Gå til innhold

Hormonspiral vs kobber. Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må fjerne hormonspiralen min. Kroppen tåler den tydeligvis ikke lengre😑 Men det er jo et genialt prevansjonsmiddel! Kan jeg eventuelt bytte til kobber i stedet? Noen som har kopperspiral og kan si litt om erfaringene dere har med den? Større blødninger er jeg klar over, men den bivirkningen tar jeg glatt bare for å slippe å huske f eks p-piller.

Anonymous poster hash: 9ca96...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere å få graviditet utenfor livmoren med kobber

Anonymous poster hash: e8d4b...089

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral i et år.

Enorme smerter konstant, ikke bare ved mens.

Vondt ved sex.

Store gigantiske blødninger.

Var så lykkelig da jeg fjernet den.

Bruker kondom nå.

Skrevet

Hva er alternativet da? P-stav? Vil helst ha noe uten hormoner, men da er det vel ikke mange å velge mellom😝

HI

Skrevet

Jeg har også hatt kobberspiral tidligere og aldri mer. Voldsomme blødninger, kraftige menssmerter nesten hele syklusen, kjente tråden som gnagde (hadde selvfølgelig ikke noe med typen spiral da)

Stortriver på hormonspiral.

Er mange som ikke plages med kobberspiral. Du kan jo prøve den en stund for å se om de kanskje passer bedre til deg.

Blir ikke pstav noe av det samme som hormonspiral? Med tanke på hormoner

Anonymous poster hash: 26949...ada

Skrevet

Jeg trives godt med min kobberspiral :)

Hadde større blødninger en periode (tror egentlig ikke blødningen var større totalt sett, bare samlet på færre dager), men de ble mer normale etterhvert. Har hatt litt mer menssmerter, men helt overlevbart. Nå har jeg sexlyst og er ikke deprimert, i motsetning til hva jeg ble på hormonprevansjon!

Anonymous poster hash: 72140...c4f

Skrevet

Jeg trives godt med min kobberspiral :)

Hadde større blødninger en periode (tror egentlig ikke blødningen var større totalt sett, bare samlet på færre dager), men de ble mer normale etterhvert. Har hatt litt mer menssmerter, men helt overlevbart. Nå har jeg sexlyst og er ikke deprimert, i motsetning til hva jeg ble på hormonprevansjon!

Anonymous poster hash: 72140...c4f

Det skader nok ikke å prøve😊 Kan jo bare ta den ut om plagene blir for store. Merker at jeg ikke er helt meg selv på hormonprevansjon👺

HI

Skrevet

Fikk lengre og kraftigere blødninger samt noe mer smerter med hormonspiral, men for meg er det det klart beste prevensjonsmiddelet. Anbefaler deg å prøve.

Anonymous poster hash: 646ee...0ca

Skrevet

Jeg fikk kronisk soppinfeksjon av kobberspiralen. Nå kan det ikke vites om det var pga den da, men gynekologen mente det. Jeg fikk også det problemet at kjæresten stakk seg på den og vegra seg for å ha sex pga det. Ingen andre jeg har ligget med den tida jeg har hatt den har kjent den da.

Skrevet

Hadde kobberspiral i 5 år. Veldig gret, men blødningene mine ble etterhvert så store at det ikke var noe alternativ for meg. (Jeg nærmer meg overgangsalder)

Anonymous poster hash: 39de2...9d6
Skrevet

Det skader nok ikke å prøve Kan jo bare ta den ut om plagene blir for store. Merker at jeg ikke er helt meg selv på hormonprevansjon

HI

Er det lov å spørre hvordan du reagerer HI ?

Anonymous poster hash: d06bc...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...