Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hun er veldig glemsk, har alltid vært liten og tynn, selv om hun spiser helt normalt-litt lite til tider som andre barn. Hun har kjempetynt hår som nesten ser helt livløst ut.faller fort av.blir aldri kjempelangt. Hun er plattfot/inntåing, men synes det er litt rart at det skal ha så mye å si for ballansen.Hun faller hele tiden, snubler osv. Har spurt lege tidligere, men han sa bare at alt så normalt ut.. nå har jeg bestilt legetime igjen.skal forlange blodprøver. må da være en grunn? : S Hva bør man sjekke? Flere ?Hun får sanasol, men har ikke gitt henne tran fordi hun nekter dette. Anonymous poster hash: 92462...174
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Hun er veldig glemsk, har alltid vært liten og tynn, selv om hun spiser helt normalt-litt lite til tider som andre barn. Hun har kjempetynt hår som nesten ser helt livløst ut.faller fort av.blir aldri kjempelangt. Hun er plattfot/inntåing, men synes det er litt rart at det skal ha så mye å si for ballansen.Hun faller hele tiden, snubler osv. Har spurt lege tidligere, men han sa bare at alt så normalt ut.. nå har jeg bestilt legetime igjen.skal forlange blodprøver. må da være en grunn? : S Hva bør man sjekke? Flere ?Hun får sanasol, men har ikke gitt henne tran fordi hun nekter dette. Anonymous poster hash: 92462...174 Hun har såler pga plattfot. Anonymous poster hash: 92462...174
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Hun er veldig glemsk, har alltid vært liten og tynn, selv om hun spiser helt normalt-litt lite til tider som andre barn. Hun har kjempetynt hår som nesten ser helt livløst ut.faller fort av.blir aldri kjempelangt. Hun er plattfot/inntåing, men synes det er litt rart at det skal ha så mye å si for ballansen.Hun faller hele tiden, snubler osv. Har spurt lege tidligere, men han sa bare at alt så normalt ut.. nå har jeg bestilt legetime igjen.skal forlange blodprøver. må da være en grunn? : S Hva bør man sjekke? Flere ?Hun får sanasol, men har ikke gitt henne tran fordi hun nekter dette. Anonymous poster hash: 92462...174 Vitaminmangel av et slag? Anonymous poster hash: 44c5d...c48
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 hun er 10 Anonymous poster hash: 92462...174
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Jernmangel? Anemisk? Anonymous poster hash: 46442...49c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Cøliaki? Anonymous poster hash: d1b47...545
Admin Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 Vet ikke hva det er, men intåing/plattfot skal ikke ha noe å si for balansen. Jeg har en rimelig greit, over gjennomsnittet god balanse, og jeg tåer inn så mye at folk som går bak meg lurer på hvordan jeg ikke gåt på trynet for hver meter jeg tar!
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 har ikke cøliaci allefall..har ikke vondt i magen eller noe sånt Anonymous poster hash: 92462...174
Gjest Antarctica Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Vet ikke hva det er, men intåing/plattfot skal ikke ha noe å si for balansen. Jeg har en rimelig greit, over gjennomsnittet god balanse, og jeg tåer inn så mye at folk som går bak meg lurer på hvordan jeg ikke gåt på trynet for hver meter jeg tar! Jeg har et barn som er plattfot, og det har MYE å si for balansen... Han har tryna seg gjennom barnehageårene og er fortsatt klønete. Men det kommer litt an på hva grunnen er. I mitt barns tilfelle skyldes det hypermobile ledd, som også kan gi vinglete ankler, knær og hofter. Så for ham var det lett å finne balansen på tohjulssykkel uten støttehjul (han var 4) fordi han slapp å dra med seg de vrange beina sine. Men han snubler mer enn andre barn når han løper.
Gjest Antarctica Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Hun er veldig glemsk, har alltid vært liten og tynn, selv om hun spiser helt normalt-litt lite til tider som andre barn. Hun har kjempetynt hår som nesten ser helt livløst ut.faller fort av.blir aldri kjempelangt. Hun er plattfot/inntåing, men synes det er litt rart at det skal ha så mye å si for ballansen.Hun faller hele tiden, snubler osv. Har spurt lege tidligere, men han sa bare at alt så normalt ut.. nå har jeg bestilt legetime igjen.skal forlange blodprøver. må da være en grunn? : S Hva bør man sjekke? Flere ?Hun får sanasol, men har ikke gitt henne tran fordi hun nekter dette. Anonymous poster hash: 92462...174 Har du sjekka synet? Hvis hun har skjult skjeling, dårlig samsyn eller er nærsynt/langsynt vil hun ha vondt for å beregne avstander. Da kan det bli mye snubling.
