Gå til innhold

Det er noe med dette barnet... Hjelp meg litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere små episoder så kan dere si om noen barn bare er slik, eller om jeg må reagere.

-tegner tegning av familien sin, alle har kjole bortsett fra pappa, hun tegner tissen (med baller og noe som kommer ut, sier det er tiss).

-ofte sint

-null intimgrenser, løper bort til pappaer til andre barn, gir de klem ol (mange har knapt hilst på henne før).

-snakker om at pappa dasker på rumpa (såg ut til at det var når han tuller med henne, det var det jeg tenkte først, men alt det andre gjør at jeg lurer).

-sier at når hun er hjemme med bare pappa må hun være flink, men sier aldri hva det betyr.

Dette er en venninne av dattera mi. Er her ofte. Etter siste hendelse tenker jeg å ringe bv på mandag. (Overnatter her i helga, så kommer vel noe mer i løpet av helga).

Anonymous poster hash: 5deb3...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder ?

Anonymous poster hash: c4f8e...284

Skrevet

Gir dere små episoder så kan dere si om noen barn bare er slik, eller om jeg må reagere.

-tegner tegning av familien sin, alle har kjole bortsett fra pappa, hun tegner tissen (med baller og noe som kommer ut, sier det er tiss).

-ofte sint

-null intimgrenser, løper bort til pappaer til andre barn, gir de klem ol (mange har knapt hilst på henne før).

-snakker om at pappa dasker på rumpa (såg ut til at det var når han tuller med henne, det var det jeg tenkte først, men alt det andre gjør at jeg lurer).

-sier at når hun er hjemme med bare pappa må hun være flink, men sier aldri hva det betyr.

Dette er en venninne av dattera mi. Er her ofte. Etter siste hendelse tenker jeg å ringe bv på mandag. (Overnatter her i helga, så kommer vel noe mer i løpet av helga).

Reagerte på den tegningen. De andre tingene du beskriver tror jeg nok er mer innenfor normalområdet. Er det flere ting du reagerer på også?

Anonymous poster hash: d2710...f21

Skrevet

Trenger absolutt ikke å være noe som helst.

Ene sønnen mn hadde en periode hvor han tegnet alle menn med kjempe tisser og ga de gjerne bort. En smule flaut.

At hun sier at hun må være flink når hun er alene med pappa kan være at pappa ikke tåler at hun maser, leker høylytt osv.

Tenker at det at hun klemmer andre pappaer kan bety at hun ikke har noe nært forhold til pappan sin, men ønsket seg en pappa som klemmer.

Jeg ser ikke noe galt med noe av det du skriver her.

Anonymous poster hash: d7288...817

Skrevet

Hun er 6.

Ser ikke noe galt i alle enkelthendelser jeg heller, men når man setter de sammen skurrer det...

Skrevet

Synes ikke det hørtes bekymringsverdig ut. Barn er forskjellige.

Anonymous poster hash: 9539d...5f1

Skrevet

Det er ingen objektive tegn som misbrukte barn viser. Noen misbrukte barn skjuler det 100%, mens noen barn som ikke blir misbrukt kan fortelle og tegne mye seksuelt.

Kan du ikke ta dette opp med venninna di...at hun virker veldig opptatt av...tja, mannlige tisser

Anonymous poster hash: 2961d...a4c

Skrevet

Det er ingen objektive tegn som misbrukte barn viser. Noen misbrukte barn skjuler det 100%, mens noen barn som ikke blir misbrukt kan fortelle og tegne mye seksuelt.

Kan du ikke ta dette opp med venninna di...at hun virker veldig opptatt av...tja, mannlige tisser

Kom plutselig på at jeg tegnet noen tegninger med gutter som tisset da jeg var på den alderen. Jeg ble ikke misbrukt, helt sikker, men hadde vel en viss fascinasjon for disse rare utstikkende tingene som jeg ikke hadde selv. Siden jeg ikke hadde brødre, fikk jeg heller ikke sett ordentlig hvordan gutter så ut og tegnet de kanskje for å finne ut av det? Var veldig flau over disse tegningene og gjemte dem på rommet mitt.

Anonymous poster hash: d2710...f21

Skrevet

Ene min tegner også anatomisk korrekte bilder. Utovertiss på menn og gutter, pupper på damer. Og hjerne, lunger, tarmer osv.

De er veldig opptatt av dette i den alderen når de skjønner at gutter og jenter er ulike.,Hvordan er hun med foreldrene og spes faren da?

Anonymous poster hash: 88d1d...1b9

Skrevet

Her har jenta mi på 6 år hatt skikkelig "tisse-fase". Vært så opptatt av guttetiss og mannetiss. Hun har sett alle episodene på Newton om kroppen. Og ble nok mest hekta etter det. Har tatt bilder av sin egen tiss med telefonen sin. Vi har hatt en prat om dette,og det gikk heldigvis fort over. Men de fleste tegningene hennes i 2-3 mnd inneholdt tiss.

Anonymous poster hash: 2fcf5...be0

Skrevet

Trenger absolutt ikke å være noe som helst.

Ene sønnen mn hadde en periode hvor han tegnet alle menn med kjempe tisser og ga de gjerne bort. En smule flaut.

At hun sier at hun må være flink når hun er alene med pappa kan være at pappa ikke tåler at hun maser, leker høylytt osv.

Tenker at det at hun klemmer andre pappaer kan bety at hun ikke har noe nært forhold til pappan sin, men ønsket seg en pappa som klemmer.

Jeg ser ikke noe galt med noe av det du skriver her.

Anonymous poster hash: d7288...817

Det samme tenker jeg.
Skrevet

Har du en mistanke, så melder du i fra til bv. Heller en melding for mye enn en for lite.

Anonymous poster hash: cedb0...4ea
Skrevet

Har du en mistanke, så melder du i fra til bv. Heller en melding for mye enn en for lite.

Anonymous poster hash: cedb0...4ea

Jeg er vanligvis enig...men undersøkelse for seksuelt misbruk er omfattende. barna blir hentet uten varsel, undersøkt veldig grundig før de blir avhørt av politiet.

Dette er selvsagt riktig når noen blir misbrukt...men det kan være veldig belastende når mistanken er grunnløs.

Skrevet

Syns ikke hun høres unormal ut eller at det er noe å reagere på. 

Anonymous poster hash: 91387...08d
Skrevet

Mine unger har i perioder tegnet peniser på alle tegninger av gutter/menn/pappa, og det gjorde jaggu jeg også da jeg var liten. Da de var enda yngre fulgte de nøye med da far i huset tisset og dusjet. Veldig fascinert av guttetisser. Ja, vi dusjer og sover nakne og bryr oss ikke så mye om å lukke/låse dodøra. Vi både trommer og dasker på rompa til hverandre når vi tøyser og tuller og leker. Vi bruker også ungene som gitar. Veldig morsomt.

Ene gutten min er veldig tillitsfull, de andre er mer forsiktig når det gjelder fremmede.

Han som er veldig tillitsfull, gikk pratet med fremmede til han var ganske stor. Spesielt gamle menn som lignet morfaren hans. 

Jeg jobber i bhg og enkelte barn kommer tydelig fra "klemmefamilier". Da jeg var ringevikar, og kanskje bare var innom en bhg en halv dag, fikk jeg ofte store, gode ha det klemmer fra flere ulike barn. Mine unger kan også finne på å si til hverandre at de må være flinke når de kommer hjem. Da har vi gjerne hatt et oppgjør hjemme om at de ikke er flinke nok til å holde orden og at jeg (eller pappa) må bruke tiden vår på å rydde i stedet for å gjøre kjekke ting med dem ;) Andre foreldre, og kanskje spesielt fedre, bruker flittig " hvis du er flink/snill skal du få is/se film/få godteri/spille ipad osv. Hører det i bhg hele tiden ved henting.

Jeg skjønner helt ærlig ikke hva som er bekymringen her. Hvis hun er helt fiksert, og ikke snakker om noe annet så hadde jeg kanskje lurt litt, men dette virker jo som å være enkelthendelser. 

Anonymous poster hash: e10b7...538
Skrevet

Følg magefølelsen. Jeg synes ikke det er vanlig oppførsel, og jeg har også en 6-åring.

Anonymous poster hash: 06562...134

Skrevet

ring og hør med barnevernet og ta deres råd og gjør det de mener er riktig

Skrevet

Hun er 6.

Ser ikke noe galt i alle enkelthendelser jeg heller, men når man setter de sammen skurrer det...

Det er ingenting rart ved disse tingene samlet heller, men hvis du har fått dette for deg så er det lett å tolke ting slik at det stemmer med hypotesen din. Dette kalles bekreftelsesbias.

Anonymous poster hash: d136a...796

Skrevet

Kan du stille henne litt undrende og åpne spørsmål i helgen, f eks om denne tegningen? Eller om pappaen? Stol på magefølelsen din. Ta en prat med bv og hør hva de sier. Jeg synes det høres rart ut!

Anonymous poster hash: 9eb21...bfe

Skrevet

Jeg tenker omvendt, et barn som blir seksuelt misbrukt har vel helst ikke lyst til å klemme og kose på alle hun ser?

Anonymous poster hash: 138bb...149

Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer. Men tenk nøye gjennom før du melder. Jeg har gjennom jobb vært med barn som er mistenkt overgrep mot. Det er veldig intime og grundige undersøkelser de må gjennom. Og dette gjerne sammen med en ansatt fra skole eller bhg, ikke foreldrene , som først får vite om det i etterkant. Jeg hadde blitt rimelig sjokkert og lei meg dersom noen jeg følte meg trygg på hadde meldt meg til bv(det kommer nok frem en gang, det er vanskelig å holde det skjult selv om du melder anonymt når dere har så tett kontakt). Tenk også på jenta når du vurderer å melde. Det er en stor påkjenning og gå gjennom en slik undersøkelse. Man skal selvsagt melde om man tror det er noe , men vær obs på sakens gang.

Anonymous poster hash: 0d2e3...e69

Skrevet

Ring bv på mamdag og døft det med dem. Det går fint an å høre om de mener dette er noe du burde sende inn en bekymringsmelding på. :) følg magefølelsen din!

Anonymous poster hash: 48234...d72

Skrevet

Jeg tenker omvendt, et barn som blir seksuelt misbrukt har vel helst ikke lyst til å klemme og kose på alle hun ser?Anonymous poster hash: 138bb...149

Det stemmer nok ikke.

Barn som blir seksuelt misbrukt kan ha vansker med intimgrenser og få en utagerende seksuell atferd.

Anonymous poster hash: 48234...d72

Skrevet

En og en er kanskje ikke punktene noe å reagere på. Men når de setter dem sammen, og kanskje enda flere som du ikke har nevnt så ringer det noen varselklokker i mitt hode.

Du kan drøfte saker anonymt med barnevernet før du melder en sak.

I samtale med bv kan du også få tips til hva du kan se etter / spørre etter hvis hun åpner til mer dialog. Det er selvfølgelig viktig at du ikke legger ord i hennes munn.

Men utrolig viktig at du er en trygg voksen som kan ta i mot alt, uansett hva det er, for hvis hun utsettes for overgrep så har hun nok ikke mange steder hun oppfatter som trygge og da er det helt avgjørende at du er der uansett hva som skjer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...