Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 Før jeg drar til lege for blodprøver osv. Vil jeg prøve å begynne med vitaminer. Tror jeg trenger det siden jeg er sliten hele tiden. Uansett hvor lite eller mye det er å gjøre på jobb er jeg utslitt når jeg kommer hjem har absolutt IKKE en fysisk jobb! Sitter på rumpa foran PCen hele dagen. Jeg må sove etter jobb ellers føler jeg meg tung og tett i kroppen, sliten i hodet og sur og grinete. Ingen unntak idag etter jobb ... Anonymous poster hash: 20491...37d
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #2 Skrevet 29. oktober 2016 1 multivitamin hver dag , 1000mg omega 3 hver dag( eller 1 med alt), og eventuelt ekstra med B , c og d vitaminer. Og komme deg ut i frisk luft hver dag, drikke godt med væske osv osv Anonymous poster hash: a0066...87d
Gustav Klitt Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Hvorfor skal du ta vitaminer før du tar blodprøver? Blodprøvene er vel ikke en eksamen, de taes som regel for å se om det er noe som er galt... kanskje du ikke mangler noe som helst på prøvene, da er det ganske bortkastet å ta tilskudd.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 Det er mye bedre at du går til legen først og får tatt prøver! Da kan du også f.eks. skreddersy ev. behov for f.eks. D-vitamindosen. Anonymous poster hash: 6d2ea...40d
SuperFries Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 Det er da ingen som tar vitaminer og mineraler før de skal sjekke dette hos legen? Med hvilken hensikt? Alt du gjør, er å dekke over eventuelle mangler. Og har du ikke mangler, kaster du bare bort penger.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 1 multivitamin hver dag , 1000mg omega 3 hver dag( eller 1 med alt), og eventuelt ekstra med B , c og d vitaminer. Og komme deg ut i frisk luft hver dag, drikke godt med væske osv osv Anonymous poster hash: a0066...87d Enig i dette! Jeg tar selv ekstra B og D vitamin. Stor dose D, men jeg har fått påvist lavt nivå. Merker godt hvis jeg går et par dager uten. Hvis du bestemmer deg for å få tatt blodprøver, så unngå å ta vitaminer en periode slik at resultatet blir mer riktig. Be også om å få utskrift av resultatet. Min lege sa jeg hadde litt lavt D-vitamin nivå, men at det ikke hadde noe å si. Utskriften viste derimot at nivået var under grenseverdi. Ble mye bedre etter å ha begynt med tilskudd. Anonymous poster hash: db930...f21
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Dra selvfølgelig til legen først! Enig i dette! Jeg tar selv ekstra B og D vitamin. Stor dose D, men jeg har fått påvist lavt nivå. Merker godt hvis jeg går et par dager uten. Hvis du bestemmer deg for å få tatt blodprøver, så unngå å ta vitaminer en periode slik at resultatet blir mer riktig. Be også om å få utskrift av resultatet. Min lege sa jeg hadde litt lavt D-vitamin nivå, men at det ikke hadde noe å si. Utskriften viste derimot at nivået var under grenseverdi. Ble mye bedre etter å ha begynt med tilskudd. Anonymous poster hash: db930...f21 Hvor lavt hadde du? Jeg hadde bare 15 men fkk det raskt opp igjen Husk å måle deg regelmessig da for mye ikke er bra. Jeg hadde nesten 200 sist. Anonymous poster hash: d1ca5...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå