Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hvor vondt er det og hvor dårlig blir man? Hvor lang tid tok det fra du begynte å kjenne symptomer og til du ble ordentlig dårlig/sikker på at det var noe mer enn bare uvi? Anonymous poster hash: 5dcb2...317
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Skjønte det var noe alvorlig gale da jeg fikk veldig høy feber og låg å ristet i foster stilling på badet. Anonymous poster hash: b69a2...297
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Huff. Hvor lang tid gikk det før du ble så dårlig da? Anonymous poster hash: 5dcb2...317
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Henger meg litt på denne tråden. Sitter og vurderer.... har smerter i nyreområdet men er ikke så dårlig at jeg ikke klarer å stå oppreist lissom. Skal for første gang på 12 år ha "hjemme-alene-fest" i morgen. Barna er kjørt til besteforldrene og 30 gjester kommer. Har bare ikke lyst til å avlyse. Kommer derfor med et tilleggsspørsmål; er det OK å feste og drikke om man skulle ha nyrebekkenbetennelse men at allmenntilstanden er såpass at man KLARER å feste?? Kan det gå utover nyrene på en måte?? Anonymous poster hash: 9cd07...309
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Hvis man har nyrebekkenbetennelse så klarer man ikke å feste. jeg var skam dårlig. Innlagt på sykehus med høy crp Ble så dårlig 3 dager etter svie ved vannlating Anonymous poster hash: b69a2...297
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Har man mistanke om nyrebekkenbetennelse oppsøker man lege med det samme!!! Man tar ikke noen risiko, for en nyrebekkenbetennelse kan plutselig bli svært alvorlig! Jeg hadde ingen symptomer ved vannlating, ble bare veldig rar form en helg, fikk vondt i ryggen og ble en del svimmel. Jeg hadde ingen mistanke om uvi eller nyrebekkenbetennelse. Natt til tirsdag ble jeg veldig mye verre, men fremdeles ingen feber eller symptomer når jeg tisset. Onsdag morgen hadde jeg høy feber og mer smerter i ryggen, var svimmel og elendig form. Var hos legen, ingen smerte når han dunket på nyrene, men positiv urinprøve. Fikk antibiotika. Hadde jeg kommet en time senere til legen ville jeg blitt lagt rett inn, for da fikk jeg en akutt forverring, over 40 i feber, feberskjelvinger de luxe og hadde da tegn som jeg senere fikk vite var nok til akutt innleggelse på sykehus. Men da hadde jeg kommet hjem, så jeg trodde ikke det var så farlig siden jeg da tok min første antibiotikatablett. Lege sa i ettertid at jeg var heldig som ikke ble enda mer alvorlig syk fordi jeg hadde ventet for lenge, og at hvis jeg hadde hatt de symptomene da jeg var hos ham som jeg fikk under en time etterpå så hadde han sendt meg rett til sykehuset. Oppsøk lege! Og ang. det å feste og drikke ved mistanke om nyrebekkenbetennelse - det er galskap!!! Nyrene kan bli skadet av en nyrebekkenbetennelse. Sukker i alkohol øker betennelse, og nyrene må jobbe mer for å skille ut. Til deg som skal ha fest i morgen - oppsøk legevakten i dag, da kan du begynne på antibiotika i dag om du trenger det, og så kan du ha alkoholfri fest i morgen. Oppsøk lege i dag! Anonymous poster hash: 614d0...b17
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Hadde vondt bak i ryggen ved nyrene og gikk på fest og drakk alkohol😭😱 heeeelt ødelagt dagen derpå! Anonymous poster hash: f63b1...bf9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Har man mistanke om nyrebekkenbetennelse oppsøker man lege med det samme!!! Man tar ikke noen risiko, for en nyrebekkenbetennelse kan plutselig bli svært alvorlig! Jeg hadde ingen symptomer ved vannlating, ble bare veldig rar form en helg, fikk vondt i ryggen og ble en del svimmel. Jeg hadde ingen mistanke om uvi eller nyrebekkenbetennelse. Natt til tirsdag ble jeg veldig mye verre, men fremdeles ingen feber eller symptomer når jeg tisset. Onsdag morgen hadde jeg høy feber og mer smerter i ryggen, var svimmel og elendig form. Var hos legen, ingen smerte når han dunket på nyrene, men positiv urinprøve. Fikk antibiotika. Hadde jeg kommet en time senere til legen ville jeg blitt lagt rett inn, for da fikk jeg en akutt forverring, over 40 i feber, feberskjelvinger de luxe og hadde da tegn som jeg senere fikk vite var nok til akutt innleggelse på sykehus. Men da hadde jeg kommet hjem, så jeg trodde ikke det var så farlig siden jeg da tok min første antibiotikatablett. Lege sa i ettertid at jeg var heldig som ikke ble enda mer alvorlig syk fordi jeg hadde ventet for lenge, og at hvis jeg hadde hatt de symptomene da jeg var hos ham som jeg fikk under en time etterpå så hadde han sendt meg rett til sykehuset. Oppsøk lege! Og ang. det å feste og drikke ved mistanke om nyrebekkenbetennelse - det er galskap!!! Nyrene kan bli skadet av en nyrebekkenbetennelse. Sukker i alkohol øker betennelse, og nyrene må jobbe mer for å skille ut. Til deg som skal ha fest i morgen - oppsøk legevakten i dag, da kan du begynne på antibiotika i dag om du trenger det, og så kan du ha alkoholfri fest i morgen. Oppsøk lege i dag! Anonymous poster hash: 614d0...b17 Jeg har vært hos fastlegen og går på antibiotika. Siste dag i dag. Svie ved tissing og konstant tissetrengthet har gitt seg. Men har fortsatt vondt i siden. Snakket med legevakten i går kveld, men de sa jeg skulle ta en Paracet og se om det gikk over. Våknet fin i dag, men smertene kom tilbake utover dagen. Og føles nå som om jeg har feber selv om jeg ikke har det (har målt). Men klarer ikke å gjøre så mye så ligger rett ut på sofaen. Tror jeg får ta en ny tlf til legevakten og høre ang. det med alkohol. Takk for svar. Hilsen meg med festen i morgen Anonymous poster hash: 9cd07...309
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har vært hos fastlegen og går på antibiotika. Siste dag i dag. Svie ved tissing og konstant tissetrengthet har gitt seg. Men har fortsatt vondt i siden. Snakket med legevakten i går kveld, men de sa jeg skulle ta en Paracet og se om det gikk over. Våknet fin i dag, men smertene kom tilbake utover dagen. Og føles nå som om jeg har feber selv om jeg ikke har det (har målt). Men klarer ikke å gjøre så mye så ligger rett ut på sofaen. Tror jeg får ta en ny tlf til legevakten og høre ang. det med alkohol. Takk for svar. Hilsen meg med festen i morgen Anonymous poster hash: 9cd07...309 Men det med vondt i siden kan godt være muskulært også. Jeg er så veldig usikker.... Anonymous poster hash: 9cd07...309
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Man skal ta det veldig med ro i et par uker etter en nyrebekkenbetennelse. Bruk Google hvis dere ikke vet. Drikke alkohol ved nyrebekkenbetennelse eller rett etter? Hvor dumme eller uopplyste er dere virkelig? Anonymous poster hash: 3de64...c0c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har vært hos fastlegen og går på antibiotika. Siste dag i dag. Svie ved tissing og konstant tissetrengthet har gitt seg. Men har fortsatt vondt i siden. Snakket med legevakten i går kveld, men de sa jeg skulle ta en Paracet og se om det gikk over. Våknet fin i dag, men smertene kom tilbake utover dagen. Og føles nå som om jeg har feber selv om jeg ikke har det (har målt). Men klarer ikke å gjøre så mye så ligger rett ut på sofaen. Tror jeg får ta en ny tlf til legevakten og høre ang. det med alkohol. Takk for svar. Hilsen meg med festen i morgen Anonymous poster hash: 9cd07...309 Slik hadde jeg det også etter gjennomført antibiotikabehandling for den nyrebekkenbetennelsen jeg skrev om over her. Viste seg at jeg ikke var kvitt den, så jeg måtte på ny runde med annen antibiotika før jeg ble kvitt den. Vistes ikke på første urinprøven jeg leverte etterpå, men akkurat samme symptomene. Ventet noen dager til, ble verre igjen og da fikk jeg den kuren som tok knekken på det. Uansett bør du IKKE drikke alkohol i morgen, det er å ta en unødvendig risiko når du har/har nettopp hatt en så alvorlig diagnose! Anonymous poster hash: 614d0...b17
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #12 Skrevet 28. oktober 2016 Fikk sinnsykt vondt i ryggen, høy feber og oppkast. Ble lagt inn på sykehus i nesten en uke. Var verre enn å føde 😔😷 Anonymous poster hash: 5b3cd...ea7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #13 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg er HI og har ingen planer om verken fest eller alkohol. Jeg spurte fordi jeg er usikker, har noen symptomer uten å være veldig dårlig, men føler at det har blitt verre i løpet av dagen og jeg fikk ikke legetime før på mandag. Anonymous poster hash: 5dcb2...317
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #14 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg er HI og har ingen planer om verken fest eller alkohol. Jeg spurte fordi jeg er usikker, har noen symptomer uten å være veldig dårlig, men føler at det har blitt verre i løpet av dagen og jeg fikk ikke legetime før på mandag. Anonymous poster hash: 5dcb2...317 Legevakt Anonymous poster hash: b69a2...297
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #15 Skrevet 28. oktober 2016 Slik hadde jeg det også etter gjennomført antibiotikabehandling for den nyrebekkenbetennelsen jeg skrev om over her. Viste seg at jeg ikke var kvitt den, så jeg måtte på ny runde med annen antibiotika før jeg ble kvitt den. Vistes ikke på første urinprøven jeg leverte etterpå, men akkurat samme symptomene. Ventet noen dager til, ble verre igjen og da fikk jeg den kuren som tok knekken på det. Uansett bør du IKKE drikke alkohol i morgen, det er å ta en unødvendig risiko når du har/har nettopp hatt en så alvorlig diagnose! Anonymous poster hash: 614d0...b17 Jeg har ikke fått diagnosen nyrebekkenbetennelse. Hadde kun uvi tidligere i uken. Anonymous poster hash: 9cd07...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå