Gå til innhold

Hva legger dere i begrepet "pent brukt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt ny på kjøp og salg av brukte klær. Solgte nylig ett ullsett som

Koster over 1000kr nytt. Skrev det var pent brukt, da der var helt uten hull og ikke nupper. Jeg kunne heller ikke se noen flekker i vanlig dagslys. Solgte det for under halv pris. Alt var greit da hun hentet, men noen timer senere får jeg melding om at det var "fullt av flekker". Jeg skjønner ingen ting, men tilbyr henne å levere det tilbake. Får omsider bilde av noe som ser ut som en liten flekk på en arm. Denne flekken må jeg ha oversett. Hører ikke noe mer, men får likevel dårlig samvittighet. Men altså når man kjøper brukt til under halv pris må man ikke regne med noe da? Har selv nylig kjøpt en vognpose som jeg fant to flekker på... Tenker at sånn er det jo bare når det er brukt?

Anonymous poster hash: 94e37...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noe er "pent brukt" regner jeg med at det ikke er andre merker enn slike som kommer av helt normal bruk. Hvis det er flekker på noe, bør det skrives i annonsen, da det er noe som trekker verdien på varen kraftig ned. 

Anonymous poster hash: c5c55...c0f
Skrevet

Takk for svar. Men hvilke merker kommer av helt normal bruk? Hadde det vært en bæsjeflekk på klærne hadde jeg jo sett det. Dette er en flekk som kun er synlig når man strekker ut tøyet og i skarpt lys...

Anonymous poster hash: b25a0...2c7

Skrevet

Pent brukt er uten flekker og synlig slitasje mener jeg. Er det nupper, flekk eller lignende så må det skrives i annonsen. Skriver man 'godt brukt' kan man forvente noe mer slitasje.

Anonymous poster hash: e2b0a...f54
Skrevet

At det er hent og rent og har normal bruksslitasje og uten hull. En flekk kan jo alle overse og har ingenting å si for "pent rukt"-stempelet så lenge det går av i vask. Hadde aldri giddet å klage pga en flekk, det hadde jeg vasket vekk selv. Om flekken ikke gikk av (maling) så kjipt, men da burde jeg sagt i fra når jeg hentet klærne. Ikke bruk mer energi på det :)

Anonymous poster hash: 69259...bec
Skrevet

Pent brukt skal se nærmest ubrukt ut i mine øyne. Nylig var det ei som la ut en gullkorn dress til salgs "pent brukt inne" til 200. Jada pent brukt, men en flekk som ikke går vekk og hull på kneet. Ville ikke hatt den gratis en gang! Hva er det med folk?

Skrevet

Pent brukt = knapt synlig at det er brukt.

Anonymous poster hash: fdf4c...680

Skrevet

Men altså jeg kan jo ikke skrive godt brukt når flekken er så svak at jeg har unngått å se den. Når resten av settet er prikkfritt mener jeg... Har nå hvertfall tilbudt meg å ta settet tilbake og gi pengene tilbake, men det ville hun ikke. Så kan ikke være så galt da... 😀 Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun bare prøver seg. Håpte sikkert på at du skulle tilbakebetale litt av summen...

Skrevet

Pent brukt betyr for meg at tingen er brukt, men at det er det ikke mulig å se.

Skrevet

Pent brukt - forsiktig brukt, i meget god stand

Anonymous poster hash: e3f1f...77c

Skrevet

Hun bare prøver seg. Håpte sikkert på at du skulle tilbakebetale litt av summen...

Ja den tanken slo meg også...

Skrevet

Men altså jeg kan jo ikke skrive godt brukt når flekken er så svak at jeg har unngått å se den. Når resten av settet er prikkfritt mener jeg... Har nå hvertfall tilbudt meg å ta settet tilbake og gi pengene tilbake, men det ville hun ikke. Så kan ikke være så galt da... 😀 Hi

Da skriver du bare brukt men helt for eksempel.

Skrevet

Dette undrer jeg meg veldig over. Jeg er veldig nøye med det vi kjøper som koster litt. Har blant annet solgt 2 Emmaljunga vogner etter 1-1,5år som jeg betalte 11000kr pr stk for. Begge barna mine ville ikke sove og jeg var mye sliten så brukte ikke vognene spesielt mye. De så helt som nye ut begge to. Skrev at de var meget pent brukte. Når jeg har kommet for å kjøpe noe pent brukt har det aldri vært spesielt pent brukt. Nupper og kanskje en liten rift her eller der om det var barnevogn det var snakk om. Helt gule inni hodeenden og kalesjen var møkkete. Likevel kaller folk det pent brukt... skjønner ikke hvor de har øynene sine jeg. Eller så har vi tydeligvis veldig ulik oppfatning om tilstand...

Anonymous poster hash: 050e0...888

Skrevet

Tror nok dette stemmer ja.

Begreper som "pent brukt" er vanskelig fordi det ikke er en objektiv størrelse. Som du ser bare av svarene i denne tråden, varierer folks oppfatning veldig av hva de legger i det. Personlig synes jeg du taklet situasjonen fint. Du tilbød deg å ta klærne tilbake og la henne få pengene igjen. Det er ikke mer du kan gjøre, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...