Gå til innhold

Vi er gatas trailertrash!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder det ikke ut!!!

 

Jeg er ikke en shabby person, men huset vårt og fasaden på huset setter meg i den kategorien

 

Jeg jobber hardt, har en jobb som krever 100% og litt til. Tiden strekker bare ikke til. For ikke å snakke om kompetansen. Jeg kan ikke noe om det å holde hage, pusse mur, legge tak..

 

Mannen insisterte på oppussingsobjekt. Og vi har fått en fin tomt nærme barneskolen. Men det er et enormt behov for å holde vedlike og oppgradere.

 

Mannen gjør ikke en damn shit! Jeg gjør ALT av husarbeid. Tror ikke han har tappet i en vaskebøkte på de årene vi har bodd her.

 

Det hadde vært ok, om han gjorde noe av forefallende håndtverkere. Men nei. Han jobber mye. Men når han er hjemme sitter han med nesa i mobilen. Ikke tømmer han garasjen eller kjelleren for akkumulert plast og metall ( må kjøre på fyllinga, og jeg har ikke bil). Ingenting ute eller inne blir gjort!!

 

Huset er i dårligere stand nå enn for fem år siden når vi kjøpte det. Vi er sett på som en j**** vits av naboer og venner. Jeg hater det!!! Det spiser meg opp. Jeg har mistet alle respekt. Jeg kan selvsagt lære meg håndtverkere selv. Men jeg har ikke kapasitet til mer. Jeg kommer til å knekke.

 

Jeg har snakket rolig om det, jeg har skreket og grått. Men det hjelper ikke.

 

Har ikke lyst til å splitte en familie, men nå kjenner jeg at jeg nærmer meg grensa her..

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere leie inn håndtverkere?

Skrevet

Kan dere leie inn håndtverkere?

Vi sparer, men har ikke råd per i dag 😯

 

HI

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Skrevet

Hadde leid inn snekkere, malere og murer.

Betalt noen for å kjøre bort søppel for meg.

 

 

Anonymous poster hash: cfd6f...193

Skrevet

Kan dere leie inn håndtverkere?

Vi sparer, men har ikke råd per i dag 😯

 

HI

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Skrevet

Skulle tro det var min eks du skrev om. Jeg var så flau at jeg ikke hadde lyst til å ha besøk, mens han mente at det ikke var noen som brydde seg om hvordan det så ut eller tenkte noe om det. Halvferdige og påbegynte oppussingsprosjekter i hele huset både ute og inne, fatter ikke hvordan den nye samboeren hans holder ut. Min eks ble ikke bedre.

 

Tror du må finne ut om det er noe du kan leve med eller ikke, vanskelig å få voksne menn til å endre seg...

 

Anonymous poster hash: 26cd2...2cf

Skrevet

Hadde leid inn snekkere, malere og murer.

Betalt noen for å kjøre bort søppel for meg.

 

 

Anonymous poster hash: cfd6f...193

Det kommer vi til å gjøre.

 

Men det er et enormt problem for meg at han ikke kan være litt handy. Eller hjelpe i huset så jeg kan lære meg snekkerarbeid.

 

Jeg kjenner bare at det får meg til å se på han som veik og ekstremt uatraktiv.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Skrevet

Skulle tro det var min eks du skrev om. Jeg var så flau at jeg ikke hadde lyst til å ha besøk, mens han mente at det ikke var noen som brydde seg om hvordan det så ut eller tenkte noe om det. Halvferdige og påbegynte oppussingsprosjekter i hele huset både ute og inne, fatter ikke hvordan den nye samboeren hans holder ut. Min eks ble ikke bedre.

 

Tror du må finne ut om det er noe du kan leve med eller ikke, vanskelig å få voksne menn til å endre seg...

 

Anonymous poster hash: 26cd2...2cf

Akkurat sånn har jeg det.

 

Kom hjem en dag, og der satt en far fra klassa midt i en haug tøy som ventet på å bli bretta. WWF?,??,

 

Jeg hadde aldri aldri sluppet noen inn.

 

HI

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Skrevet

Det kommer vi til å gjøre.

 

Men det er et enormt problem for meg at han ikke kan være litt handy. Eller hjelpe i huset så jeg kan lære meg snekkerarbeid.

 

Jeg kjenner bare at det får meg til å se på han som veik og ekstremt uatraktiv.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Det skjønner jeg veldig godt. Vet han at du tenker det? Bryr han seg?

Skrevet

Det kommer vi til å gjøre.

 

Men det er et enormt problem for meg at han ikke kan være litt handy. Eller hjelpe i huset så jeg kan lære meg snekkerarbeid.

