bønni Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 Sønnen (8 år) har fått mobiltelefon. Hva slags abonnement velger jeg? Telefonen blir sikkert mest brukt hjemme tilknyttet wifi, til litt ringing og meldinger, samt muligheter for å bruke litt mobildata (han er for liten til å ha med telefon på skolen til daglig, men lek og pokemon i helgene). Tenker kontantkort kanskje er lurt i starten, for å slippe en fast utgift i måneden før jeg ser bruken/behovet for noe annet. Noen med tips og erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #2 Skrevet 29. oktober 2016 Hvis du bruker mobildata på kontantkort, kan det fort bli dyrere enn abonnement. Står dataroaming på når man forlater wifi, tappes den litt selv uten bruk. Vi har abonnementet til ice til 99,-/mnd. Mine har med seg telefonen, men får ikke lov til å bruke mobildata uten lov, men dataroamingen står på slik at jeg evt kan gå inn på "Finn venner" appen og se hvor de er hvis de har glemt å skru på lyden og ikke tar telefonen. Da kan jeg også aktivisere Finn iPhone, slik at telefonen begynner å pipe - selv på lydløs. Anonymous poster hash: 542de...d03
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Kontantkort. Anonymous poster hash: c3ae2...4a4
gresskar Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 Vi har ice til 99 kr i mnd. 1 g data. Det som er kjekt er at det blir veldig tregt Internett om man bruker for mye data, får ikke ekstra regning.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 Vår 9 åring har kontantkort, men vi har skrudd av datatrafikken så han kun kan bruke nett når han er tilkoblet wifi. Hvis ikke forsvinner pengene raskt. Da han fikk telefonen og vi skrudde den på første gang, var en av de fleste tingene jeg gjorde å skru av datatrafikken og på wifi, men før jeg rakk det var allerede 10-15 kroner forsvunnet fra kontantkortet. Anonymous poster hash: 8e4dd...4ec
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #6 Skrevet 29. oktober 2016 Mine har ringkontant med fri familie , har stengt Internett på mobilene, så bare wifi her. Dette er mye billigere enn fast abonnement da de ikke trenger å bruke Internett uten wifi. De tar med mobil ut for å få kontakt med meg og jeg dem, når det trengs Anonymous poster hash: 4a0c0...5b2
bønni Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2016 Takk for svar. Jeg ser at ice sikkert er bra hvis det er abo som er alternativet. Om noen har tips om hvilket kontantkort som evt er brukbart, hvis man også skal ha litt datatid, så tar jeg imot tips om det og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå