Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Når mener dere at yttertøyet bør vaskes? Jeg er litt der at det er sølete om dagen. F.eks vasket jeg bilen på onsdag, torsdag formiddag så den like skitten ut (nei, vent.. den så MER skitten ut sammenlignet med før jeg vasket den). AKK OG VE... Så kommer vi til barnas skittentøy i barnehagen. De leker ute, med regntøy og parkdresser... Når bør tøyet vaskes? Når det kan stå av seg selv? ER det egentlig så farlig at parkdressen har søle på seg? Gjør det virkelig noe at den er litt grå? Hvorfor må jeg vaske den? Skjønner det hvis det er skitt på innsiden, så ungen blir klin møkkete, men jeg mener... Parkdresser er ikke finklær du bruker i bryllup (i hvertfall ikke i min familie ), det er ikke noe man pynter seg med. Det er brukstøy... Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg får beskjed om å vaske tøy som er brukt én dag ute, ikke vått (dvs helt tørt), og har litt skitt på seg. Det er litt skitt på bena liksom:o !!! Når mener dere at yttertøyet skal vaskes, og er det slik at barnas yttertøy skal være skinnende rent? Hvis det kommer skitt/sand/søle på det, så kan dere ikke bare børste litt av den liksom, men må sende den hjem til vask og rens og hvem vet hva?Føler et skikkelig press om at barna skal ha skinnende rene parkdresser liksom. Anonymous poster hash: e6796...17a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Vaskes når den er skitten på innsiden. Spyles av med vann når den er full i gjørme eller sand på utsiden, slik at garderobene blir litt mindre skitten, og dermed også resten av barnehagen. Enkelte dager spyler vi ungene med vannslangen før de går inn dersom mangen er veldig skittene, andre dager har vi ikke mulighet til dette og ønsker at foreldrene gjør dette. Spyler ofte mine egne unger sine klær i dusjen IG tørker dem, vasker skjelden i vaskemaskin. Anonymous poster hash: 63471...5a7
klg,2 boys now:) Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Du må tenke på at vi skal kle på ungene å vi vil ikke blir skittene før vi går ut.å inne i bhg blir det også unødvendig skittent om vi skal skittene klær henge opp..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 På slutten av uka eller hvis klærne er møkkete igjennom. Ellers henger vi de opp ute til de er tørre også rister vi de. Uteklær blir jo ødelagt hvis man vasker de for mye.Jobber man i barnehage må man virkelig tåle å bli møkkete😂 Anonymous poster hash: 333f0...7e2
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Tar med hjem å spyler ofte. Blir fort sur lukt i garderoben, om det henger mange skitten dresser der. Jeg har anbefalt barnehagen å kjøpe en avfukter, de skulle ta det opp på neste styremøte. Anonymous poster hash: ef2c4...cd2
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Det bør vaskes hver fredag . Bør komme helt rent på mandag . Kan godta noe møkk gjennom uka. Men ikke sånn at det raser møkk av dem. Ta det u maskina på 25 minutter skylling hver fredag og litt mer innomellom. Kan ikke være så vanskelig Anonymous poster hash: 59faf...5aa
Mamma_til_2 Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Altså dresser som henger fulle av møkk og støv gir ikke nor godt inneklima så ta de hjem minimum hver fredag om du vasker, spyler eller rister de spiller ingen rolle bare de kommer tilbake mandag uten masse skitt og støv. Vi tåler masse vi som jobber i bhg men det er ikke kult at vi skal kle på barna kl 09.00 for og gå ut så er vi grå av møkk og støv resten av dagen.