 

Jeg kjenner bare at det får meg til å se på han som veik og ekstremt uatraktiv.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Sitter litt i samme greia jeg også. Jeg er den som må gjøre noe om det skal gjøres. Eller, han klarte å lage en lettvegg, etter 1,5 år. Men ellers gjør han jo ikke noe. Jeg er den som maler, som skrur sammen møbler, som ommøblerer. I det hele tatt den som må ta tak i ting. Hvis han skal gjøre noe,så kan han holde på i maks en time, så setter han seg igjen. Jeg blir gal. Jeg ante ikke at han var så tafatt, for da vi flyttet sammen bodde vi begge i nyrenoverte leiligheter uten behov for å gjøre stort. Så jeg merket det ikke før vi flyttet sammen.

 

Anonymous poster hash: 02a31...fd2

Skrevet

Meld dere på sinnasnekkeren.

 

Anonymous poster hash: cfd6f...193

Skrevet

Jeg ville sagt det til ham som det er. "Vi kjøpte et oppussingsprosjekt fordi DU ville det. Tomten er flott og vi kan få det bra her, men nå har vi bodd her i fem år uten at noe har skjedd. Vi bor som noen slasker, og nå orker jeg ikke mer. Vi må ta tak i forholdet vårt og husprosjektet NÅ, hvis ikke kommer vi til å skli fra hverandre! Nå skal vi sette oss ned og fordele arbeidsoppgaver i hjem og hus, hva som må gjøres, når det må gjøres, og hvem som skal ha ansvaret for det. Daglige oppgaver som må gjøres kontinuerlig og oppgaver på huset og i hagen. Pr. i dag gjør du ingenting, jeg gjør alt av de daglige oppgavene. Jeg giftet meg ikke med deg for å være tjeneren din, så nå forventer jeg at du fra og med I DAG gjør din del. Nå setter vi oss ned og lager en arbeidsfordeling på hverdagsoppgaver, og vi lager en plan for hva vi selv kan gjøre med hus og hage fremover, når det skal gjøres. Og på mandag ringer jeg familievernkontoret slik at vi også kan få hjelp til å rydde opp i forholdet vårt."

 

Etter så lang tid hadde det ikke vært et valg, men et ultimatum fra min side.

 

Før du snakker med ham - lag deg lister over ALT som må gjøres daglig i hus/hjem/med barna, alt som må gjøres flere ganger i uken, det som må gjøres en gang i uken, og det som må gjøres innimellom. Så setter du opp en liste over hva som må gjøres med huset - hva trenger dere fagfolk til, og hva kan dere gjøre selv. F.eks. kan det som skal kjøres bort ordnes innen senest neste lørdag. Si at du har tenkt gjennom dette og derfor skrevet ned listene, men at det bare er et utgangspunkt, og at du vil at han skal sette opp sine lister også. Så sammenligner dere og skriver endelige lister med arbeidsfordeling.

Mandag ringer du fvk. Vil ikke mannen bli med på parterapi eller endre seg, da går du selv til fvk for timer der, for da kan du like greit begynne å forberede hvordan du kan gjøre det slutt. Å bo slik med en mann som ikke gidder bidra, det blir du bare ødelagt av.

 

Og om mannen din f.eks. skulle være deprimert og at det er årsaken til at han ikke greier å ta noen ansvar eller ta fatt på oppgaver, da får han komme seg til lege og få hjelp for det! Han velger familie og barn og hus, da må han også ta ansvar.



Anonymous poster hash: 4532b...c51
Skrevet

 

Jeg ville sagt det til ham som det er. "Vi kjøpte et oppussingsprosjekt fordi DU ville det. Tomten er flott og vi kan få det bra her, men nå har vi bodd her i fem år uten at noe har skjedd. Vi bor som noen slasker, og nå orker jeg ikke mer. Vi må ta tak i forholdet vårt og husprosjektet NÅ, hvis ikke kommer vi til å skli fra hverandre! Nå skal vi sette oss ned og fordele arbeidsoppgaver i hjem og hus, hva som må gjøres, når det må gjøres, og hvem som skal ha ansvaret for det. Daglige oppgaver som må gjøres kontinuerlig og oppgaver på huset og i hagen. Pr. i dag gjør du ingenting, jeg gjør alt av de daglige oppgavene. Jeg giftet meg ikke med deg for å være tjeneren din, så nå forventer jeg at du fra og med I DAG gjør din del. Nå setter vi oss ned og lager en arbeidsfordeling på hverdagsoppgaver, og vi lager en plan for hva vi selv kan gjøre med hus og hage fremover, når det skal gjøres. Og på mandag ringer jeg familievernkontoret slik at vi også kan få hjelp til å rydde opp i forholdet vårt."

 

Etter så lang tid hadde det ikke vært et valg, men et ultimatum fra min side.

