Gå til innhold

Gravid med panikk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38 og gravid med nummer 3. Vi har snakket i flere år om at vi kanskje ville gå for en nummer 3, jeg har vært den mest positive av oss, mannen min har ikke ønsket flere.

Så før beslutningen var tatt, var jeg jammen gravid. Jeg er nå i uke 5+6, og har full panikk. De to barna våre er skolebarn, alt går mye lettere, jeg har en fantastisk og krevende jobb (men er ikke fast ansatt, så er avhengig av å prestere framover), og vi har ikke så mye energi til overs i hverdagen, egentlig. Vi har det bra!

Men nå har jeg full panikk! Mitt andre svangerskap var skikkelig tøft; jeg kastet opp i 20 uker, fikk bekkenløsning, litt høyt blodtrykk og en mulig svakt begynnende svangerskapsforgiftning. Og dette var for 6 år siden! Hvordan i all verden skal kroppen min tåle et nytt svangerskap nå - i min alder?

Jeg ligger våken på natta og stresser, og er rett og slett "tung" i humøret.

Jeg ser for meg at jeg får svangerskapsforgiftning, at barnet blir født alt for tidlig, at det har autisme, at jeg skal dø under keisersnittet (ja, jeg vet det er teit!) osv.

Hjelp! Hva gjør jeg? Mannen min fortrenger hele greia, tror jeg. Og jeg går bare og venter på at jeg skal begynne med dette oppkasthelvetet snart...... I stad ringte jeg sykehuset for å bestille time til abort, og fikk time førstkommende mandag. Men jeg kunne ringe samme morgen for å avbestille.

Vi har god økonomi, stort hus osv. Det er ikke det som bekymrer meg...

Anonymous poster hash: 18e2f...d74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning med begge barna mine, de ble f

Øst i uke 32 og uke 33 med k

eisersnitt. Gått bra med dem 😊kjør på ! Nå er du allerede gravid tenker jeg.

Anonymous poster hash: 0f72d...b82

Skrevet

Panikk er helt vanlig, et en del av hormonkjøret det også, og en del av det å bli en god mamma.

Tenker som "herregud hva har jeg gjort" "hvordan skal dette gå" er med på å gjøre deg til en reflektert og god mor

Jeg har fire barn, og hatt perioder med panikk i alle svangerskapene

Nå er yngste barnet 7 år og selv om det selvfølgelig har vært travle perioder har det gått overraskende fint å ha fire barn. De er en så fin gjeng, har så stor glede av hverandre

Det å få mange barn er en investering i resten av ditt liv, du vil alltid ha glede av dem

Anonymous poster hash: 4ffd8...0ed

Skrevet

HI her. Det sier litt om min ubalanse at jeg sitter her og griner av innlegg nummer to her.... Tusen takk for svar, dere! Jeg vet at det er mange lignende tråder her, men det hjelper på en rar måte at disse svarene er til meg.

Anonymous poster hash: 18e2f...d74
Skrevet

Jeg er i uke 6 med nr 4, ikke planlagt 😐 hatt to tøffe svangerskap med hyperemesis, ett uten. Jeg har de samme tankene som deg. Hadde begynt å søke nye jobber, skulle ha fokus mer på jobb framover. Vet hvordan du har det. Men det går vel helst greit😊 har mørke tanker når de tre krangler og alt er kaos. Blir 38 før babyen blir født..

Anonymous poster hash: d6bd3...537

Skrevet

Mitt tredje også, 6år siden sist. Var godt planlagt, prøvde i nesten et år før den satt. Resultatet, panikk ved positiv test! Håpte nesten jeg skulle miste osv. Helt sykt. Hormonene spiller deg et puss. Har hatt to fæle svangerskap før, mens dette har vært veldig bra! En vet aldri hvordan det blir 😊

Anonymous poster hash: dcff5...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...