Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hei. Vi har fått invitasjon til en tur til new York neste år for å feire en bursdag. Dette er sammen med to andre barnefamilier med barn fra 6 år og oppover. Vi har en seksåring, og en som på det tidspunktet vil være litt over to år. Vi vurderer å la minste være hjemme med besteforeldre, da vi tenker at hun har mer godt av å være hjemme med faste rutiner enn å reise så langt med mye stress. Det vil jo også være enklere for oss ettersom vi alle reiser med barn som er jevngamle, og kan legge opp opplegget etter dette.. Men blir så usikker.. Noen her som har reist en uke fra toåringen (eller yngre?) Anonymous poster hash: d4f03...3b6
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Ta henne med! Fire litt på rutiner etc gjør da ingenting? Reist på mange storbyferier med min datter, bare koselig Anonymous poster hash: 54bb6...d51
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Men hva er best for henne? Anonymous poster hash: d4f03...3b6
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Min er bare 18 mnd..men neimen om jeg hadde reist til usa med han nå. Lang flyreise og tidsforskjell. Grøss og gru Anonymous poster hash: 53b42...3dd
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg ville ikke reist ifra datteren. Jeg har ei på snart 2 år, og hu ville nok reagert veldig på at hu måtte være igjen mens mamma og pappa reiste bort på tur med storebror. Og ihvertfall når det er snakk om ei uke. Hadde vært annerledes hvis storebroren også skulle være igjen hjemme. Nei, hadde ikke hatt hjerte til å la hu være igjen. Så lenge dere legger til rette vil jo hu også kose seg på tur. Og hvis det ikke er en mulighet, kan den ene forelderen reise med den største og den andre være hjemme med hu minste. Anonymous poster hash: 978be...1af
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Hvis det hadde vært en helg ville jeg latt henne bære hjemme, men en uke synes jeg er for mye å sette bort en toåring når det ikke er nødvendig. Da synes jeg heller dere skal bli hjemme. Anonymous poster hash: 66451...efa
Appelsinpiken Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Ville tatt med 2åringen også. Ta med bæretøy og en vogn/trille hun kan slappe av i.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Ser ikke helt problemet med å la datter være hos besteforeldre. Forutsatt at besteforeldre er spreke og klare for å gi barnet et fin og trygg uke så tenker jeg det må være bedre enn å være med på lang reise og masse styr. Jeg har fantastiske minner fra ferier alene med besteforeldre fra jeg var veldig liten og det var jo et eventyr. Alenetid med voksne som hadde fullt fokus på meg, nye opplevelser og masse kos. Anonymous poster hash: 0a67c...f28
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Barn under skolealder skal ikke være lenger borte fra fastomsorgsperson(er) mer en det antall mnd de er i antall timer borte. Det betyr at en som er 24 mnd ikke bør være lenger borte enn 24 timer. -Dette er rådet norske barnepsykologer anbefaler. En toåring forstår ikke tiden på en slik måte at man kan reise fra det i en uke!! Anonymous poster hash: bd2d4...96a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Barn under skolealder skal ikke være lenger borte fra fastomsorgsperson(er) mer en det antall mnd de er i antall timer borte. Det betyr at en som er 24 mnd ikke bør være lenger borte enn 24 timer. -Dette er rådet norske barnepsykologer anbefaler. En toåring forstår ikke tiden på en slik måte at man kan reise fra det i en uke!! Anonymous poster hash: bd2d4...96a Å guri malla, for noe sprøyt! Anonymous poster hash: 92518...e89
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Under forutsetning av at barnet og besteforeldre har god kontakt, så ville jeg svært seriøst vurdert å la den lille bli igjen hjemme. Det beste for både barnet selv, og for dere er at den lille er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå