Gå til innhold

Ny bilstol med isofix til en på 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå trenger jeg noen tips.

Vi har byttet ut bilen, og må ha nye bilstoler. Eldstemann kan ha beltestol, så den er grei føler jeg. Men han minste som sitter bakovervendt må også ha.

Det er jo ørten forskjellige å velge mellom, blir ikke helt klok.. så hva har dere til deres på samme alder, som sitter bakover?

Tar i mot alle tips 😊

Anonymous poster hash: 9e46b...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vær obs på vekta, de aller føeste stolene med isofix fester bakovervendt går til 18 kilo

Skrevet

Hvorfor vil du ha med isofix? Om han allerede er 3 år nå er axkid rekid eneste vettige alternativet etter min mening.

Skrevet

Hvorfor vil du ha med isofix? Om han allerede er 3 år nå er axkid rekid eneste vettige alternativet etter min mening.

Hva mener du med det? Vil man ikke ha bakovervendt sete med isofix?

Skrevet

Kikket litt på den axkid, den hadde også isofix. Den så jo veldig grei ut. Har aldri hørt om den før.

Skrevet

Hva mener du med det? Vil man ikke ha bakovervendt sete med isofix?

Et beltemontert bakovervendt sete varer gjerne lenger :)

Feks besafe izi Plus, britax maxway og axkid minikid.

Skrevet

Kikket litt på den axkid, den hadde også isofix. Den så jo veldig grei ut. Har aldri hørt om den før.

Axkid er et forholdsvis nytt svensk merke. Stolene er plustestet (og godkjent), noe som er den viktigste testen.

Rekid kan brukes både med og uten isofix, og dermed varer den som regel til barna er over 5 år.

Skrevet

Concord reverso har isofix og går til 23 kg pga lav vekt av setet 😊 Har 2 stk 😊

Anonymous poster hash: 4a9f7...d51

Skrevet

Hva mener du med det? Vil man ikke ha bakovervendt sete med isofix?Anonymous poster hash: 9e46b...498

Isofix er jo genialt det, men er godkjent bare til 18 kg bakovervendt. Det varierer jo hvor tunge barna er, men her ville jeg ikke vurdert en stol som bare går til 18 kg til treåringen om jeg skulle kjøpt ny nå, tar veldig kort tid før den blir for liten.

Er jo mange gode stoler som monteres med belte som går til 25 kg.

Skrevet

Concord reverso har isofix og går til 23 kg pga lav vekt av setet 😊 Har 2 stk 😊

Anonymous poster hash: 4a9f7...d51

Men den har en høydebegrensning på 105 cm så da er man like langt. Concord selv har sagt at det er greit å overskride grensen så barnet passer i stolen, men den er uansett for kort i ryggen til å vare hele bakovervendtperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...