Admin Skrevet 28. oktober 2016 #12 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har et barn som er plattfot, og det har MYE å si for balansen... Han har tryna seg gjennom barnehageårene og er fortsatt klønete. Men det kommer litt an på hva grunnen er. I mitt barns tilfelle skyldes det hypermobile ledd, som også kan gi vinglete ankler, knær og hofter. Så for ham var det lett å finne balansen på tohjulssykkel uten støttehjul (han var 4) fordi han slapp å dra med seg de vrange beina sine. Men han snubler mer enn andre barn når han løper. Da blir det jo noe annet, jeg har fått beskjed at plattfot, som i kun det, og inntåing ikke skal virke inn på balanse. Jeg er kun plattfot og har inntåing, ingen grunn for det.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 Har du sjekka synet? Hvis hun har skjult skjeling, dårlig samsyn eller er nærsynt/langsynt vil hun ha vondt for å beregne avstander. Da kan det bli mye snubling. Ja har sjekket syn.det var det ikke noe galt med. Anonymous poster hash: 92462...174
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #14 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har et barn som er plattfot, og det har MYE å si for balansen... Han har tryna seg gjennom barnehageårene og er fortsatt klønete. Men det kommer litt an på hva grunnen er. I mitt barns tilfelle skyldes det hypermobile ledd, som også kan gi vinglete ankler, knær og hofter. Så for ham var det lett å finne balansen på tohjulssykkel uten støttehjul (han var 4) fordi han slapp å dra med seg de vrange beina sine. Men han snubler mer enn andre barn når han løper. Jeg har tenkt på det. Hun er utrolig myk.kan bøye ledd så det ser ut som det er vondt, men hun kjenner ingen smerte. Er dette noe som krever fysioterapi ect? Anonymous poster hash: 92462...174
Gjest Antarctica Skrevet 29. oktober 2016 #15 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har tenkt på det. Hun er utrolig myk.kan bøye ledd så det ser ut som det er vondt, men hun kjenner ingen smerte. Er dette noe som krever fysioterapi ect? Anonymous poster hash: 92462...174 Det finnes sikkert flere måter å håndtere det på. Vi fikk fysioterapi hver 14.dag først, da han var i barnehagealder, og øvelser som skulle gjøres hjemme. Så i skolealder begynte han på trening og har gått på litt ulike idretter. Turn var veldig, veldig bra. Det underbygger de samme tingene som fysioterapien: balanse, koordinasjon, grunnleggende styrke osv. Men jeg tror også at ridning, svømming, tae kwon do, ballett og mange andre aktiviteter kan gjøre samme jobben. Ettersom musklene blir sterkere, vil de hjelpe til med å holde leddene på plass, er tanken.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #16 Skrevet 29. oktober 2016 har ikke cøliaci allefall..har ikke vondt i magen eller noe sånt Anonymous poster hash: 92462...174 Ikke uvanlig med cøliaki uten symptomer, bare sånn for å ha nevnt det. Anonymous poster hash: 35d25...095
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #17 Skrevet 29. oktober 2016 har ikke cøliaci allefall..har ikke vondt i magen eller noe sånt Anonymous poster hash: 92462...174 Eneste symptomet på cøliaki kan være at hun ikke tar opp alle næringsstoffer skikkelig, trenger ikke ha problemer med magen. Anonymous poster hash: 649cc...9c8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #18 Skrevet 29. oktober 2016 Sjekk jernlager og blodprosent. Sønnen min på 6 år hadde 3 i jernlager og 7,8 i blodprosent. Slet på samme måte.. Plattfot har nok ingen sammenheng med det andre 😊 Anonymous poster hash: 86487...0fa
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #19 Skrevet 29. oktober 2016 Føler nesten jeg roper cøliaki for mye, men kun pga jeg fikk det i en alder av 24 og hadde absolutt ingen symptomer så var tilfeldig at jeg målte blodprosenten min når dattera mi hadde legetime. Følte meg slapp og sliten. Hadde under 50% blod i kroppen. Anonymous poster hash: 87714...043
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2016 #20 Skrevet 29. oktober 2016 Føler nesten jeg roper cøliaki for mye, men kun pga jeg fikk det i en alder av 24 og hadde absolutt ingen symptomer så var tilfeldig at jeg målte blodprosenten min når dattera mi hadde legetime. Følte meg slapp og sliten. Hadde under 50% blod i kroppen. Anonymous poster hash: 87714...043 Blodprosenten sier ikke noe om hvor mye blod du har 😂 Anonymous poster hash: 1b169...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå