Gå til innhold

Hvilke vitaminer bør jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg drar til lege for blodprøver osv. Vil jeg prøve å begynne med vitaminer. Tror jeg trenger det siden jeg er sliten hele tiden. Uansett hvor lite eller mye det er å gjøre på jobb er jeg utslitt når jeg kommer hjem :( har absolutt IKKE en fysisk jobb! Sitter på rumpa foran PCen hele dagen. Jeg må sove etter jobb ellers føler jeg meg tung og tett i kroppen, sliten i hodet og sur og grinete. Ingen unntak idag etter jobb ...

Anonymous poster hash: 20491...37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 multivitamin hver dag , 1000mg omega 3 hver dag( eller 1 med alt), og eventuelt ekstra med B , c og d vitaminer. Og komme deg ut i frisk luft hver dag, drikke godt med væske osv osv

Anonymous poster hash: a0066...87d

Skrevet

Hvorfor skal du ta vitaminer før du tar blodprøver? Blodprøvene er vel ikke en eksamen, de taes som regel for å se om det er noe som er galt... kanskje du ikke mangler noe som helst på prøvene, da er det ganske bortkastet å ta tilskudd.

Skrevet

Det er mye bedre at du går til legen først og får tatt prøver!

Da kan du også f.eks. skreddersy ev. behov for f.eks. D-vitamindosen.

Anonymous poster hash: 6d2ea...40d
Skrevet

Det er da ingen som tar vitaminer og mineraler før de skal sjekke dette hos legen? Med hvilken hensikt? Alt du gjør, er å dekke over eventuelle mangler. Og har du ikke mangler, kaster du bare bort penger.

Skrevet

1 multivitamin hver dag , 1000mg omega 3 hver dag( eller 1 med alt), og eventuelt ekstra med B , c og d vitaminer. Og komme deg ut i frisk luft hver dag, drikke godt med væske osv osv

Anonymous poster hash: a0066...87d

Enig i dette!

Jeg tar selv ekstra B og D vitamin. Stor dose D, men jeg har fått påvist lavt nivå. Merker godt hvis jeg går et par dager uten.

Hvis du bestemmer deg for å få tatt blodprøver, så unngå å ta vitaminer en periode slik at resultatet blir mer riktig. Be også om å få utskrift av resultatet. Min lege sa jeg hadde litt lavt D-vitamin nivå, men at det ikke hadde noe å si. Utskriften viste derimot at nivået var under grenseverdi. Ble mye bedre etter å ha begynt med tilskudd.

Anonymous poster hash: db930...f21

Skrevet

Dra selvfølgelig til legen først!

Enig i dette!

Jeg tar selv ekstra B og D vitamin. Stor dose D, men jeg har fått påvist lavt nivå. Merker godt hvis jeg går et par dager uten.

Hvis du bestemmer deg for å få tatt blodprøver, så unngå å ta vitaminer en periode slik at resultatet blir mer riktig. Be også om å få utskrift av resultatet. Min lege sa jeg hadde litt lavt D-vitamin nivå, men at det ikke hadde noe å si. Utskriften viste derimot at nivået var under grenseverdi. Ble mye bedre etter å ha begynt med tilskudd.

Anonymous poster hash: db930...f21

Hvor lavt hadde du? Jeg hadde bare 15 men fkk det raskt opp igjen :) Husk å måle deg regelmessig da for mye ikke er bra. Jeg hadde nesten 200 sist.

Anonymous poster hash: d1ca5...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...