Gå til innhold

Halsbetennelse eller kyssesyken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legevakten med min 10 åring nå, hun har store hovne mandler med hvitt belegg, feber og er slapp og sliten, hun har nesten ikke fått i seg noe i dag. Legen tok crp og streptok prøve, crp var litt forhøyet men streptok prøven var negativ.

Han sa at det kunne være bare en virusinfeksjon men det minnet om kyssesyken men han sa vi måtte vente en uke for og se om hun ble bedre eller ikke, ble hun ikke det så må vi ta en prøve for og se om hun har kyssesyken.

Hun driver aktivt med idrett ( tai kwon-do) og har egentlig 3 treninger neste uke, skal jeg behandle henne som om hun bare har halsbetennelse og sende henne på trening om hun er bedre eller skal jeg holde henne hjemme pga at det anbefales og ikke drive med slik sport om man har kyssesyken?

Anonymous poster hash: f3830...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde avventet prøvene før jeg sendte på trening

Anonymous poster hash: 87e9c...7bb

Skrevet

Jeg ville gått til fastlegen til mandag for å ta den blodprøven og holdt henne hjemme til svaret kom. Hadde ikke tatt noen sjanser med kyssesyken

Hilsen ME-syk etter kyssesyken

Anonymous poster hash: a7807...e80

Skrevet

Jeg ville gått til fastlegen til mandag for å ta den blodprøven og holdt henne hjemme til svaret kom. Hadde ikke tatt noen sjanser med kyssesyken

Hilsen ME-syk etter kyssesyken

Anonymous poster hash: a7807...e80

Helt enig! Veldig dumt av legen å la være å ta den prøven når han likevel mistenker kyssesyken.

Ved mistanke om kyssesyken burde legen også ha gitt beskjed om å unngå trening.

Om legen vet at hun driver med tai kwon-do så er det rett og slett uforsvarlig å ikke be henne om å unngå treningene inntil det vites om hun har kyssesyken eller ikke.

Er det kyssesyken så kan det være farlig med slag/spark mot lever/milt!!

Så enig med hun over her - fastlegen mandag og få tatt den prøven, så holder dere henne hjemme fra trening inntil svaret foreligger (jeg ville også sagt at hun ikke fikk være med i gymmen på skolen denne uken). Det tar ca. en uke å få svar.

Hilsen en annen som også fikk ME etter kyssesyken - fordi legen nektet å ta prøver av meg og hevdet at jeg bare hadde en vanlig forkjølelse...

Anonymous poster hash: 5a6ae...ed9

Skrevet

Takk for svar, skal ringe fastlegen på mandag.

Hun fikk nettopp feberfantasier og kramper vi brukte 20 min på og få henne "våken"er redd her nå, snakket med legen han sa at vi skulle vekke henne ett par ganger i natt for og se henne ann.

Skrevet

Takk for svar, skal ringe fastlegen på mandag.

Hun fikk nettopp feberfantasier og kramper vi brukte 20 min på og få henne "våken"er redd her nå, snakket med legen han sa at vi skulle vekke henne ett par ganger i natt for og se henne ann.

Huff, jeg ville nesten vurdert å bare ta henne med på legevakten igjen.

Sjekk henne oftere enn et par ganger, og om hun har noen forverring i det hele tatt, dra til legevakten med henne.

Masse god bedring til jenta di! <3

Anonymous poster hash: 5a6ae...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...