 

Før du snakker med ham - lag deg lister over ALT som må gjøres daglig i hus/hjem/med barna, alt som må gjøres flere ganger i uken, det som må gjøres en gang i uken, og det som må gjøres innimellom. Så setter du opp en liste over hva som må gjøres med huset - hva trenger dere fagfolk til, og hva kan dere gjøre selv. F.eks. kan det som skal kjøres bort ordnes innen senest neste lørdag. Si at du har tenkt gjennom dette og derfor skrevet ned listene, men at det bare er et utgangspunkt, og at du vil at han skal sette opp sine lister også. Så sammenligner dere og skriver endelige lister med arbeidsfordeling.

Mandag ringer du fvk. Vil ikke mannen bli med på parterapi eller endre seg, da går du selv til fvk for timer der, for da kan du like greit begynne å forberede hvordan du kan gjøre det slutt. Å bo slik med en mann som ikke gidder bidra, det blir du bare ødelagt av.

 

Og om mannen din f.eks. skulle være deprimert og at det er årsaken til at han ikke greier å ta noen ansvar eller ta fatt på oppgaver, da får han komme seg til lege og få hjelp for det! Han velger familie og barn og hus, da må han også ta ansvar.

 

Anonymous poster hash: 4532b...c51

Tusen takk for svar!!

 

Jeg har gjort alt det du sier minus FVK. Så da er vel det siste løsning. Men det sitter laaaangt inne kjenner jeg...

 

HI

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Skrevet

Hvis han ikke vil bidra i huset så krev at huset selges og noe mer praktisk kjøpes.

 

Anonymous poster hash: da875...4de

Skrevet

Ring Otto!

 

Anonymous poster hash: 08344...431

Skrevet

Nei vett du hva! Nei, jeg hadde revet ut den telefonen av hendene hans - og sagt han fikk den igjen når han hadde kjørt bort søpla! 

Respektløs mann som lar deg ta ALT husarbeid, jeg hadde aldri gått med på det der nei!! Mor skal også ha det greit <3 Kjære vene!

Skrevet

Tusen takk for svar!!

 

Jeg har gjort alt det du sier minus FVK. Så da er vel det siste løsning. Men det sitter laaaangt inne kjenner jeg...

 

HI

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

 

Hvorfor sitter det langt inne?

 

Du har nå levd i det som for deg er blitt et mareritt i fem år. Du har ingenting å tape på å ta timer på fvk!

Og hvis mannen ikke vil det - da er det jo på tide å ta et oppgjør med deg selv, om du orker å drasse på denne mannen som ikke gidder å bidra i familien, som stoler på at du ordner opp alt for ham uten at han selv gidder løfte en finger.

 

Har du laget lister før?

Finn dem frem igjen og si at NÅ er det siste sjanse, og at du i tillegg krever at dere går til fvk, at du ringer mandag.

Du har forsøkt så mange år og så mye at det er ingen vits å dulle noe mer med mannen. Still ultimatum - vil han beholde familien sin blir han med i parterapi + tar tak i seg selv og det som må gjøres.

 

Anonymous poster hash: 4532b...c51

Skrevet

Ring Otto!

 

Anonymous poster hash: 08344...431

 

Det vil jo ikke endre mannen til Hi. Det vil bare gjøre at han ser at hun nok en gang ordner opp for ham, at han slipper å gjøre noe. Og om Otto hadde kommet, så ville mannen garantert sklidd tilbake i gamle vaner etter at filmteamet hadde dratt derfra igjen. Da har kanskje Hi et hus som er enklere å selge, men ingen bedrefungerende mann.

 

Anonymous poster hash: 4532b...c51

Skrevet

Ring Otto!

 

Anonymous poster hash: 08344...431

Det er en av de kjipe tingene.At alle tuller med det. Sikkert morsomt for dem, men forferdelig for meg. Det komiske er at jeg egentlig er en veldig pliktoppfyllende og pertentlig person som er veldig opptatt av hva andre tenker og mener..

 

Tar meg ikke nær av at noen sier det på et forum altså. Det er verre når man har gjort det så koselig man kan, og gjestene sier det..

 

HI

 

Anonymous poster hash: c1bea...389

Skrevet

Huset råtner på rot om dere ikke gjør noe. Altså - investeringen dere gjorde er i ferd med å bli dårligere og dårligere. Det er to alternativer: Selge og kjøpe noe dere kan håndtere, eller gjøre noe med det. Det er alternativene.

 

Så får gubben velge om han ønsker å gjøre noe med huset og søpla eller om han tar over alt som har med unger og dagligliv å gjøre og du setter i gang med å gjøre noe med huset selv. Du finner masse tips på nett og enhver faghandel vil bli veldig glad for spørsmål fra deg.

 

En siste mulighet er selvseagt å melde seg på sinnasnekkeren......



Anonymous poster hash: cb474...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...