Gå til innhold

Noen med litt hundeerfaring her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blanding med tibbe og mittelspitz, hva er en Ok pris for valp?

Anonymous poster hash: 963e5...aef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En blandingshund bør betales for, men ikke mer enn den har kostet. Det vil altså si en liten pris for selve dyret, prisen på veterinærbesøkene, vaksiner og chip, og kostnaden av hundens utstyr.

Bastarder er det mange nok av!

Anonymous poster hash: 14632...6ab

Skrevet

Enig med hun over her.

Anonymous poster hash: f5c43...012
Skrevet

Jeg vil ca 50% av det de koster som rene raser, altså 6-8 000

Husk at selv om valpen din er en blabding er den ikke automatisk friskere enn en ren raset hund. Rasene hunden di ner blanding av har vel problemer med knærne, øynene og noen ganger tennene.

Skrevet

Hadde aldri i livet betalt 6-8 tusen for en blanding! En blanding er feilslått avl (tyvparring) i de aller fleste tilfeller. Blandingen du beskriver ser jeg ingen poeng eller nytte med. Jeg kunne betalt 1500-3000, kanskje, men som regel betaler jeg aldri noe for hunder..

Anonymous poster hash: 483f3...3f0

Skrevet

Ok betaling er vel tilsvarende utgifter man har hatt til mat og dyrlege/vaksiner... Evt litt til... Hadde ikke betalt 6-8000 selv tho.. Betalte 3000 kr for blandingshunden vår, hun var vaksinert. Fikk ikke med noe utstyr ut over litt overgangsfór... Men må vel innrømme at jeg var så forelsket i den lille klumpen at de 3000 hadde jeg betalt uten vaksineringen også... ;)

Anonymous poster hash: 31678...077

Skrevet

Vi betalte 5500 for vår , samojed/border collie.

Men har sett blandinger til salgs for det dobbelte.

Små raser er tydeligvis dyrere enn store.

Skrevet

Eneste grunnen til de høye prisene er idioter som faktisk kjøper de! Hundehold og avl burde vært strengt regulert!

Anonymous poster hash: 483f3...3f0

Skrevet

Jeg betalte 7000 for min blanding for 6 år siden og 14000 for den rene...

Oppdretteren til den renrasede har ikke hatt særlig fler kostnader enn hun andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...