Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2016 #1 Skrevet 27. oktober 2016 Jeg er 30år, og eneste "udannelse" jeg har er barne og ungdomsskole. jeg har i det siste vurdert å ta meg en ordentlig udannelse. Tenker da igjennom voksenopplæringen. Jeg har ikke veldig lyst til å sitte i ett klasserom med bare 16 åringer og selv være 30. Ser for meg det kan bli veldig ensomme dager på skolen. Hva må til viss jeg f.eks vil bli barnepleier (jobbe på barsel og føde)? Er det generell studiekompetanse jeg må ta første året? Og åssen går jeg evt frem etter det? Håper noen som har greie på dette kan hjelpe meg litt her😊 Anonymous poster hash: 48542...606
Marriet Skrevet 27. oktober 2016 #2 Skrevet 27. oktober 2016 Hva har du gjort frem til nå da? Hvis du har jobbet med noe relevant ian du jo søke høyskole på grunnlag av realkompetanse. Egne barn teller jo og.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2016 #3 Skrevet 27. oktober 2016 Hvis du vil ta en utdannelse på videregående skoles nivå, så må du enten finne en privat løsning, eller akseptere 16-åringer tror jeg. Du trenger ikke generell studiekompetanse for å ta fagbrev. MEN vit at jobben du beskriver - der er det mange om beinet så vidt jeg har skjønt. Hvis du ønsker å studere, må du få deg studiekompetanse først. Jeg tror fremdeles det går an å gjøre det på ett år, men det er ganske tøft. Du kan ev begynne å ta noen fag selv hvis du tror du har disiplin nok til å lese på egenhånd. Anonymous poster hash: d7ade...e23
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2016 #4 Skrevet 27. oktober 2016 Sjekk ut voksenopplæringen i din by. Når du er over 30 kan du få tatt allmenn på folkeuniversitetet menge steder. Anonymous poster hash: 850c5...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå