Gå til innhold

Trassalderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn, de to eldste er sent i tenårene og jeg har ei på snart 3. De to eldste hadde aldri noe trassalder (2 gutter), men minsta går meg snart på nervene. Jeg blir så sliten! 

Hun hører ikke når jeg snakker til henne, sier hun bil ha ditt eller datt til f.eks kveldsmat, også spiser hun ikke noe. Sier da at hun skal ha noe annet (noe jeg prøver å unngå med mindre hun ikke har spist så mye de siste dagene). Hun blir sint og kaster ting, når hun blir skikkelig sint kan hun slå. Hun er en liten dramaqueen og jeg blir helt fra meg! Jeg gjør jo akkurat det samme med henne som med de to eldste, men de er så forskjellige.

Kan dere som har eller har hatt barn i trassalder fortelle litt om hvordan perioden var for dere? Er dette "normalt"?. Når går det over?

Hun utvikler seg helt normalt, er ikke hyperaktiv ol.

Hjelp!

Anonymous poster hash: c9911...941
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i det selv nå med minste.

Jeg prater bare rolig, tar ut av situasjonen, fjerner det hun kaster og overser hyling, om og om igjen.

Men i kveld så fiket hun til meg når jeg skulle stelle henne for kvelden. Det har hun aldri forsøkt før. Da ble jeg skikkelig forbanna og ropte nei for første gang. Hun ble helt paff og kveldsstellet har aldri gått så lett før. Etterpå angret hun seg for hun strøk meg forsiktig der hun hadde slått meg.

På et eller annet tidspunkt må hun vel gå lei av å trasse tenker jeg.

Det sliter på nervene.

Ofte så ser jeg jo at hun bygger seg opp til noe og da forsøker jeg å avlede før hun bikker over, ikke alltid det fungerer da.

Hun er veldig glad i at jeg synger med tullestemme for henne og gjør grimaser. Muligens er ikke det den riktige måten å håndtere det på.

Anonymous poster hash: 4ff7d...a0e

Skrevet

Her har den fine trassen vart i snart 1,5år... 

Anonymous poster hash: 4ce77...210
Skrevet

Det er ikke noe som heter trassalder, det handler om hva slags samspill man har med barnet og responderer på deres initiativ. Det som funket på dine andre barn bør sikkert håndteres på en annen måte med dette barnet. Barn er ikke like og bør derfor ikke behandles helt likt.

Anonymous poster hash: 215c8...b7f

Skrevet

Det er ikke noe som heter trassalder, det handler om hva slags samspill man har med barnet og responderer på deres initiativ. Det som funket på dine andre barn bør sikkert håndteres på en annen måte med dette barnet. Barn er ikke like og bør derfor ikke behandles helt likt.

Dette.

Anonymous poster hash: 2a084...ea2

Skrevet

Jeg er så ufattelig glad for at pedagogisk leder og styrer i mitt barn sin barnehage ikke er så politisk korrekt som du prøver å være, og faktisk forstår at barn er utspekulerte (som alle mennesker er) og prøver å få viljen sin og trenger korrigeringer. Du mener vel også at man aldri skal si nei til barn, men kun gi oppmerksomhet når de gjør positive ting.

Anonymous poster hash: 591d2...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...