt sine "gode sider" familievern kontoret har jeg vært i kontakt med, men kun via tlf da jeg ikke fikk er møte alene. Han er frem og tilbake. Lover gull og grønne skoger, men så kommer det slike konfrontasjoner og han slenger ut slike ord. Og etterpå sier han at han ikke mente det at jeg lager problemer utav ingenting. Jeg lever på en sky en dag og en annen dag så våkner jeg igjen . Frem og tilbake like langt.

Skrevet

Utrolig frekt synes jeg at HAN skal reagere når jeg sier at han ikke bidrar økonomisk med barna. Og han sier da kan han få mine penger og ha barna 100 prosent. Og gir meg et stygt blikk og sier "jeg bidrar med en 100 lapp og 200 lapp og noen ganger 400kr " som han sa. Er det bare jeg som er helt på jordet her eller ?

Skrevet

Ja stemmer...

Skrevet

Litt flaut og si ja til det, men ja... Mye har skjedd siden den tid. Han har hatt sine "gode sider" familievern kontoret har jeg vært i kontakt med, men kun via tlf da jeg ikke fikk er møte alene. Han er frem og tilbake. Lover gull og grønne skoger, men så kommer det slike konfrontasjoner og han slenger ut slike ord. Og etterpå sier han at han ikke mente det at jeg lager problemer utav ingenting. Jeg lever på en sky en dag og en annen dag så våkner jeg igjen . Frem og tilbake like langt.

Jeg har svart deg i de tidligere trådene også.

Jeg tror det er på tide at du nå tar kontroll over livet ditt selv og slutter å tro på alle løgnene hans!

Han er og blir en enorm egoist - og han har ingen planer om å endre seg. Han viser sine "gode" sider akkurat lenge nok til å få deg til å gjøre slik han vil når du begynner å sette grenser for deg selv og stille krav til ham.

Du vet - du VET - at han ikke kommer til å endre seg. Han vil fortsette å utnytte deg så lenge du tillater det. For det er det du gjør. Du tillater ham å utnytte deg. Du tillater at han ruinerer deg. Du tillater at ungene dine skal ha det dårligere enn de trenger å ha det. Du tillater å la ham fortsette å kontrollere alle aspekt av livet ditt.

Hvorfor gjør du det når du VET at han aldri kommer til å endre seg?

Men vet du hva? Du VET også at du ikke trenger å ha det slik lenger! :)

Du VET at du kan ta all kontroll over livet ditt selv nå.

Og jeg tror du er klar for det, for du ser at dette ikke fungerer, du ser at ingenting endrer seg med ham.

Du VET at det å la ham kontrollere og lure deg hele tiden ødelegger deg.

Og du VET at barna dine fortjener en mamma som har det godt og som ikke lar seg tråkke på og ødelegges av deres manipulerende egoist av en mann!

Du må ta et valg nå, Hi - vil du la deg ødelegge fullstendig av denne mannen som ikke bryr seg om deg?

Eller vil du ta kontroll over deg selv og ditt eget liv og begynne å skape deg et godt liv uten ham?

Nå må du bare ta et valg - og du VET også at du bare har ETT valg å ta...

Så vær så snill, velg deg selv og ditt eget liv!

Og velg det NÅ!

Bare bestem deg - NÅ tar du kontrollen tilbake over ditt eget liv! Akkurat NÅ!

Du er på ingen måte lenger avhengig av din eksmann.

Du har mer enn nok styrke til å ta kontrollen selv, du må bare slutte å tillate ham å styre deg!

Du er IKKE avhengig av ham for å bli kvitt ham!

DU kan gjøre akkurat det du vil og må for å få orden i livssituasjonen din og for å få et godt liv igjen.

Dere er separert - har dere hatt meklingstimer på familievernkontoret?

Hvis ikke - ring mandag og bestill mekling!

Om din eksmann vil møte eller ikke, det er opp til ham. Møter han ikke vil du likevel få en meklingsattest etter et par ganger.

Da kan du også søke bidrag og andre stønader hos Nav.

Om eksmannen din truer deg direkte eller indirekte, da må du rett og slett kontakte politiet og be om hjelp!

Jeg synes det er flott at du kontaktet fvk etter forrige tråd du hadde her inne. Ikke la det at du ikke fikk egne timer der få stoppe deg! Et annet alternativ for deg kan være krisesenteret i nærheten av der du bor. De driver også med rådgivning. Og det er INGEN tvil om at eksmannen din har drevet med manipulering og psykisk vold mot deg OG at han fortsatt driver med psykisk vold mot deg. Så du er absolutt en kandidat for å få hjelp fra krisesenteret.

Her kan du finne krisesenteret nærmest deg:

http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/

Vær så snill, bare bestem deg for at NÅ tar du tilbake kontrollen over ditt eget liv, HI!

Ring fvk mandag om mekling om dere ikke har hatt det tidligere.

Om dere er ferdig med mekling, da søker du istedenfor Nav om stønader mandag og ber Nav også orden med bidrag gjennom dem. Da slipper du å vente på eksmannen som uansett aldri frivillig vil gå med på å betale bidrag.

Om nødvendig - meld deg syk fra jobb på mandag og bare få gjort disse tingene!

Jeg er ikke for å bruke egenmeldingsdager om man ikke er syk, men i ditt tilfelle så er det ingenting som er viktigere enn at du får orden på disse tingene. Det er også i din arbeidsgivers interesse at du får orden på livet ditt, for om du fortsetter å la deg ødelegge av din eksmann så vil det etterhvert gå mye mer ut over din arbeidsgiver.

Så med god samvittighet - bruk mandagen som kommer til å ta tak i de tingene du VET du MÅ gjøre.

Og så gir du en tilbakemelding i denne tråden om at du er i gang.

Jeg lover det, selv om din eksmann kanskje vil lage bråk, så vil det være verdt alt når du bare er helt fri fra ham!

Du har mer enn nok styrke i deg til å greie dette, så bare bestem deg!

Oppdater meg og oss på mandag! Dette greier du! :)

Skrevet

Er separasjonssøknad sendt inn?

Hvis ikke så få det gjort!

Du kontakter fvk og bestiller mekling pga skilsmisse. Så snart dere har en skriftlig avtale om hvordan barna skal ha det får dere meklingsattest.

Så snart du har den kan du sende inn søknad om separasjon. Du trenger ikke å få hans underskrift på det om han er vrang. Den biten kan fylkesmannen ta seg av. Mannen din har ingen rett i verden til å nekte deg separasjon. Det samme med skilsmisse. Ett år etter at separasjon er innvilget kan du søke skilsmisse. Igjen trenger du ikke hans underskrift for å få det.

Hans trussel om å skulle ha barna 100% om du klager er tom. Med så små barn er det ikke mange som anbefaler 50-50 engang. Og når han ikke har vært den som har tatt hovedomsorgen for barna i hverdagen, så står han ikke spesielt sterkt.

Begynn å skriv ned når han kommer og går hos deg. Hva han gir og bidrar med. Ta vare på sms'er osv. Da har du dokumentasjon.

Jeg skjønner det slik at han har flyttet ut? Da må han melde adresseforandring. Når han gjør det og barna bor hos deg er det automatisk du som har den daglige omsorgen. Det teller mye!

Når dere har meklingsattest kan du gå til nav de kan hjelpe deg med hva du har rett på av ekstra barnetrygd, evn os osv. Man kan også få fastsatt bidrag gjennom nav. Da regner de ut hvor mye han (parten som har samvær med barna) skal bidra med og betalingen går også gjennom dem. Da må han betale selvom han kanskje forsøker å snike seg unna.

Systemet er der, og der er hjelp å få. Du kan ikke stole på ham og det virker på meg som han ødelegger deg. Ikke finn deg i det. Det praktiske og økonomiske ordner seg, og nekte å skille seg kan han faktisk ikke.

Lykke til og en klem!

Skrevet

Hei tusen takk for svar igjen😊 Ja denne situasjonen dreper meg sakte men sikkert hver dag....

Vi er separert og vi har vært på mekling. Jeg har hovedomsorgen for barna.

Jeg vet innerst inne at han aldri vil forandre seg, men så er det også en stemme som sier at kansje han kan det. Han sier med ord han vil forandre seg,og viser noe positivt en dag eller to eller tre så er det tilbake til det samme. Spesielt hvis det er snakk om penger. Jeg synes det er så frekt! Er det mulig finnes faktisk slike egoistiske mennesker?!!

Du øverst som har gitt meg råd før. Jeg takker deg virkelig!! Du har gitt meg lange utfyllende svar hver gang og jwg setter pris på det.

Jeg vet noe ikke stemmer helt med alt, men vet ikke helt hva heller. Kan en person utnytte en annen så grovt på den måten. Er helt horribelt!! Han sier han er så glad i meg og at jeg betyr så mye for han.. Haha ja føler meg veldig elsket og tatt vare på.. Vet ikke om jeg skal gråte eller le... Er drittlei og tror derfor også keg av og til later nesten som alt er greit for slippe forholde meg til virkeligheten. Prøver unskjulde diverse handlinger han gjør osv for meg selv.......

Skrevet

Jeg har liksom et lite mini håp om at han kansje kan forandre seg... Men samtidig ikke

Skrevet

Hei tusen takk for svar igjen Ja denne situasjonen dreper meg sakte men sikkert hver dag....

Vi er separert og vi har vært på mekling. Jeg har hovedomsorgen for barna.

Jeg vet innerst inne at han aldri vil forandre seg, men så er det også en stemme som sier at kansje han kan det. Han sier med ord han vil forandre seg,og viser noe positivt en dag eller to eller tre så er det tilbake til det samme. Spesielt hvis det er snakk om penger. Jeg synes det er så frekt! Er det mulig finnes faktisk slike egoistiske mennesker?!!

Du øverst som har gitt meg råd før. Jeg takker deg virkelig!! Du har gitt meg lange utfyllende svar hver gang og jwg setter pris på det.

Jeg vet noe ikke stemmer helt med alt, men vet ikke helt hva heller. Kan en person utnytte en annen så grovt på den måten. Er helt horribelt!! Han sier han er så glad i meg og at jeg betyr så mye for han.. Haha ja føler meg veldig elsket og tatt vare på.. Vet ikke om jeg skal gråte eller le... Er drittlei og tror derfor også keg av og til later nesten som alt er greit for slippe forholde meg til virkeligheten. Prøver unskjulde diverse handlinger han gjør osv for meg selv.......

Ja, dessverre så er det mennesker som er så kyniske og egoistiske at de uten noen som helst kvaler glatt utnytter andre mennesker slik han utnytter deg.

Jeg tror du ser mønsteret han har hatt i flere år. Han driter i deg og barna, kjører sitt egoistiske løp hvor han ikke deler på utgifter, stikker av i ukesvis på gutteturer, bidrar ikke noe hjemme osv. osv. osv. Og hver gang du protesterer eller sier du ikke godtar det, da snur han godsiden til for å manipulere deg akkurat nok til at du godtar enda mer dritt fra ham. For du gjør akkurat som han vil - du husker de få gode dagene eller øyeblikkene, du husker de få gode tingene han sier, og så klamrer du deg til håpet om at han eeeegentlig mener det, at han vil endre seg og bli den du ønsker han skal være. Tro meg, han er 100 % klar over hvordan han manipulerer deg. Han vet akkurat hvilke knapper han skal trykke på i deg for å få deg til å fortsette å håpe. Men han gjør ikke det fordi han bryr seg eller fordi han er redd for å miste deg. Han gjør det bare for å fortsette å kontrollere deg 100 % slik at han kan fortsette å leve sitt egoistiske liv hvor han driter i både deg og ungene - bortsett fra de øyeblikkene det passer ham å sette av litt tid til å være pappa. Han driter i at du og ungene sliter så mye økonomisk, bare han slipper å bruke sine penger på deg og barna. For han er så egoistisk at han ikke ønsker å ta ansvar for barna sine!

Han stikker i deg en 100- eller 200-lapp innimellom og blir sint på deg fordi du mener at han ikke bidrar. Hvor mye bruker du på barna hver måned?? I hus, oppvarming, mat, klær og sko, barnehage, transport, leker, bursdagsgaver, sengetøy +++?

Du ser hvor urimelig det er at han blir sint på deg, sant?

Når han blir sint på deg når du tar opp økonomien i dette, så er det fordi han blir redd for å miste kontrollen. For han vet at den dagen du tar kontrollen over ditt eget liv, den dagen må han ta det ansvaret han vet han lovmessig har mtp. barna.

Han kommer ALDRI til å ta det ansvaret frivillig, så du MÅ ta dette direkte med nav!

Jeg tror jeg har skrevet det til deg tidligere, mannen har psykopatiske trekk. Han er psykisk voldelig mot deg og han utnytter deg grovt!

Men du tillater det...

Vær så snill, gjør det du vet du må. Bare hopp i det og bestem deg for at nå førstkommende mandag så tar du tak i alt!

Kontakt nav og krev bidrag gjennom dem. Du trenger ikke en gang informere ham.

Jeg vil tro at det begynner å nærme seg et år at dere har vært separert? I så fall, pass på å få inn skillsmissepapirene med det samme den datoen kommer også.

Du trenger ikke leve fra hånd til munn, du kan få bidrag og andre stønader gjennom Nav. Det vil gjøre at du får langt mindre bekymringer, det vil gjøre at du får mer overskudd, og det gjør at du får tilbake kontrollen over ditt eget liv.

Gi meg/oss tilbakemelding mandag - bare sett i gang! Du vet det må gjøres, da er det bedre å hoppe i det enn å sakte seigpine deg selv og la deg psyke ned enda mer!

Skrevet

Tusen takk for veldig god tilbake melding. Jeg tenker det samme som du skriver så jeg kan jo ikke være helt på jordet iallefall. Jeg tenker det samme , men vil vel ikke helt innse fakta. Tror jeg.. Er helt forferdelig situasjon😢 Føler meg så utrolig lite verdt.. Ja jeg skal holde deg oppdatert. Håper jeg snart kan leve et lykkelig liv sammen med mine barn. Jeg fortjener så mye bedre og det samme gjør mine barn. Skal lese ordene dine noen ganger og la det synke litt mer inn. Hjelper og høre det fra noen andre slik det ikke bare er meg som er helt på jordet. Han mener nå jeg skal tenke positivt osv. Og ikke lage så mye stress for han vil ikke skille seg osv osv... Men så kommer ordene dine opp i hodet mitt igjen" han spiller på dette" dette håpet jeg får når jeg ser han fra hans gode side. Så er han en stor egoist når jeg legger press på han krever han skal ta ansvar og betale for sine egne barn. Han får det til virke som det er noe galt med meg. Jeg burde klart meg på det jeg har som han sier. Jeg klarer meg ja, men alt koster jeg har det samme som han i inntekt nesten og han har kun seg selv.

Skrevet

Tusen takk for veldig god tilbake melding. Jeg tenker det samme som du skriver så jeg kan jo ikke være helt på jordet iallefall. Jeg tenker det samme , men vil vel ikke helt innse fakta. Tror jeg.. Er helt forferdelig situasjon Føler meg så utrolig lite verdt.. Ja jeg skal holde deg oppdatert. Håper jeg snart kan leve et lykkelig liv sammen med mine barn. Jeg fortjener så mye bedre og det samme gjør mine barn. Skal lese ordene dine noen ganger og la det synke litt mer inn. Hjelper og høre det fra noen andre slik det ikke bare er meg som er helt på jordet. Han mener nå jeg skal tenke positivt osv. Og ikke lage så mye stress for han vil ikke skille seg osv osv... Men så kommer ordene dine opp i hodet mitt igjen" han spiller på dette" dette håpet jeg får når jeg ser han fra hans gode side. Så er han en stor egoist når jeg legger press på han krever han skal ta ansvar og betale for sine egne barn. Han får det til virke som det er noe galt med meg. Jeg burde klart meg på det jeg har som han sier. Jeg klarer meg ja, men alt koster jeg har det samme som han i inntekt nesten og han har kun seg selv.

Så han mener at du skal klare deg på det du har, og at han skal få slippe å ta noe som helst økonomisk ansvar for sine egne barn. Ser du ikke hvor galt dette er? Hvor utrolig urimelig og direkte frekk og nedlatende han er?

Han vil ikke skille seg. Men hva skal du med ham? Da dere var gift var du i prinsipp alenemor. Han tok ikke ansvar for noe, han delte knapt på utgifter, han gjorde minimalt hjemme, han kritiserte deg opp og ned og i mente, han stakk av på flere uker lange gutteturer flere ganger om året, han tok ikke jobber fordi det var viktigere for han å være fri til å reise med gutta boys osv. osv. Og likevel kritiserte han deg. Hadde han ikke også hatt en dame på si? (husker ikke det helt sikkert, men det spiller egentlig ingen rolle, for resten er mer enn ille nok!!!).

Så han vil ikke skille seg... selvfølgelig vil han ikke det. For fortsetter dere som gift eller i evig separasjon hvor han nekter å betale bidrag, da kan han fortsette å utnytte deg som hans gratisarbeidende slave, den som godtar at han bruker alle sine penger på seg selv og så godt som aldri tar ansvar for noe som helst av fellesskapet med barna. Han støttet deg heller ikke på noen måte når du gikk gjennom et tap av en som stod deg nær, om jeg husker rett.

Men hva han vil er egentlig helt uvesentlig. Vil du fortsette å leve et liv med en mann som ikke gjør annet enn å manipulere og utnytte deg, driver psykisk vold mot deg og aldri bidrar nok følelsesmessig, praktisk eller økonomisk? Ønsker du virkelig å være gift med en slik mann?

Velg deg selv nå og fremtiden din. Du har latt den mannen styre deg i altfor mange år, det må ta slutt.

Vær så snill, ikke bruk lenger tid til å tenke på dette og det jeg sier. Bare bestem deg - mandag setter du igang!

- Send inn krav om bidrag til Nav

- Ring krisesenteret og be om en rådgivningstime - den eksmannen er så kontrollerende at det vil være godt å ha noen å støtte seg til i tiden fremover.

Gi beskjed til mannen at heretter så går det meste av kommunikasjon skriftlig ang. samvær. Om dere ikke har fast samvær, innkall til mekling igjen via fvk. Samle alt du har av dokumentasjon, ta vare på meldinger osv.

Den mannen kommer ikke langt med samvær, han har jo aldri tatt noe som helst ansvar for barna.

Mandag - sett i gang!

Skrevet

Bra at den formelle separasjon er i orden!

Jeg tror du trenger å ta kontrollen tilbake fra ham.

Om jeg skjønner deg rett kommer og går han som han vil. Har han nøkkel? Hvis ja, så skift lås. Det er ditt hjem og han kan ikke komme og gå som han vil. Han er flyttet ut. Han må spørge om det passer deg, før han kommer. Hvilken fordeling har dere avtalt for barna? Hold deg til det. Om han ikke stiller opp når han har sagt han skal det må du notere det. Så lenge han får komme og gå når det passer ham har han stadig kontrollen over deg, for du kan ikke legge planer og slappe av hjemme uten å ha ham i bakhodet. Du tilpasser deg hele tiden. La avtalen styre. Da er det ikke noe å diskutere. Det samme med bidrag. Ta det gjennom nav, så er det ikke noe å diskutere og han kan ikke manipulere deg.

Om ting blir systematisert og på stell blir det også mer stabilt for barna. Det kan være bra.

Få skilsmisse så snart du kan. Det er ikke hans rett å nekte deg det.

Ønsker deg det beste.

Skrevet

Tusen takk for god støtte og sanne ord!😊 Og ja dere har helt rett. Og jeg stiller meg selv det spørsmålet selv mange ganger " vil jeg være gift med en som er slik mot meg" og svaret er. Nei det vil jeg ikke. Absolutt ikke! Så tenker jeg også stakkers barn som blir glade for se faren når han er her med dem( han ser dem hos meg) det er avtalen fra første mekling. Jeg vil ikke frata dem faren, men samtidig så vil jeg ikke at de skal frem og tilbake heller. Men bli hos meg som de alltid har gjort. Jeg har jo alltid oppdratt dem alene. Han er " onkelen" som frister med kjeks og kos foran tv, reiser osv før han piler avgårde til kamerater. Jeg skal virkelig tenke på mitt neste skritt, men tror det vil bli en kamp. Og jeg er sliten. Men jeg vil virkelig ikke fortsette leve slik. Det er smertefullt og tærer på kreftene. Holder dere oppdatert.

Skrevet

<3

Viktige ting som blir sagt her og som du må ta tak i. Håper du klarer å gjennomføre.

Noen ganger så hjelper det litt å se livet i litt stort perspektiv. Jeg har noenganger "samtaler" med meg selv som gammel - hva var det viktige? Hvilke valg tok jeg/bør jeg ta som jeg vil være fornøyd med når jeg er gammel. Hvilke valg var de beste jeg tok for barna mine? 

Jeg tenker også at du hadde hatt godt av litt terapi av noe slag. Få bedre selvfølelse og innse at du har verdi. At dine valg og meninger er viktige. Han har brutt deg ned over mange år, men tipper kanskje at du ikke hadde selvfølelse på topp før du traff denne mannen heller? Du får aldri gjort noe med hvordan ting har vært, men du kan få gjort noe med hvordan ting blir.

Anonymous poster hash: 36bd7...b33
Skrevet

Først så må du slutte å la mannen komme å gå som han vil. Skift lås på dør en sånn at han ikke bare kan gå inn. Gjør avtaler med han skriftlig eller på sms som går på samvær.

Spør om han vil ha ungene en ettermiddag mens du finner på noe annet. Eller avtal om han evt vil ha dem på overnatting. Om han ikke er interessert I det så har du det skriftlig å han ligget tynt ann I en omsorsfordelings sak.

Men du må begynne å sette grenser for han. Det er ikke naturlig at han kommer å går som han vil. Er du redd å han kommer med trusler så kontakter du politiet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for god støtte og sanne ord! Og ja dere har helt rett. Og jeg stiller meg selv det spørsmålet selv mange ganger " vil jeg være gift med en som er slik mot meg" og svaret er. Nei det vil jeg ikke. Absolutt ikke! Så tenker jeg også stakkers barn som blir glade for se faren når han er her med dem( han ser dem hos meg) det er avtalen fra første mekling. Jeg vil ikke frata dem faren, men samtidig så vil jeg ikke at de skal frem og tilbake heller. Men bli hos meg som de alltid har gjort. Jeg har jo alltid oppdratt dem alene. Han er " onkelen" som frister med kjeks og kos foran tv, reiser osv før han piler avgårde til kamerater. Jeg skal virkelig tenke på mitt neste skritt, men tror det vil bli en kamp. Og jeg er sliten. Men jeg vil virkelig ikke fortsette leve slik. Det er smertefullt og tærer på kreftene. Holder dere oppdatert.

Hvordan går det, Hi?

Jeg tror du bare må slutte å tenke, men bare begynne å handle, gjøre det du vet du må gjøre før eller senere uansett!

Så har du ikke satt i gang enda - kontakt Nav i morgen!

Bytt lås på dørene dine.

Innkall til ny mekling og få til en avtale som IKKE innebærer at han skal ha samvær med barna i ditt hjem.

Du er redd for å ta fra barna faren.... Kjære deg, denne mannen har tatt seg selv fra sine barn! Og ikke bare det, han har gjort det hele barnas liv!

Begynn å respektere deg selv og gi deg selv og barna dine en sjanse i livet.

Om han ønsker kontakt med barna sine, da vil han finne en måte å ha samvær på. Vil han ikke ha kontakt med dem, da gjør han det ikke. Men pr. i dag så bruker han bare barna for å kontrollere og manipulere deg slik at han kan fortsette å utnytte deg så grovt som du har tillatt ham å gjøre i mange år nå.

Velg deg selv og barna dine, Hi!

Om du ikke har satt i gang - begynn i morgen!

Skrevet

Har du nå sendt inn søknad om bidrag via Nav?

Hvis ikke, ta ansvar og fiks dette asap

Anonymous poster hash: 415d4...4c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...