Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Hvis jeg får tilbud om jobben jeg ønsker meg,rekker jeg ikke mer enn et par dager før jeg begynner i ny jobb! Jeg har i utgangspunktet en måneds oppsigelsestid. Min nåværende sjef vet veldig godt at jeg er på utkikk etter noe nytt og han er også enig med meg om at jeg bør finne noe nytt. Han har sagt at vi skal finne en løsning. Kan jeg eventuelt foreslå å bare trekke noe av feriepengene for å slippe oppsigelsestiden om han blir vanskelig? Skal prate med han i morgen, men er litt nervøs. Alt skjer så fort nå Anonymous poster hash: 67e40...5ac
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Hvis jeg får tilbud om jobben jeg ønsker meg,rekker jeg ikke mer enn et par dager før jeg begynner i ny jobb! Jeg har i utgangspunktet en måneds oppsigelsestid. Min nåværende sjef vet veldig godt at jeg er på utkikk etter noe nytt og han er også enig med meg om at jeg bør finne noe nytt. Han har sagt at vi skal finne en løsning. Kan jeg eventuelt foreslå å bare trekke noe av feriepengene for å slippe oppsigelsestiden om han blir vanskelig? Skal prate med han i morgen, men er litt nervøs. Alt skjer så fort nå Anonymous poster hash: 67e40...5ac Trekke feriepenger???? Det ville jeg ALDRI foreslått. Dersom både du og sjefen er enige, tenker jeg at det ikke bør være noe problem? Spør sjefen om du kan bruke none kvelder/helge på evt å avslutte nåværende jobb Lykke til Anonymous poster hash: aac71...ac8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 spør heller om du kan gå på dagen og ikke få betalt i oppsigelsesperioden Anonymous poster hash: aac71...ac8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Flere alternativer: har du avspassering eller ferie utestående - bruk det. Hvis ikke - be om å få gå før oppsigelsestiden. Et viktig råd: Stå aldri uten arbeidsgiver - ikke en eneste dag! Hvis det skjer noe med deg da, så er rettighetene dine utrolig mye dårligere. Kjenner til f.eks. et tilfelle. En skulle ha et par måneders pause før neste jobb - fikk påvist kreft med straksstart av behandling i løpet av de to månedene. Får ikke tiltrådt ny jobb. Dvs. veldig mye dårligere rettigheter. Anonymous poster hash: 783c9...f80
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Du kan foreslå det, men du kan ikke kreve det. Anonymous poster hash: 182df...ec2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Husk også at oppsigelsestiden normalt sett begynner å løpe den 1. I måneden etter at du sier opp. Sier du opp 1. November vil dermed oppsigelsestiden være over 1. Januar. Anonymous poster hash: 182df...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå