Gå til innhold

Dialogmøte i forbindelse med sykemelding, hvem deltar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått innkalling til dialogmøte og jeg nekter å si noe om min tilstand for min leder er så utrolig nysgjerrig og har blant annet satt ut rykter om at jeg kan være gravid noe som ikke er tilfelle. Skal utredes men vil ikke si noe så lenge ikke noen diagnose er satt. Nå har hun innkalt meg, seg selv, sekretær og øverste leder der jeg jobber til et møte. Jeg skjønner ikke hvorfor øverste leder skal delta på dette møtet hva er så hensikten?

Gruer meg og vil bare kaste opp til hele møtet skal være.

Gi meg noen gode råd dersom du har et eller flere.

Anonymous poster hash: 60980...579
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forlange at legen din og/eller saksbehandler fra nav er med på møtet, da vil du ikke føle deg så alene kanskje?

Jeg hadde de første møtene med bare sjefen min, ved 6 mnd sykemelding var nav også med. Ved 10-11 mnd, når vi snakket om å søke aap og sykepermisjon fra jobb var både nav og lege med, pluss min sjef og meg. Aldri flere fra jobb.

Anonymous poster hash: 50fff...f49

Skrevet

Når jeg har vært på dialogmøte så har det vært en leder fra arbeidsplassen, legen min og saksbehandler fra nav der.

Nå har jeg hele veien vært åpen om grunnen for sykemelding da, så det blir jo ikke helt det samme kanskje...

Anonymous poster hash: 6119e...d48

Skrevet

Hensikten med dialogmøte er å finne ut om det er tiltak som kan gjøres for at du kan komme tilbake til jobb.

Du har ikke plikt til å informere din leder om din sykdom dvs diagnose eller symptomer, men du plikter til å opplyse om din funksjonsevne. Du må også opplyse om det er tiltak som kan gjøre at du kan jobbe delvist.

Anonymous poster hash: f9180...a82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...