Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 For tiden bor vi hos foreldrene mens vi solgte huset vårt og er på utkikk etter nytt. Det tar jo sin tid 😩 Er det dumt å kjøpe ny bil når man ikke har hus? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: fc5ba...228
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Ikke ta opp billån om dere skal søke huslån. Anonymous poster hash: 60149...5a5
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Ikke ta opp billån om dere skal søke huslån. Anonymous poster hash: 60149...5a5 Ikke noe billån nei, kun huslån. Bilen betaler vi helt uten noe lån. Hi Anonymous poster hash: fc5ba...228
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Nå vet jeg ikke hva slags økonomi dere har, men hvis det er et poeng å få mest mulig i lån når dere skal kjøpe nytt hus, ville jeg ha ventet med å kjøpe bil. Anonymous poster hash: 09ef6...982
Superdolly Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Har dere bil, men ønsker å kjøpe en ny fordi dere ønsker dere en ny bil? Eller har dere en bil som er så gammel og dårlig at dere må bytte den ut? Har dere ikke bil, men trenger det for å komme dere til og fra jobb, barnehage og få ungene til og fra fritidsaktiviteter og venner? Tenker dere å kjøpe en helt ny bil, eller en bruktbil? Å kjøpe helt ny bil er selvsagt morsomt, men det er jo et gedigent tapsprosjekt økonomisk. Biler taper seg uhyggelig fort i verdi den første tiden. Har dere ikke bil, eller hvis den dere har er gammel og dårlig og må byttes ut, så må dere jo selvsagt skaffe dere en. Spesielt hvis dere trenger bil for å få hverdagen til å gå opp. Økonomisk er det alltid lurere å velge en bruktbil enn en ny. Men å bruke av egenkapitalen for å kjøpe nye bil bare fordi dere har lyst, er ikke noe jeg vil anbefale altså.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Hvis dere trenger bil så må dere jo ha bil. Det er ingen selvfølge at dere skal kunne bruke foreldrenes bil selv om dere får bo der hvis det er det dere mener. Hvis dere bare har lyst på finere bil og råd til det siden dere har penger på bok etter hussalg og bor billig nå så er det direkte tåpelig. Anonymous poster hash: 473b8...2b7
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg forventet meg slike svar 😪 Jeg vet at det blir dumt, men vi har forelsket oss i en bil og vi bare prater om den🙈 Hi Anonymous poster hash: fc5ba...228
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Ikke kjøp bil om dere allerede har en eller ikke trenger bil. Skjønner at man kan bli forelsket i en bil men man skal ha rå til det og Kjøp den senere. Anonymous poster hash: 9c275...62b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 Ikke kjøp bil om dere allerede har en eller ikke trenger bil. Skjønner at man kan bli forelsket i en bil men man skal ha rå til det og Kjøp den senere. Anonymous poster hash: 9c275...62b Jeg vet at det blir det lureste. Men allikevel, jeg drømmer om den tom🙈 Vet det er pinlig men.. Hi Anonymous poster hash: fc5ba...228
soleia Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg vet at det blir det lureste. Men allikevel, jeg drømmer om den tom Vet det er pinlig men.. Hi Anonymous poster hash: fc5ba...228 Mykje betre å kjøpe bil etter de har kjøpt hus, når de ser kva de har "til overs". Direkte dumt å kjøpe bil no, dersom de har brukandes alternativ. Mindre eigenandel til huskjøp gjev høgare lån, og kanskje høgare rente. Kan hende kan de ikkje kjøpe draumehuset når det dukkar opp, fordi de har svidd av for mykje på bil. Eit draumehus varer mykje lenger enn ein draumebil, som er gamal og umoderne etter få år.
Søte Satan Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Kill your darlings, baby. Jeg kan ikke annet å si enn at dette, etter min logikk, er helt idiotisk. Men om dere har raust med penger, kjøp en hver
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #12 Skrevet 28. oktober 2016 Kjenner jeg blir nysgjerrig på hvilken bil dette er? 🙄 Anonymous poster hash: 4226a...702
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 Ikke noe billån nei, kun huslån. Bilen betaler vi helt uten noe lån. Hi Anonymous poster hash: fc5ba...228 300 000 mindre får jeg i huslån i følge denne lånekalkulatoren når jeg eier bil. Og da er det ikke pga billån, men bare fordi jeg eier en bil. Så hvis det dere absolutt ikke har behov for bil, så ville jeg droppet det. https://www.nordea.no/privat/lan/lan-til-hus-leilighet-og-hytte/boliglanskalkulator.html Anonymous poster hash: d0042...f20
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #14 Skrevet 29. oktober 2016 Hvilken bil er det? Jeg elsker å kjøpe bil... 😍 Anonymous poster hash: 52542...520
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #15 Skrevet 29. oktober 2016 Hvilken bil er det? Jeg elsker å kjøpe bil... 😍 Anonymous poster hash: 52542...520 Range Rover Evoque 😍❤️ Anonymous poster hash: fc5ba...228
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå