Gå til innhold

Stor 8 åring ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 137 cm. Som veier 38 kilo. Flere med så store barn ? Hvordan henger de med fysisk. Det går litt treigt her, men hvor mye kan vi presse henne ? Hun er sterkt også, men ser jo det kan hemme henne fremover. Jobber mye med kosten, men skal gjøres mye mer :) noen med erfaringer ?

Anonymous poster hash: a2c7a...ba6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres tungt og slitsomt ut. Klapp på skulderen til deg for at dere ser det og gjør noe med det. Normalt kosthold og mer mosjon er vel veien å gå. Hva med faste dager i svømmehall? Geocaching? Har en 8 år gammel gutt som også er stor, men stor som i høy. Han er 145 høy og veier 33 kilo. Men han trener fire dager i uken, fotball og håndball. I tillegg svømmer vi hver lørdag og går på tur søndag(geocaching). Lykke til!

Anonymous poster hash: e8fbf...37d

Skrevet

Takk. Ja har tenkt på svømming. Spiller fotball og håndball og 1 løpetrening i uka. Men ser hun ikke henger helt med og blir jo veldig fort sliten. Får jobbe hardt med fremover

Anonymous poster hash: a2c7a...ba6

Skrevet

Har også en stor 8-åring. Vet ikke helt mål, men han bruker 146 i klær og 40 i sko.. Høy og litt kraftig. Vokser helt enormt for hvert år..

Anonymous poster hash: eb7d2...7c8

Skrevet

Vet du årsaken til at hun har blitt så stor? Jeg ser jo hun veier 8 kg mer enn min snart 8 åring, og hun er over 140 høy. Hva sier helsesøster?

Ser jo at du er oppmerksom på kost og aktivitet, men du må ikke stresse og mase for mye heller. Prøv å få henne til å like aktivitet, er dere en aktiv familie? Her funker det fint å invitere venner med på tur, da glemmer de at de er ute og går!

Skrevet

Vi har også en veldig stor jente som blir 8 i januar. Hun er 144 cm lang og veier i hvert fall 10 kg mer enn hun burde. Vi får oppfølging av helsesøster og har vært hos legen. Får absolutt ingen hjelp av legen, han syns hun er helt fin. Måtte tilbake flere ganger før han gikk med på å ta prøver. Hun er stor, men også veldig sterk, rumpa og beina er steinharde. Hun spiller fotball flere ganger i uka, men det er tungt og hun blir selvfølgelig mye fortere sliten enn de andre.

Vi analyserer nå hvilke omlegginger vi kan gjøre i kostholdet for å bremse utviklingen. Det er jo helt klart noe der, men samtidig er resten av familien slanke/normalvektige, så jeg syns rett og slett det er skikkelig vanskelig. Dessverre har jeg en mann som lett tyr til kake, is osv som premier for ditt og datt, så jeg kjemper i motvind. Han sier han forstår, men følger ikke opp.

Anonymous poster hash: fe23b...471
Skrevet

Bare ikke press så mye at hun gir opp alt fordi det blir for mye! Fotball og håndball er jo kjempebra! Endre spisevaner kanskje?

Skrevet

Hvor høy er foreldrene, og hva veier de?

Anonymous poster hash: 04c0f...ba0

Skrevet

Min sønn sin kamerat er ca like høy som di og veier 37 kilo, jeg fikk faktisk litt sjokk for gutta veide seg her hos oss. Men han er ikke tykk, sterk, littegrann valpefett men en sunn og aktiv gutt. Min gutt som er like gammel, er 148 cm og veier ca 38-39 kg. Slank og muskuløs, men kaftig bygd med store hender og føtter, skikkelig guttegutt. Han er tyngre og sterkere enn de fleste på samme alder og jeg ser han blir litt fortere sliten enn de andre, ingen langdistanse løper akkurat og ikke lett på tå. Men begge disse gutta er meget aktive og spiller både håndball fotball og leker masse ute.

Jeg ville fokusert på normalt sunt kosthold, godsaker kun på lørdag og i begrensede mengder. Mye aktivitet som familie, skogsturer, toppturer og skiturer:) Det er deilig for hele familien.

Anonymous poster hash: 76dbb...96f
Skrevet

Bare vær så aktive som mulig. Gå til ting i stedet for å kjøre.

Gå gjerne fast i svømmehallen en dag i uka, og fast på tur i helgen.

Tror og at vi i Norge spiser mye brød- alle tåler ikke det så godt. Kanskje kan du lage omelett eller suppe ti kvelds eller til lunsj.

Og husk at vi heldigvis ser forskjellige ut, og sånn skal det heldigvis også være.

Skrevet

Vår 7-åring er like høy, men ca 26 kg. Han er kraftig bygd, men ikke overvektig.

Anonymous poster hash: 1a569...6dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...