Gå til innhold

Skoleturnering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Klassen til datteren min skal delta i en skoleturneringen neste uke. Dette var jeg veldig positiv til,da jeg tenkte det ville bli kjekt for henne( og resten av klassen) å være med på. Kanskje spesielt for de som ikke er med på noe idrett til vanlig,ville det bli gøy å få prøve seg,å kjenne litt på lagfølelse for eksempel. Men da hun kom hjem idag,sa hun at det bare var 6stk som fikk være med. De er 28 stk i klassen,og turneringen skal gå over to hele dager,tre hvis de går videre. De resterende i klassen skal være med som heiagjeng. Jeg spurte hvordan de 6 som skal være med ble valgt ut,hvorpå hun så de hadde hatt håndsopprekning. En venninne av henne så at det bare var de beste som fikk være med,altså de som driver med denne sporten til vanlig. Er dette normal praksis rundt omkring? Jeg kjente jeg ble rimelig irritert. Når skolen velger å bruke tre dager på dette arrangementet,føler jeg at det bør være et minstekrav at alle får delta.Eller er jeg hårsår?

Anonymous poster hash: 4d2d7...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi spilte skoleturnering i fotball da jeg gikk på vgs var det kun de beste som fikk være med. Du er hårsår

Anonymous poster hash: 3ade4...26f

Skrevet

Tre heile dagar var mykje, når ikkje alle er aktive.  Men det er no slik med lagidrett, at det er berre plass til eit visst antal spelarar på kvart lag.  Skal ein stille fleire lag frå kvar klasse, så vert det eit svært arrangement med mange kampar, som krev både organisering og mykje areal. Har aldri vore slik i skuleturneringar som eg har delteke i.

Skrevet

Det er vanlig i at bare de beste er med, og at resten av klassen er igjen på skolen

Skrevet

Skole idrett og andre konkurranser i skolereglementet går alltid ut på å kåre dem som er best. Det er nesten bare i idrettsforbund fokuset er på å delta. På skolen er det det samme med konkurranser i andre fag.

Anonymous poster hash: 5fa67...305

Skrevet

Når de er 8 år?

Skrevet

Og kunne de ikke ha hatt med innbyttere?Slik at alle fikk spille litt? Jeg vet at livet er urettferdig,og jeg er ikke tilhenger av at alt skal være "rettferdig" til enhver tid,men synes det er drøyt å arrangere et arrangement hvor flesteparten er med som heiagjeng

Skrevet

Når de er 8 år?

Nope, det er absolutt ikke greit. Det du beskriver er greit for ungdommer i vgs, det er ikke greit for små barn.

Anonymous poster hash: a6560...ad5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...