Gå til innhold

Reise fra datter på 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har fått invitasjon til en tur til new York neste år for å feire en bursdag. Dette er sammen med to andre barnefamilier med barn fra 6 år og oppover.

Vi har en seksåring, og en som på det tidspunktet vil være litt over to år. Vi vurderer å la minste være hjemme med besteforeldre, da vi tenker at hun har mer godt av å være hjemme med faste rutiner enn å reise så langt med mye stress. Det vil jo også være enklere for oss ettersom vi alle reiser med barn som er jevngamle, og kan legge opp opplegget etter dette.. Men blir så usikker..

Noen her som har reist en uke fra toåringen (eller yngre?)

Anonymous poster hash: d4f03...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt med den minste også, og en god bæresele.

Anonymous poster hash: c2ab4...569

Skrevet

det hadde jeg gjort, hvis barnet er hos noen den er trygd på :)

Skrevet

Ja det har jeg gjort. Tenk hvor gøy det blir for 6 åringen med all oppmerksomhet for seg selv!

Anonymous poster hash: 34ac9...930

Skrevet

Hadde latt minste være igjen hjemme. Kost seg sammen med besteforeldrene i rolige kjennte omgivelser. Heller brukt dette som en god mulighet til å gi 6 åringen masse mamma og pappa tid.

Skrevet

Hadde antakeligvis latt 2-åringen vært hjemme om det kun var barn på 6-åringens alder som skulle, og vi hadde gode muligheter for barnevakt hjemme hos mennesker barnet er trygt på. Da får 6-åringen velfortjent oppmerksomhet som h*n kommer til å huske i mange, mange år, og 2-åringen koser seg alene hos besteforeldre med faste rutiner som fortsatt er bra for h*n. Vinn-vinn vil jeg si :)

Anonymous poster hash: 701e2...e23
Skrevet

Jeg hadde latt toringen være hos besteforeldrene. Kjekt for storebror å være midtpunkt også.

Jeg og storebror reiste til syden en uke da lillebror var på den alderen. Han var med far da.

Skrevet

Jeg hadde ikke forlatt min 2-åring hjemme en uke...en helg, ja. Det går jo selvsagt bra, og om 2-åringen er supertrygg på besteforeldre og de har et flott forhold så koser nok 2-åringen seg vel så mye hjemme. Men jeg hadde ikke taklet det, og hadde kjent på følelsen av at jeg hadde forlatt det lille barnet mitt.

Anonymous poster hash: 1a477...e4a
Skrevet

Jeg hadde ikke forlatt min 2-åring hjemme en uke...en helg, ja. Det går jo selvsagt bra, og om 2-åringen er supertrygg på besteforeldre og de har et flott forhold så koser nok 2-åringen seg vel så mye hjemme. Men jeg hadde ikke taklet det, og hadde kjent på følelsen av at jeg hadde forlatt det lille barnet mitt.

Du har kanskje bare ett barn?

Anonymous poster hash: c5452...9a9

Skrevet

Hvor lenge skal dere være borte, Hi?

Anonymous poster hash: 720c5...dae
Skrevet

Kommer veldig an på hvilket forhold 2-åringen har til besteforeldrene. Hvis dette er besteforeldre som hun ser et par ganger i året, så nei. Hvis det er besteforeldre hun har et tett, nært og stabilt forhold til, så ja.

Jeg tror faktisk dere kan få en veldig hyggelig tur sammen :)

Anonymous poster hash: a197f...496
Skrevet

nope jeg har to :) Men synes frem til de er 3-4 år er det vanskelig å reise fra dem så lenge som en uke, i hvertfall om begge foreldrene drar. Merker veldig godt usikkerheten når mannen f.eks er på jobbreise i 3-4 dager, da kan minste på snart tre være urolig, spørre mye, og ha lett seperasjonsangst fra faren  når han kommer hjem, mens den eldste takler det fint fordi han har bedre tidsforståelse og vi kan snakke med han. Men nå tror jeg som sagt at den lille ikke tar noe skade av at familien drar på tur en uke, jeg sier bare at jeg ville synes det hadde vært vanskelig, og heller lagt opp til en fantastisk helg f.eks i legoland for eldste om man skulle ta med seg ett av barna på tur :)

Skrevet

Hvis det var meg så hadde jeg tatt med barnet. Har en 2 åring selv.

Skrevet

Har en på 6 og en på 2... Hadde aldri dratt fra noen av de i ei uke jeg da 🙊 Og absolutt ikke minste på 2.

Anonymous poster hash: 32bab...26e

Skrevet

Jeg personlig hadde aldri gjort det, men hadde ikke lagt meg opp i hva andre gjør. En helg, ja. En hel uke, nei. Her er ferie familietid, hadde ikke reist fra 2åringen min selvom jeg skjønner det er mer praktisk.

Anonymous poster hash: 57dc8...04e

Skrevet

La 2 åringen være hjemme med god samvittighet!😃

Anonymous poster hash: 3932e...605

Skrevet

Jeg hadde ikke reist fra 2-ringen min i en uke.. En langhelg ja, men en uke er fryktelig lenge for en toåring. Men her er man forskjellige.

Skrevet

Jeg har aldri planlagt en ferie ikke alle barna kunne være med på. Ferie er for hele familien, ikke deler av den og hvis ikke denne ferien egner seg for 2 åringen, så hadde jeg heller droppet det og funnet på noe annet.

Anonymous poster hash: 4f48e...52e

Skrevet

Hadde dette vært meg hadde jeg latt toåringen være hjemme. Han har det bedre hos trygge besteforeldre med rammer og rutiner, enn å bli slept på flyet halve jorda rundt til en storby som NYC, med alt det innebærer av å snu døgn, olstre med vogn på subwayen mm.

Anonymous poster hash: 19a77...558

Skrevet

Jeg hadde tatt med meg 2-åringen også. Vår 4-åring var med besteforeldrene på hytta en uke i påska. Har veldig godt forhold til dem, men allikevel ville hun helst hjem etter 4 dager. En uke for henne uten oss foreldre var lenge

Anonymous poster hash: a2a8c...07f
Skrevet

Jeg har fire barn og hadde heller ikke reist fra en 2-åring en uke, max en helg

Anonymous poster hash: 316ba...e71

Skrevet

Liker ikke noen av alternativene. At en 2 åring skal være borte en uke fra primærkontaktene er ikke bra men et så lite barn har heller ikke glede av lang flytur, jet lag og new york...

Anonymous poster hash: bf6c6...0f1

Skrevet

Om besteforeldrene er noen barnet kjenner veldig godt, er trygge på,har vært mye hos etc så synes jeg det høres ut som en god plan å la henne være hjemme.

Vi kunne aldri dratt fra vår lille i en uke og kun dratt med storebror. Men det er fordi vi ikke har noen barna kjenner godt nok til at det hadde vært en positiv opplevelse for barnet. :)

Anonymous poster hash: 24b86...ce0

Skrevet (endret)

Kommer helt an på 2 åringen og forholdet det har til barnepasser. Tre av mine barn kunne/har vært hos besteforeldre omkring en uke i den alderen. De har et nært, trygt og godt forhold med mine foreldre. 

Et av barna mine har også det samme forholdet til besteforeldre, men hun er sensitiv for forandringer så en uke hadde vært for lenge i den alderen. Hun hadde nok hatt det fint, men det kunne nok påvirket henne negativt likevel. 

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Jeg hadde ikke reist bort en uke uten èn av primæromsorgspersoner rundt henne.

Jeg har to barn og vi har ikke vært borte fra de samlet mer enn en helg ved den alderen.

Anonymous poster hash: 43123...892

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...