Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Og jeg har ingen betenkeligheter eller dårlig samvittighet. Er det noe galt med meg? Vet med hvem også, men han vet det ikke ennå. Vi er begge gift. Føler det er tryggest, at vi begge kommer til å holde kjeft om det i ettertid. Anonymous poster hash: 5234b...542
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Ja, jeg mener det er noe galt med dine medmenneskelige følelser, dine empatiske evner. Uten noen som helst kvaler planlegger du å gjøre noe du vet kan/vil såre mannen din og ødelegge familien din. Om dere har barn setter du tydeligvis din egen seksuelle nytelse foran deres lykke. Jeg synes det du gjør er ufattelig feigt. Du tar ikke fatt i det forholdet du er i - det er både veikt og feigt. Anonymous poster hash: c2aad...e43
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Nei, det er ingenting galt med deg. Anonymous poster hash: 19ace...237
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Får håpe han er litt mer plantet enn deg da. Anonymous poster hash: 0055c...985
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg gjorde det samme. Hadde verdens beste sex, mange ganger, og ville ikke vært det foruten. Anonymous poster hash: 80619...883
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Nei, det er ingenting galt med deg. Anonymous poster hash: 19ace...237 Jo, det er mye galt ! Anonymous poster hash: be860...b1f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Jo, det er mye galt ! Anonymous poster hash: be860...b1f Nei, det er ingenting GALT med henne. Hun har lite empati og samvittighet ovenfor kjæresten sin, men det er ikke noe galt med henne. Da er vel flesteparten i verden "gal"? Anonymous poster hash: 19ace...237
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Det er ikke noe galt eller unormalt i å være litt mindre glad i gubben enn det andre her. Det er heller ikke galt eller unormalt å ønske seg sex med flere enn ên person i løpet av en 50 år lang periode. Jeg vil si det er mer usannsynlig å aldri ønske det, hvis man ser for seg at folk blir gift når de er 30 og dør når de er 85... Det er ellers mange ting som sikkert ikke er så pent å GJØRE, men å vurdere dem er ikke galt. Anonymous poster hash: 02d3a...194
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #10 Skrevet 29. oktober 2016 Ville ikke valgt en dom var gift. Sjansen for at kona oppdager det eller at han sprekker ovenfor henne er stor. Og da skal jeg love deg at hun sladrer til din mann asap. Velg heller en som er singel. Han har ingen som følger med på han. Anonymous poster hash: 7a19c...357
Mamma_til_2 Skrevet 29. oktober 2016 #11 Skrevet 29. oktober 2016 Du må jo bare planlegge hva du vill ( dine planer) men du kan ikke planlegge at en annen skal være utro mot sin kone!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #12 Skrevet 29. oktober 2016 Du må jo bare planlegge hva du vill ( dine planer) men du kan ikke planlegge at en annen skal være utro mot sin kone!Vi skal en uke på seminar sammen. Rimelig sikker på jeg skal få han til sengs. Menn er enkle. Anonymous poster hash: 5234b...542
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 Så mye ødeleggelse for et ligg, lekkert. Anonymous poster hash: 1720f...2c0
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #14 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg vil vel si at det på mange måter er noe galt med tankegangen din. Du har ingen garantier for at dette ikke blir oppdaget, (som oftest blir det jo det) og hvor mange sårer du rundt deg, og hvem ødelegger du evnt for? En kone, din mann, x antall barn som kanskje er i bildet. Hvorfor er du ikke såpass voksen at du går fra mannen din, ettersom han tydeligvis ikke er nok for deg? Og hva har han gjort deg som gjør at du mener han fortjener å sitte hjemme og bli gjort fullstendig narr av? Hva har kona til denne mannen gjort deg ettersom du tar sjansen på rive henne opp fra det trygge gode livet hennes? Hva har barna gjort deg som gjør at du vil ødelegge evnt barndommen deres, rive vekk et trygt og godt hjem og det å ha mamma og pappa til stede i hverdagen som dem kanskje har vært vant til i mange år? Må du på død og liv være så kynisk og stygg at du MÅ være utro og svikte både deg selv og mange andre i livet ditt, så kan du i det minste finne en mann som er singel. Det holder lenge med at du ødelegger din egen familie! Anonymous poster hash: 40c9b...80f
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #15 Skrevet 29. oktober 2016 For all del ødelegg en familie (to hvis vi teller din familie også. Men den virker allerede ødelagt) bare for at du skal få deg et ligg. Anonymous poster hash: 03792...0ea
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #16 Skrevet 29. oktober 2016 Vi skal en uke på seminar sammen. Rimelig sikker på jeg skal få han til sengs. Menn er enkle. Anonymous poster hash: 5234b...542 Du kommer til å nå langt i livet! Anonymous poster hash: 0055c...985
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #17 Skrevet 29. oktober 2016 Galt? Tja... du mangler samvittighet, men det er det jo mange som gjør. De fleste uten samvittighet er ikke gode mennesker, men det er vel en smakssak. Jeg håper du blir avvist Anonymous poster hash: e8b4f...935
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #18 Skrevet 29. oktober 2016 Og jeg har ingen betenkeligheter eller dårlig samvittighet. Er det noe galt med meg? Vet med hvem også, men han vet det ikke ennå. Vi er begge gift. Føler det er tryggest, at vi begge kommer til å holde kjeft om det i ettertid. Anonymous poster hash: 5234b...542 Go for it hvis mannen din er en drittsekk Anonymous poster hash: 4812f...cb6
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #19 Skrevet 29. oktober 2016 Go for it hvis mannen din er en drittsekk Anonymous poster hash: 4812f...cb6 Du mener vel: go for it hvis mannen din, barna dine, storfamilien din, kona til elskeren din og barna hans er drittsekker Anonymous poster hash: 4882b...95b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #20 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg vil vel si at det på mange måter er noe galt med tankegangen din. Du har ingen garantier for at dette ikke blir oppdaget, (som oftest blir det jo det) og hvor mange sårer du rundt deg, og hvem ødelegger du evnt for? En kone, din mann, x antall barn som kanskje er i bildet. Hvorfor er du ikke såpass voksen at du går fra mannen din, ettersom han tydeligvis ikke er nok for deg? Og hva har han gjort deg som gjør at du mener han fortjener å sitte hjemme og bli gjort fullstendig narr av? Hva har kona til denne mannen gjort deg ettersom du tar sjansen på rive henne opp fra det trygge gode livet hennes? Hva har barna gjort deg som gjør at du vil ødelegge evnt barndommen deres, rive vekk et trygt og godt hjem og det å ha mamma og pappa til stede i hverdagen som dem kanskje har vært vant til i mange år? Må du på død og liv være så kynisk og stygg at du MÅ være utro og svikte både deg selv og mange andre i livet ditt, så kan du i det minste finne en mann som er singel. Det holder lenge med at du ødelegger din egen familie! Anonymous poster hash: 40c9b...80f Nå har det seg sånn at jeg bare tulla, men hvilken statistikk har du som tilsier at utroskap som oftest blir oppdaget? Jeg har motsatt erfaring. Vet om mange venninner som har vært utro, og det har aldri kommet ut. Anonymous poster hash: 5234b...542
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #21 Skrevet 29. oktober 2016 Nå har det seg sånn at jeg bare tulla, men hvilken statistikk har du som tilsier at utroskap som oftest blir oppdaget? Jeg har motsatt erfaring. Vet om mange venninner som har vært utro, og det har aldri kommet ut. Anonymous poster hash: 5234b...542 Om du vet om det har det vel kommet ut? Anonymous poster hash: 63152...b70
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #22 Skrevet 29. oktober 2016 Om du vet om det har det vel kommet ut? Anonymous poster hash: 63152...b70 Nei. Venninner snakker seg i mellom. Men vi avslører ikke hverandre Anonymous poster hash: 5234b...542
Gjest Antarctica Skrevet 29. oktober 2016 #23 Skrevet 29. oktober 2016 Det er vel slike tråder som virkelig belyser poenget mitt: man tillegger kjønnsorganene og kjønnsakten ALT for mye vekt hvis man mener at det er nettopp de som bærer hele storfamiliens lykke...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #24 Skrevet 29. oktober 2016 Det er vel slike tråder som virkelig belyser poenget mitt: man tillegger kjønnsorganene og kjønnsakten ALT for mye vekt hvis man mener at det er nettopp de som bærer hele storfamiliens lykke... Ofte er det da ikke selve kjønnsakten som er det egentlige problemet. Problemet er at partene i et forhold har ulike forventninger til forholdet, eller at den ene bryter en avtale de har. For noen er det viktig med et monogamt forhold, for andre er det det ikke. Ingenting er mer riktig eller feil enn det andre. Men det er avgjørende å finne en partner som har samme syn på dette som seg selv, hvis ikke oppstår det problemer. Intensjoner kan selvfølgelig brytes, men om man har samme forventninger og verdier rundt et forhold er det i hvert fall større sjanse for å ikke ødelegge familier. Dette går langt mer på tillit og respekt enn det går på selve kjønnakten. Det er jo også et sikkerhetsaspekt i dette siden en partner som har sex med andre risikerer å pådra seg seksuelt overførbare infeksjon, selv ved bruk av kondom (ved f.eks. munnsex). Anonymous poster hash: c2aad...e43
Gjest Antarctica Skrevet 30. oktober 2016 #25 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Ofte er det da ikke selve kjønnsakten som er det egentlige problemet. Problemet er at partene i et forhold har ulike forventninger til forholdet, eller at den ene bryter en avtale de har. For noen er det viktig med et monogamt forhold, for andre er det det ikke. Ingenting er mer riktig eller feil enn det andre. Men det er avgjørende å finne en partner som har samme syn på dette som seg selv, hvis ikke oppstår det problemer. Intensjoner kan selvfølgelig brytes, men om man har samme forventninger og verdier rundt et forhold er det i hvert fall større sjanse for å ikke ødelegge familier. Dette går langt mer på tillit og respekt enn det går på selve kjønnakten. Det er jo også et sikkerhetsaspekt i dette siden en partner som har sex med andre risikerer å pådra seg seksuelt overførbare infeksjon, selv ved bruk av kondom (ved f.eks. munnsex). Anonymous poster hash: c2aad...e43 Helt sant - men selv i ditt tvisynte innlegg her beholder du jo premisset uforfalsket. Premisset jeg sikter til er "utenomekteskapelige seksuelle handlinger = umiddelbar skilsmisse". Og det er faktisk ikke et sant premiss. Logiske slutninger kan kun trekkes hvis alle premissene er sanne, og hvis man stikker fingeren i jorda og ser hvordan folk rundt oss lever, så er der tusenvis av mulige varianter og tusenvis av mulige reaksjoner. (I tillegg utgår man jo fra noen andre premisser, som heller ikke behøver å være sanne. Eksempelvis disse: "familier bestående av ektepar og barn = lykkelige" og "familier der to personer er skilt = ødelagte". Vårt protestantiske ideal sier sikkert at dette er sant. Men er det det...?) Endret 30. oktober 2016 av Pashla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå