Gå til innhold

Forlovelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å forlove meg med samboeren min, men har ikke lyst å gifte meg ENDA (ikke før om noen år), er det innafor å forlove seg uten planer om giftemål i nærmeste fremtid?

Mann 23

Anonymous poster hash: 9efb1...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er det. Men det kommer jo an på hva hun tenker da. Om hun kanskje har en forestilling i hodetnom at det skal gå ca ett år.

Anonymous poster hash: 99557...07d

Skrevet

Det går an, og det er mange som gjør det.

Jeg personlig synes at når man frir og spør kjæresten om man skal gifte seg så setter man en dato også.

Anonymous poster hash: fc24b...b1a
Skrevet

Det går an, og det er mange som gjør det.

Jeg personlig synes at når man frir og spør kjæresten om man skal gifte seg så setter man en dato også.

Svogeren min brant seg litt på det forresten, han spurte sin samboer om de skulle forlove seg og hun svarte gledesstrålende ja og tok det samtidig som en selvfølge at de da skulle gifte seg året etter. Både hun og familien hennes begynte planlegge, bestille kirke osv.

Svogeren min (broren til mannen) hadde egentlig tenkt at de kanskje skulle gifte seg en eller annen gang, og at de kunne være forlovet i flere tiår om det var opp til han. Han synes samboer og forlovet var en helt grei sivilstatus å ha, men hun var av en litt annen formening gitt ;)

De giftet seg sommeren etter

Skrevet

Jeg har lyst til å forlove meg med samboeren min, men har ikke lyst å gifte meg ENDA (ikke før om noen år), er det innafor å forlove seg uten planer om giftemål i nærmeste fremtid?

Mann 23

Nei. Det er dustete. Forlovet er noe en er når den ene har fridd til den andre. Og fått ja. Forventningen er da at dette skal skje i løpet av nærmeste år.

Anonymous poster hash: a9dbc...abd

Skrevet

Selvfølgelig er det helt innafor. Tidene forandrer seg og man må selvfølgelig ikke gifte seg innen 1-2 år 😊

Skrevet

Svogeren min brant seg litt på det forresten, han spurte sin samboer om de skulle forlove seg og hun svarte gledesstrålende ja og tok det samtidig som en selvfølge at de da skulle gifte seg året etter. Både hun og familien hennes begynte planlegge, bestille kirke osv.

Svogeren min (broren til mannen) hadde egentlig tenkt at de kanskje skulle gifte seg en eller annen gang, og at de kunne være forlovet i flere tiår om det var opp til han. Han synes samboer og forlovet var en helt grei sivilstatus å ha, men hun var av en litt annen formening gitt ;)

De giftet seg sommeren etter

Dette er jo helt idiotisk, og jeg vet ikke om jeg i det hele tatt vil tro at dette er sant. Det er da ikke hennes familie som skal bestille kirke og sette dato.  Hadde manns familie begynt sånn uten at jeg ble involvert, hadde jeg nok pakket sekken og gått, i alle fall om mannen min var med på det også.  Sånne ting snakker paret om.

Skrevet

Jeg er en av dem som ikke forstår hvorfor man forlover seg, hvis man ikke har planer om å gifte seg innenfor 1-2 år

Anonymous poster hash: 91ed8...0f7

Skrevet

Mann 23

Forlovelse er ventetiden fra en frir og til to gifter seg.

Anonymous poster hash: db83b...6d9

Skrevet

Forlovelse er ventetiden fra en frir og til to gifter seg.

Anonymous poster hash: db83b...6d9

Så siden jeg har tenkt å gifte meg, etter hvert, så mener du at det er innafor?

Skrevet

Jeg er en av dem som ikke forstår hvorfor man forlover seg, hvis man ikke har planer om å gifte seg innenfor 1-2 år

Anonymous poster hash: 91ed8...0f7

Enig. Og vi ventet 7 år selv, haha. Men jeg synes det var litt teit.

Anonymous poster hash: 39a89...d78

Skrevet

Klart du kan. Men jeg synes man bør sette en dato (eller i alle fall årstall) ganske snart, selv om det er langt frem i tid. Og du spør selvsagt om hun vil gifte seg med deg, ikke om hun vil forlove seg.

Skrevet

Ingen lover mot dette...men i mitt hode er det ganske så fjortis. Kjæreste+ liksom.

Vet om flere som var forlovet i ung alder for så å gjøre det slutt

Anonymous poster hash: af351...89a

Skrevet

Har ei venninne som har vært forlovet i 20 år. Plager meg ikke altså, men når man forlover seg bør man ha en plan om dato.

Anonymous poster hash: e6f7e...111

Skrevet

Har ei venninne som har vært forlovet i 20 år. Plager meg ikke altså, men når man forlover seg bør man ha en plan om dato.

Anonymous poster hash: e6f7e...111

Er ikke snakk om 20 år for min del, tenker mer rundt 5 år. Samboeren min studerer nå, og jeg vil at hun skal bli ferdig med studie å få seg jobb før vi må begynne å planlegge et bryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...