Gå til innhold

Når begynner dere å pynte til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lys ute, stjerner i vinduet og en del lysestaker kommer opp 1. søndag i advent, samt bittelitt annet, en del i lilla.

Så avhenger det litt av hvor vi skal være i jula nårvi tar resten. Hvis vi skal bort i jula, blir det gjerne juletre og full pakke fra rundt 17. des. Kanskje før. Skal vi være hjemme, venter vi til senere.

Hyggelig med jul i stua, men jeg vil ikke ha røde nisser overalt fra 1. desember. Da virker jo pynten støvete og rotete før jula begynner.

Anonymous poster hash: 656c5...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julepynt kommer fram til jul, dvs aller tidligst lille julaftens kveld. Jul i jula her i huset, ikke lenge før jul. Jula varer fra og med julaften. kl 17.00, men vi pynter altså kvelden før, og så har vi jul til og med 13. januar, altså 20. dag jul.

Anonymous poster hash: 52620...783

Skrevet

Vi henger opp lys og pynter til advent første desember eller første søndag i advent. Juletre og julepynten kommer 23 des. Det står stort sett fremne til 6 januar. Gleder meg veldig til jul.

Anonymous poster hash: a232f...db9

Skrevet

Begynner til 1.advent. Juletreet er på plass lille julaften. 1.nyttårsdag pakkes alt ned igjen. 😅

Anonymous poster hash: 28420...abc

Skrevet

Vi pynter til jul 1. Søndag i advent. Har ikke så mye julepynt.

Juletreet kommer opp en god uke før jul. Liker stemningen med juletreet! Lille julaften har vi vennefest med ca 30 store og små her, når de går rydder vi huset og tar fram pakkene og legger under juletreet.

Kjøpte et fantastisk flott falskt juletre i fjor, så drysser ikke.

Etter nyttårsaften begynner hverdagen hos oss og jula pakkes ned. Gidder ikke jul langt inn i januar!

Anonymous poster hash: c2bd9...0cb

Skrevet

Pynter til jul 23.desember:

Pynter til advent første søndag i nettopp første søndag i advent.

Anonymous poster hash: 6a1f2...9bc

Dette.

Anonymous poster hash: b3d90...b01

Skrevet

I år blir det 25 november 🙈😍

Alt skal være klart til 1. Søndag i advent 😍😍

Skrevet

Pynter til advent 1. helga i advent.

Pynter til jul ca. 21. desember, kommer an på når jeg jobber osv....

Og jeg rydder bort alt så snart som mulig etter nyttår, gjerne 1. januar.

Skrevet

1. desember

Anonymous poster hash: 53d6a...5ac

Skrevet

I år blir det litt annerledes fordi vi skal ha et julebord hjemme ganske tidlig. Så julevasken tas allerede neste uke. Skal pynte til fest, men blir sølv som farge mest tror jeg. Fyller på med lilla 1 søndag i advent. Lilla byttes med rødt og juletreet kommer opp lillejulaften.

Skrevet

Syns det er trist at man ødelegger magien ved jula med å pynte når det ikke er jul! En stor del av julematen er jo nettopp å vente: vente på pynt, julemat, godter og gaver. Først når hele huset er julevaska skal juleduker på og julepynten frem! Å dessuten - å vaske i slutten av november betyr jo at det er skittent igjen til jul!! Kaker holder seg ikke sååå lenge, så jeg starter etter gammel skikk med baking av småkaker rundt 12.desember. Det som kan fryses kan bakes noe før. "Kaker smaker best før jul".... SELVSAGT smaker ikke kakene like godt i jula hvis man a) har bakt dem midt i oktober og B) har spist kaker hele desember! Å så hører jeg at man må kaste ut juletre og pynt før jula er over fordi "man er så lei av jul" Hahahaha!! Syns nærmest det er omsorgsvikt å ødelegge jula for barna sine på denne måten. Ta jula tilbake - slik den skal være: Jul i jula, og ADVENT i advent!

Anonymous poster hash: e2a30...7b3

Skrevet

Syns det er trist at man ødelegger magien ved jula med å pynte når det ikke er jul! En stor del av julematen er jo nettopp å vente: vente på pynt, julemat, godter og gaver. Først når hele huset er julevaska skal juleduker på og julepynten frem! Å dessuten - å vaske i slutten av november betyr jo at det er skittent igjen til jul!! Kaker holder seg ikke sååå lenge, så jeg starter etter gammel skikk med baking av småkaker rundt 12.desember. Det som kan fryses kan bakes noe før. "Kaker smaker best før jul".... SELVSAGT smaker ikke kakene like godt i jula hvis man a) har bakt dem midt i oktober og B) har spist kaker hele desember! Å så hører jeg at man må kaste ut juletre og pynt før jula er over fordi "man er så lei av jul" Hahahaha!! Syns nærmest det er omsorgsvikt å ødelegge jula for barna sine på denne måten. Ta jula tilbake - slik den skal være: Jul i jula, og ADVENT i advent!

Omsorgsvikt faktisk😂

Anonymous poster hash: df9a3...549

Skrevet

Jeg starter litt 1.søndag i advent/1.desember.

Da er det adventsstake, kalenderlyset, barnas advfntskalendre og et halmhjerte på ytterdøra.

Deretter pynter jeg litt og litt igjennom hele desember. Litt etter når jeg har tid og lyst.

Det siste som mangler settes frem etter at juletreet er pyntet 23. Des.

Skrevet

Jeg liker ikke lilla, så her er adventspynt det samme som julepynt. Eier ikke nisser eller engler da, pynt er mest rødt og gull. Barnas og min favoritt er en julepyramide jeg kjøpte i Tyskland. Vanskelig å forklare, men når man setter lys under den får varmen trebladene til å rotere og dermed innre delen av pyramiden. Dingsen er ca 70 cm høy og har 3 etasjer. Har aldri sett noe lignende i Norge.

Juletre pynter vi på formiddag på julaften.

Anonymous poster hash: 42dc6...484

Anonymous poster hash: 42dc6...484
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Oi da. Å kalle det omsorgssvikt var vel dagens mest gedigne overdrivelse, da.

Men ellers enig, jeg vil ha jul i jula, dvs. fra julaften til 20. dag jul, 13. januar.

Skrevet

Anser det å pynte og forberede til jul for å være følgende:

Pynter med stjerne, lys, nipsedill og staker første søndag.

Henger opp julekalender 1.desember

baker kaker etter 13 desember

vasker huset mellom 20-22 avhengig av andre gjøremål

pynter treet kvelden 23 og legger pinnekjøttet (som jeg enda ikke har spist tidligere på året) til vanning

Virker som mange mener at pynte til jul er det samme som å pynte til advent, gjør det noe om man regner adventstida med i jula? Jeg tenker at ventetiden består av så mye kos som adventssøndager, julemarkeder, juleavslutninger, Lucia og mye mer, så det nesten er naturlig å regne det som en del av jula ;)

Anonymous poster hash: 8c74d...065
Skrevet

ikke før 18 desember,juletre den 22,alt før er kun advent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...