Gå til innhold

Invitere til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til neste år, og har egentlig gjestelisten klar. Det blir venner og familie ut til onkler og tanter.

Nå skal min fetter gifte seg helgen før, og vi er invitert. De skal ha hele slekta. Jeg føler det blir litt rart å gå i det bryllupet når ikke de er invitert til oss. Vi har utrolig mange søskenbarn, så det er ikke aktuelt å invitere alle dem. Men bør vi invitere min fetter og kona da?

En annen ting er at vi har nok tusen andre ting å ordne siste helga før bryllupet, men man må vel gå når man er invitert?

Anonymous poster hash: babd6...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at en invitasjon ikke er en ordre. Jeg ville likevel ha strukket meg lagt for å få til å møte opp i det bryllupet, spesielt hvis dere har nær kontakt. Men det er lovlig å takke høflig nei også.

Når det gjelder invitasjoner til deres bryllup, så må dere ikke invitere tilbake selv om de inviterer dere. Kanskje har de bedre råd og mulighet for flere inviterte, kanskje har de langt færre søskenbarn... Det kan finnes mange grunner til at de velger som de gjør og dere velger som dere gjør.

Skrevet

Vi skal gifte oss til neste år, og har egentlig gjestelisten klar. Det blir venner og familie ut til onkler og tanter.

Nå skal min fetter gifte seg helgen før, og vi er invitert. De skal ha hele slekta. Jeg føler det blir litt rart å gå i det bryllupet når ikke de er invitert til oss. Vi har utrolig mange søskenbarn, så det er ikke aktuelt å invitere alle dem. Men bør vi invitere min fetter og kona da?

En annen ting er at vi har nok tusen andre ting å ordne siste helga før bryllupet, men man må vel gå når man er invitert?

Spørsmålet er for meg; hvor mye kontakt har dere??

Hvis dere har mye kontakt og et godt forhold ville jeg blitt veldig skuffet og lei meg som fetter om jeg ikke ble bedt tilbake...

Hvis dere har lite kontakt kan dere like gjerne droppe deres bryllup og heller ikke invitere tilbake.

Anonymous poster hash: d9c02...3df

Skrevet

Spørsmål 1: Dere inviterer etter ønske. Det er ikke gitt at alle du blir invitert til, de inviterer du tilbake.

Spørsmål 2: Regner med at du har sagt ja til å gå i bryllupet - da går du!

Anonymous poster hash: ec253...fb6
Skrevet

Vi er ikke veldig nære. Han er en del yngre enn meg og vi har lite kontakt.

Vi har ikke svart på invitasjonen enda, men i mitt hode så "må" man gå i bryllup med mindre man har en skikkelig god grunn, f.eks er svært syk, bor laaangt vekke og får ikke fri/dyre billetter o.l. Å bare takke høflig nei blir nok uglesett.

Skrevet

Siste var HI

Skrevet

Vi er ikke veldig nære. Han er en del yngre enn meg og vi har lite kontakt.

Vi har ikke svart på invitasjonen enda, men i mitt hode så "må" man gå i bryllup med mindre man har en skikkelig god grunn, f.eks er svært syk, bor laaangt vekke og får ikke fri/dyre billetter o.l. Å bare takke høflig nei blir nok uglesett.

Man MÅ ingenting. Heller ikke i bryllup. Jeg synes det er god nok grunn at dere har nok å styre med i og med dere har deres eget bryllup uken etter. Du må heller ikke oppgi grunn for hvorfor dere velger å ikke delta.

Anonymous poster hash: d9c02...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...