Gå til innhold

Hvordan hadde vennene dine reagert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du hadde blitt avholds?

Jeg vurderer å kutte alkoholen fullstendig fordi jeg ikke mestrer den (blir alltid overstadig beruset). Men syns det er veldig vanskelig med tanke på venner og det sosiale. Jeg føler jeg kommer til å bli betraktet som veldig sær blant familie og venner, hva tror dere?

Anonymous poster hash: 9b44c...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt overrasket men ellers greit. Så lenge jeg ikke ble en kjedelig observerende "jeg er ikke egentlig med på festen"-avholds.

Anonymous poster hash: 053bc...451
Skrevet

Jeg vurderer å kutte alkoholen fullstendig fordi jeg ikke mestrer den (blir alltid overstadig beruset). Men syns det er veldig vanskelig med tanke på venner og det sosiale. Jeg føler jeg kommer til å bli betraktet som veldig sær blant familie og venner, hva tror dere?

Bruker du venner og familie som unnskyldning for å fortsette å drikke, sier det mye om graden av avhengighet.. KAN du slutte?

Anonymous poster hash: a2f52...1a0

Skrevet

Hadde vært null problem for meg. Hvis jeg samtidig vet at du blir som du blir når du drikker, så hadde jeg faktisk blitt imponert og respektert deg høyere!

Go girl!

Anonymous poster hash: 4c3c9...b3b
Skrevet

Har ikke smakt alkohol på sikkert 7-8 år, beruset har jeg ikke vært siden jeg var i begynnelsen av 20-årene og nå er jeg 42

Alle er så vant til at jeg ikke drukket at ingen tenker over det lenger, men det var litt press til å begynne med. Skal du ikke ha et glass vin, sikker på at du ikke vil ha, er vel ingen vits å spørre deg om du skal ha noe osv

Anonymous poster hash: d05b5...237

Skrevet

Folk kommenterer at jeg nesten aldri drikker og det er liksom noe unormalt. Jeg drikker kanskje et glass vin en sjelden gang, og er fornøyd med det :) er meg egentlig revnende likegyldig hva andre mener. Men mangler ikke på invitasjoner o.l, jg er veldig utadvendt. Men jeg går nok kanskje hjem litt tidligere enn de andre :)

Anonymous poster hash: 6d5b1...def

Skrevet

Jeg drikker normalt ikke veldig ofte og jeg blir sjelden full, men pleier å ta en liten eller et glad vin når det er anledning. Vennene mine hadde nok først trodd jeg var gravid hvis jeg fortalte jeg har sluttet å drikke og så hadde de nok syntes det var rart, men respektert det.

Anonymous poster hash: 3fb7e...63f

Skrevet

Det hadde de neppe lagt merke til engang. Men hadde jeg vært venninnen din og du alltid ble hengedrita enten det passer eller ikke så hadde jeg sett på det som utelukkende positivt og støttet deg 100 %

Skrevet

Mine venner synes at jeg er skikkelig kjip,eller noen av de da, når jeg ikke drikker. Men det gir jeg beng i!

Anonymous poster hash: 26735...160

Skrevet

Bruker du venner og familie som unnskyldning for å fortsette å drikke, sier det mye om graden av avhengighet.. KAN du slutte?

Anonymous poster hash: a2f52...1a0

Jeg har ingen avhengighetsproblemer, jeg drikker ikke så veldig ofte. Kanskje ca. hver tredje måned?

Problemet er at jeg ikke greier å kontrollere inntaket når jeg drikker, jeg blir alltid stupfull. Dummer meg fullstendig ut i sosiale sammenhenger.

Men jeg syns det er vanskelig å slutte helt og holdent i forhold til det sosiale. Det er litt slik at det er forventet å drikke i mange settinger, jeg syns det er utfordrende og være den personen som skiller seg ut.

Hi

Skrevet

Alkoholproblemer hos venner er selvsagt ikke bra.

Men avholdsmennesker på fest er litt kjedelig. SOrry. Har en venninne som ikke drikker. vi er på kafébesøk mest.

Anonymous poster hash: 7a776...468

Skrevet

Om du hadde vært min venn, hadde jeg blitt glad på dine vegner - for jeg hadde jo sikkert lagt merke til at du har ett problem.

Anonymous poster hash: de6d8...92b
Skrevet

Jeg har ingen avhengighetsproblemer, jeg drikker ikke så veldig ofte. Kanskje ca. hver tredje måned?

Problemet er at jeg ikke greier å kontrollere inntaket når jeg drikker, jeg blir alltid stupfull. Dummer meg fullstendig ut i sosiale sammenhenger.

Men jeg syns det er vanskelig å slutte helt og holdent i forhold til det sosiale. Det er litt slik at det er forventet å drikke i mange settinger, jeg syns det er utfordrende og være den personen som skiller seg ut.

Hi

Jeg har det litt som deg. Blir så opptatt av praten at jeg ikke følger med på hva jeg drikker. Det er flaut når det skjer, men har skjønt at andre egentlig ikke bryr seg så mye. Det gjør jo heller ikke jeg om noen andre får i seg litt for mye. Jobber likevel mye med det og har jevnt over fått bedre kontroll. 

Anonymous poster hash: ab156...f38

Skrevet

Jeg tenker om jeg hadde vært din venn og du alltid ble for full,hadde jeg blitt veldig glad for at du sluttet med det.å være dritings når enn er passert 20 år er alt annet enn moro.

Skrevet

Her drikker vi ikke hjemme med barna tilstede, drikker heller ikke hvis vi er borte og skal hjem og ungene er hjemme. Så her hadde ingen reagert.

Anonymous poster hash: 8a64b...bf3

Skrevet

Jeg tenker om jeg hadde vært din venn og du alltid ble for full,hadde jeg blitt veldig glad for at du sluttet med det.å være dritings når enn er passert 20 år er alt annet enn moro.

For ikke å snakke om at det sjelden er spesielt sjarmerende.

Anonymous poster hash: 053bc...451

Skrevet

Ingen som reagerer på det hos oss. Stadig noen som ikke drikker fordi de er gravide, ammer, bor langt unna, sykdom etc. Pleier heller ikke å bli overstadig beruset når vi fester lenger, så helt ærlig legger jeg sjeldent merke til forskjellen på de som drikker og ikke drikker.

Anonymous poster hash: 1e77d...c63
Skrevet

Jeg også har hatt det sånn - fire øl, åtte øl - tolv øl, shots og så drita. Hadde ikke stopp. Mitt problem var vel egentlig at jeg ikke merka at jeg blei brisen - tålte alkohol veldig godt, helt til det var for mye på en måte.

Prøvde ulike greier - drikk et glass vann mellom hver enhet, ikke begynne å drikke før 23.00 etc - og alle fungerte egentlig godt når de blei gjennomført.

Har nesten kutta ut - men kan ta en enhet alkohol om jeg har lyst på - en halvliter i sommersola eller en knert konjakk på hytta. 

Anonymous poster hash: 72dd3...bfd
Skrevet

Jeg vurderer det samme som deg. Har ikke drukket noe siden lenge før jeg ble gravid, og nå er vesla snart 14 mnd. Tanken på å bli bedugget og å ikke klare å tenke klart, skremmer meg. Så har tenkt at jeg kanskje ikke kommer til å drikke igjen. I alle fall ikke på en god stund. Kjenner ikke behovet, slik jeg gjorde da jeg var yngre... :)

Anonymous poster hash: ebdb2...96e
Skrevet

Min erfaring er at det kun er de som selv ønsker å drikke mye som reagerer. De vil ha noen å drikke sammen med. De som ikke drikker eller bare drikker moderat har som regel ingen problemer med å akseptere en beslutning om ikke å drikke/drikke veldig moderat.

Anonymous poster hash: 41d40...217

Gjest Antarctica
Skrevet

Tror vel venner og familie ville bli letta, hvis de har opplevd deg som overstadig berusa?

Skrevet

Eg har ei veninne som eg er veldig glad i, verdens morsomaste dame!! Men ho blir ofte altfor full, før vart vi det ilag, no har eg vokse det av meg og blir faktisk avogtil pinleg berørt av henne når vi er saman ute. For ikkje å snakke om at det er kjedeleg om det er berre vi to og ho er dritings og vil danse på borda medan eg helst vil kunne føre ei samtale. Viss ho hadde blitt avhalds hadde eg blitt glad og stolt.

Skrevet

Det er klart ditt valg.

Men jeg har ei veninne som aldri gidder og drikke å klart det er hennes valg men hun blir så veldig usosial og forventer at vi skal sitte og snakke med henne som om vi bare er oss to i rommet. Så dt blir igjen at hun blir kansje litt ekskludert uansett om vi prøver og dra henne med på fks drikkeleker,dansing, osv alt etter som.

Så hun er blitt en person vi kvier oss til og invitere fordi det har hendt at hun fint kan dra ned stemningen på alle andre.

Så så lenge du likevell kan bli med og ja dt gøy osv så sr jeg ikke probleme.

Jeg er nå gravid og må derfor holde meg Vekke fra alkohol men likevel så er jeg med på moroa😊

Anonymous poster hash: 59529...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...