Gå til innhold

Noen vegetarianere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere valgt at barna også skal leve vegetarisk eller lar dere de velge selv når de blir store nok?

Anonymous poster hash: 16864...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og ja..

Anonymous poster hash: 8df50...ad6

Skrevet

Nei og nei!

Anonymous poster hash: 87764...7aa

Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt, men det gjør barna. De er jo tross alt små rovdyr😄

Anonymous poster hash: 2d234...39e

Skrevet

Jeg spiser ikke kjøtt. Barna vil ikke ha når vi er på besøk hos andre eller når pappa spiser kjøtt, men det er for de ikke liker det. Spiser litt kylling da men helst fisk eller vegetarmat.

Anonymous poster hash: 834bf...888

Skrevet

Vi og barna spiser vegetarisk mat hjemme. I bhg og hos andre spiser de fisk i tillegg for å gjøre det litt enklere. Maten som serveres hjemme er vegetarisk, men de kan bestemme selv når de er ute når de blir store nok til det..

Anonymous poster hash: d12ed...247

Skrevet

Jeg er vegetarianer og ungene spiser vegetarisk hjemme. Hos andre/barnehage/besøk velger de selv hva de vil. Eldste og spesielt mellomste spiser ikke kjøtt ellers heller. Minste spiser litt i barnehagen.

Skrevet

Jeg er veganer ungene er fleksiterianere. De spiser vegansk 4-5 middager i uken, men får lov å spise hva de vil når de er ute og de får litt fiskemiddag hjemme mens jeg spiser noe som kan lages med samme tilbehøret.

I barnehagen vet jeg at minsten får melk og diverse pålegg, samme med eldste på skolen. Han spiser også ost på skolen, men foretrekker avokado, banan, nøttepålegg eller hummus på brød hjemme. De serverer ikke det på skolen, og han vil ha den sosiale biten med lunsjbuffet.

Nå finnes det så mye erstatninger som smaker like godt eller bedre enn kjøtt. Så da er det ikke et savn for noen. Mitt eldste barn er veldig opptatt av miljø og fattigdom og kan finne på å si ting som at; om vi ikke gav korn til kuene menneskene spiste kunne vi matet hele verden.

Anonymous poster hash: 3dc54...f42

Skrevet

Nei og nei!

Anonymous poster hash: 87764...7aa

Du har ikke valgt det, og de får ikke velge selv når de er større?

Anonymous poster hash: 8df50...ad6

Skrevet

Er vegetarianer selv og barna er foreløpig vegetarianere. De har hele tiden stått fritt til å velge og har etterhvert vært veldig tydelige på at de misliker kjøtt og syntes synd på dyrene som må dø. Om de ombestemmer seg får vi se etterhvert ;)

Anonymous poster hash: 1bbce...176

Skrevet

Som i alle andre familier, så spiser barna det vi voksne spiser. Tor det eller ei, veggiser spiser vanlig mat, kjøpt på butikken.

Når de blir større kommer jeg ikke til å lage to middager, men de må på eget initiativ spise hva de vil - for eksempel på besøk hos andre, eller lignende.

Så ja og ja.

Anonymous poster hash: 6cb6b...f0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...