klg,2 boys now:) Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Trenger ikke å vaske den i maskina.kan ta den med hjem å tørke av den,holder det.å jo vi i bhg tåler å bli møkkete men vil ikke starte dagen skittene vi heler
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Altså dresser som henger fulle av møkk og støv gir ikke nor godt inneklima så ta de hjem minimum hver fredag om du vasker, spyler eller rister de spiller ingen rolle bare de kommer tilbake mandag uten masse skitt og støv. Vi tåler masse vi som jobber i bhg men det er ikke kult at vi skal kle på barna kl 09.00 for og gå ut så er vi grå av møkk og støv resten av dagen. Jeg får hjem dressen hver eneste dag. Fordi det er litt søle på bena. Rekker ikke å tørke til neste dag, så jeg har to sett, men jeg synes de er litt fine på det, gitt Anonymous poster hash: e6796...17a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Du må tenke på at vi skal kle på ungene å vi vil ikke blir skittene før vi går ut.å inne i bhg blir det også unødvendig skittent om vi skal skittene klær henge opp.. Det tenker jeg på, men jeg tenker også på at parkdresser godt kan være møkkete, og at man må tåle sand og jord når man jobber i barnehage, så får en heller ta seg en deilig og velfortjent dusj når man kommer hjem Det bør man vel uansett mtp bakterier og virus, og det som er i barnehager. Anonymous poster hash: e6796...17a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Det tenker jeg på, men jeg tenker også på at parkdresser godt kan være møkkete, og at man må tåle sand og jord når man jobber i barnehage, så får en heller ta seg en deilig og velfortjent dusj når man kommer hjem Det bør man vel uansett mtp bakterier og virus, og det som er i barnehager. Anonymous poster hash: e6796...17a Det er heller ikke bra for inneklima hvis det er for mye skitt pga skitne klær. Jeg tar med barnas klær hver fredag, trenger ikke vaskes, bare skylles. Anonymous poster hash: 338ec...3c3
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #12 Skrevet 28. oktober 2016 Det er heller ikke bra for inneklima hvis det er for mye skitt pga skitne klær. Jeg tar med barnas klær hver fredag, trenger ikke vaskes, bare skylles. Anonymous poster hash: 338ec...3c3 Hver fredag hadde jeg absolutt ikke klaget på Det er sånn passe. Hey, kunne også vasket 2 ganger i uken, men hver dag synes jeg er mye... Og dressene er faktisk ikke så skitne engang, som sagt er det bare søle/sand på bena. Anonymous poster hash: e6796...17a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #13 Skrevet 28. oktober 2016 Hos oss skal alt av tøy tas med hjem å vaskes siste fredagen i måneden, å ellers ved behov. Anonymous poster hash: e5a41...28f
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #14 Skrevet 28. oktober 2016 Klær på denne tiden av året blir veldig fort møkkete. Det betyr ikke at jeg (gidder å) vaske de hver uke... Tar de med hjem, tørker de, og børster av sanda. Her har barna to sett regnklær og parkdresser, nettopp for å slippe å vaske hele tiden. Hver fredag må klærne bli med hjem. Anonymous poster hash: 47f3c...529
førskolelæreren Skrevet 28. oktober 2016 #15 Skrevet 28. oktober 2016 Du bør ha den med hjem hver fredag for en sjekk. Kanskje det bare bør spyles. Men dressen skal heller ikke vakses for ofte da den går fortere i stykker. Ingen krise - men jeg ser tydelig hvem som passer godt på dressene og hvem som ALDRI kikker på stativet for å ikke snakke om ha den med seg hvem. Da må vi i personalet sende den med hjem. Ikke noe gøy.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #16 Skrevet 29. oktober 2016 Det er jo ikke fordi at de ansatte ikke tåler å bli møkkete, jeg blir helt overgitt over hvilken forestillinger noen av dere foreldre har om de ansatte. Skikkelig møkkete dresser lukter ofte litt surt og innestengt, og når man har 20+++ sånne dresser i samme garderobe, så er ikke luftkvaliteten på topp akkurat. Men de trenger jo ikke å vaskes i maskin hver gang. Spyl av de med rent vann, eller rist/børst av de i det minste. Jeg synes ikke det er de ansatte sin oppgave å stå å riste alle dressene utenfor før man kan kle på ungene. Det er ikke så gøy når gulvet i garderoben er dekket av sand fra møkkete og stive dresser, sanden dras ut overalt og man har kanskje små unger som kravler rundt i det. Anonymous poster hash: 70f76...45b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #17 Skrevet 29. oktober 2016 Det er jo ikke fordi at de ansatte ikke tåler å bli møkkete, jeg blir helt overgitt over hvilken forestillinger noen av dere foreldre har om de ansatte. Skikkelig møkkete dresser lukter ofte litt surt og innestengt, og når man har 20+++ sånne dresser i samme garderobe, så er ikke luftkvaliteten på topp akkurat. Men de trenger jo ikke å vaskes i maskin hver gang. Spyl av de med rent vann, eller rist/børst av de i det minste. Jeg synes ikke det er de ansatte sin oppgave å stå å riste alle dressene utenfor før man kan kle på ungene. Det er ikke så gøy når gulvet i garderoben er dekket av sand fra møkkete og stive dresser, sanden dras ut overalt og man har kanskje små unger som kravler rundt i det. Anonymous poster hash: 70f76...45b Ta med yttertøy hjem på fredager, så blir det tørt til mandag. 😆grunn god nok at det ikke er så gøy å gå med møkkete klær Anonymous poster hash: 1cfde...3ff
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #18 Skrevet 29. oktober 2016 Vasker det flere ganger i uka nå for tiden:) Anonymous poster hash: 4d796...179
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #19 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg vasker/skyller ikke hver helg. Opplever heller ikke at dress og regntøy blir så fort/ofte møkkete. Men jeg tar det alltid med hjem i helgen. Da skal garderoben tømmes før vasking. Men makter virkelig "alle" å vaske/skylle regntøy og dresser hver helg. Her har vi nok med å komme oss gjennom skittentøykorgen, rydde og vaske en del. Så kommer ny uke med jobb, barn og å kollapse på sofaen etter barnas leggetid + litt jobbing på kveld/natt. Anonymous poster hash: 98ba9...4ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå