Gå til innhold

Å si at en baby er snill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et uttrykk jeg misliker så utrolig sterkt. Hva i h.... er det som gjør at en baby er snill eller ikke? En baby har vel ingen tanker eller formening om at en det den gjør er ment som bra eller dårlig. Så en baby som bare ligger og ikke gjør noe utav seg har fortjent tittelen "snill", mens den stakkars babyen som har vondt i magen eller av andre gråter mye har fortjent tittelen "slem". Nei, takke meg til. Dagens utblåsning etter å ha lest et blogg innlegg om at babyen er så snill.. INGEN babyer er slemme! Noen er bare roligere og mindre plaget enn andre

Anonymous poster hash: a287a...184

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gudbedre... hormonell i dag? Det er et uttrykk bare 😊

Anonymous poster hash: 53744...9b7

Skrevet

Er et uttrykk jeg misliker så utrolig sterkt. Hva i h.... er det som gjør at en baby er snill eller ikke? En baby har vel ingen tanker eller formening om at en det den gjør er ment som bra eller dårlig. Så en baby som bare ligger og ikke gjør noe utav seg har fortjent tittelen "snill", mens den stakkars babyen som har vondt i magen eller av andre gråter mye har fortjent tittelen "slem". Nei, takke meg til. Dagens utblåsning etter å ha lest et blogg innlegg om at babyen er så snill.. INGEN babyer er slemme! Noen er bare roligere og mindre plaget enn andre

Enig med deg hi! Jeg har en baby som sover mye og er blid og glad nesten hele tiden, gråter veldig sjelden. Blir så lei av å høre at han er så snill, betyr det liksom at babyer som sier ifra med gråt er slemme? Nei fysj! Og finnes det virkelig de som skriver at de har fått en snill baby?

Anonymous poster hash: 0b6f1...8d5

Skrevet

Åja . Siden det er et uttrykk så må man jo for all del ikke reagere. Hva med at folk begynner å reflekterer over uttrykk de bruker? Jeg har hatt en av hver av babyer. En som var rolig og grein lite, og en med kolikk. Faktisk ganske kjipt når folk lurer på om babyen min er snill. jeg svarer alltid ja, han er snill. Om det er om han ligger i ro å ikke sier i fra du mener, så nei han gråter av smerte hver eneste dag, noen uttrykk er utdaterte. Gammeldagse.

Skrevet

Enig med deg hi! Jeg har en baby som sover mye og er blid og glad nesten hele tiden, gråter veldig sjelden. Blir så lei av å høre at han er så snill, betyr det liksom at babyer som sier ifra med gråt er slemme? Nei fysj! Og finnes det virkelig de som skriver at de har fått en snill baby?Anonymous poster hash: 0b6f1...8d5

. http://www.agderposten.no/nyheter/skal-ha-burnet-for-bilen-traff-fjellveggen-1.1587790

Skrevet

Dere må ha lite å gjøre. Snakk om å henge seg opp i bagateller. Det er uttrykk. Heldigvis har jeg viktigere ting å ta meg til

Anonymous poster hash: acf19...1fc

Skrevet

Helt enig HI! Jeg er heldig å fått en rolig baby og når folk kommenterer at jeg har fått en så snill baby pleier jeg å svare at jeg aldri har møtt en baby før som ikke er snill. Fordi baby har vondt gjør dem ikke av den grunn slemme, så det uttrykket om snille babyer er veldig utdatert.

Anonymous poster hash: a6409...66c

Skrevet

Det blir som når vi sier at hunden er snill. Det betyr bare at den ikke gjør noe vi misliker.

Anonymous poster hash: 3512f...5ee

Skrevet

Jeg pleier å svare at babyen bare ser snill ut..egentlig er det en utspekulert jævel med nynazistiske tendenser.

Folk pleier å nikke og se nesten redde ut mens de rygger bakover med fast blikkontakt.

Skrevet

Haha, hormonelle cruella. Selv jeg, som har dypt depressive tendenser og er en hissig faen, klarer ikke å hisse meg opp over utrykket "snill baby". Men la meg oversette for deg: de fleste som sier snill baby mener en enkel og grei baby, noe som bør være en stor lykke for foreldrene.

Det er førøvrig ikke noen som snakker om en "slem baby" selv om den skriker døgnet rundt.

Anonymous poster hash: 93630...597

Skrevet

Enig at det er et tullete og utdatert uttrykk, men ikke noe å hisse seg opp for.

Vi har fått en av hver: en veldig krevende nr 1 og nå en veldig rolig og bedagelig nr 2. En helt annen verden. Men nr 1 var da ikke slem selvom han var veldig urolig, avhengig av konstant kroppskontakt, ammet hele døgnet og ennå ikke sover natta gjennom som 2,5 åring. Men kan jo ikke si at det ikke er hundre ganger lettere nå med nr 2 som 2 mnd gammel sover natten gjennom f.eks.

Noen er helt klart mer krevende enn andre, men det gjør dem ikke slemme fordet. Men har kosa meg med å vise frem vår rolige nr 2 til alle som hentydet at nr 1 bare var bortskjemt 😂

Skrevet

Haha, hormonelle cruella. Selv jeg, som har dypt depressive tendenser og er en hissig faen, klarer ikke å hisse meg opp over utrykket "snill baby". Men la meg oversette for deg: de fleste som sier snill baby mener en enkel og grei baby, noe som bør være en stor lykke for foreldrene.

Det er førøvrig ikke noen som snakker om en "slem baby" selv om den skriker døgnet rundt.

Anonymous poster hash: 93630...597

Fikk ofte spørsmålet om babyen var snill. Hun hadde kolikk og vi bysset og bærte hele natten. Så hun var ikke etter den definisjonen snill... Synes det var litt vanskelig å vite hva jeg skulle svare... Nei, hun er ikke snill...?

Endte opp med å svare at hun var snill, men hadde kolikk stakkars...

Anonymous poster hash: 9dbae...991

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...