Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Flere som har sett Brennpunkt dokumentaren? Fy søren for en kynisk judas! Lurer eldre og sårbare folk til å gi penger "så frø" som de kaller det! Det har ikke en dritt med religion og gjøre, han er en grådig, kynisk svindler som lurer svake mennesker 😡😡😡 Jeg har noen ganger sett på visjon Norge med denne Hanevold, som ren underholdning. Og det er meget utspekulert det han driver med! Håper hele luftslottet hans raser etter denne dokumentaren! Anonymous poster hash: ea28d...1b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Håper virkelig den dokumentaren åpner øynene til noen av giverene hans, en skam at han utbytter sårbare og ensomme mennesker på den måten Men jeg er stygt redd de er så "hjernevasket" at de bare blir sint på hans vegne, for "han er ikke sånn!" Anonymous poster hash: 1a041...04a
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Huff ja, religion fører aldri noe godt med seg.. Er i hvert fall min oppfatning.. Anonymous poster hash: ac244...ed2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Ja, tror ikke den går inn hos "familien" hans. De er så hjernevasket at de tror ikke på fakta uansett. Litt som Trump-tilhengerne. Men enig at han er en svindler. Rart at han i det hele tatt får holde på. Anonymous poster hash: 072a7...736
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Huff ja, religion fører aldri noe godt med seg.. Er i hvert fall min oppfatning.. Anonymous poster hash: ac244...ed2 Uten religion hadde vi fortsatt levd på steinaldernivå. Du kan godt mene at religionene har ført med seg mye vondt. Det har du nok rett i, men de har vært helt nødvendige for menneskehetens utvikling. Anonymous poster hash: f9855...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Uten religion hadde vi fortsatt levd på steinaldernivå. Du kan godt mene at religionene har ført med seg mye vondt. Det har du nok rett i, men de har vært helt nødvendige for menneskehetens utvikling. Anonymous poster hash: f9855...2c6 Kan du komme med noen eksempler? Anonymous poster hash: 569d1...eaf
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Uten religion hadde vi fortsatt levd på steinaldernivå. Du kan godt mene at religionene har ført med seg mye vondt. Det har du nok rett i, men de har vært helt nødvendige for menneskehetens utvikling. Anonymous poster hash: f9855...2c6 Hæ?! Anonymous poster hash: 769ca...e11
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Kan du komme med noen eksempler? Anonymous poster hash: 569d1...eaf Religion er å tro på noe som ikke eksisterer i vanlig forstand (litt dårlig forklart). Det skaper et felles sett med leveregler og moral. Uten disse felles reglene og forståelsen for hva som er rett og galt ville ikke større grupper av mennesker kunnet samarbeide. Anonymous poster hash: f9855...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 Religion er å tro på noe som ikke eksisterer i vanlig forstand (litt dårlig forklart). Det skaper et felles sett med leveregler og moral. Uten disse felles reglene og forståelsen for hva som er rett og galt ville ikke større grupper av mennesker kunnet samarbeide. Anonymous poster hash: f9855...2c6 Det her er jo bare vås... mennesker trenger ikke religion for å samarbeide. De kunne liksågodt trodd på evolusjon for å ha et felles forankringspunkt. Religion er skapt av folk blant annet for å forklare det uforklarlige. Å påstå at menneske fremdeles ville stptt fast i steinalderen uten religion er rett og slett intet annet enn nettopp en drøy påstand. Og jeg synes ikke du evner å forsvare påstanden din særlig godt heller. Du må forklare nærmere. Anonymous poster hash: 769ca...e11
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 Det her er jo bare vås... mennesker trenger ikke religion for å samarbeide. De kunne liksågodt trodd på evolusjon for å ha et felles forankringspunkt. Religion er skapt av folk blant annet for å forklare det uforklarlige. Å påstå at menneske fremdeles ville stptt fast i steinalderen uten religion er rett og slett intet annet enn nettopp en drøy påstand. Og jeg synes ikke du evner å forsvare påstanden din særlig godt heller. Du må forklare nærmere. Anonymous poster hash: 769ca...e11 Hvordan definerer du hva en religion er? Den definisjonen jeg bruker er omtrent "et sett med menneskelige regler og verdier med utspring i troen på noe overmennesklig". Uten en slik tro ville det ikke være noen grunn til å stole på andre. Det er ingen selvfølge at menneskerettighetene skal gjelde. For 100 år siden fantes de ikke en gang. Anonymous poster hash: f9855...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #11 Skrevet 26. oktober 2016 Det her er jo bare vås... mennesker trenger ikke religion for å samarbeide. De kunne liksågodt trodd på evolusjon for å ha et felles forankringspunkt. Religion er skapt av folk blant annet for å forklare det uforklarlige. Å påstå at menneske fremdeles ville stptt fast i steinalderen uten religion er rett og slett intet annet enn nettopp en drøy påstand. Og jeg synes ikke du evner å forsvare påstanden din særlig godt heller. Du må forklare nærmere. Anonymous poster hash: 769ca...e11 Helt enig med deg! For noe vås! Religion skaper ikke annet enn krig og problemer. (Sånne som Hanevold er et glimrende eksempel) Og har da ingenting med menneskets utvikling å gjøre! De største tenkerene og oppfinneren var (og er) ikke-religiøse vitenskapsmenn. Hi Anonymous poster hash: ea28d...1b9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #12 Skrevet 26. oktober 2016 Det gamle greske samfunnet var ikke særlig religiøst og mye av de store teoriene og tankene kommer derifra. Samfunnet utviklet seg mye i oldtidens antikke tid. Så å si at vi ikke hadde kommet lenger er rett og slett tull. Jeg tror at om ikke religionen hadde tatt så stor plass som den gjorde i særlig middelarlderen, hadde vi vært mye lenger. Men det siste er en påstand fra meg, og selvfølgelig ikke noe jeg kan vite. I alt det jeg har sett har religion vært mer begrensende på hva som er "lov" å tenke og gjøre, og dette har holdt oss tilbake! Anonymous poster hash: ac244...ed2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #13 Skrevet 26. oktober 2016 Nå utmerker vel ikke publikummet hans seg med sin evne til å stille spørsmål ved det de blir fortalt. Så forteller han dem at NRK (som dusse folka har et anstrengt forhold til fordi kanalen ikke alltid løper Israels ærend) lyver, så er det nok sånn... Anonymous poster hash: 988f3...28c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #14 Skrevet 26. oktober 2016 Huff ja, religion fører aldri noe godt med seg.. Er i hvert fall min oppfatning.. Anonymous poster hash: ac244...ed2 Det han driver med har ikke mye med religion å gjøre, spør du meg. Anonymous poster hash: 07759...349
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #15 Skrevet 26. oktober 2016 Helt enig med deg! For noe vås! Religion skaper ikke annet enn krig og problemer. (Sånne som Hanevold er et glimrende eksempel) Og har da ingenting med menneskets utvikling å gjøre! De største tenkerene og oppfinneren var (og er) ikke-religiøse vitenskapsmenn. Hi Anonymous poster hash: ea28d...1b9 Nå blir jo dette litt på siden av diskusjonen om Visjon Norge. Der er vi nok ikke så uenige, men å avskrive viktigheten av religioner for menneskehetens utvikling tyder på at du har liten forståelse både for hva en religion er og for hva som har drevet utviklingen fremover. Det er heller ikke slik at kriger er bare negative. Ofte er en krig nødvendig for å få til en endring til noe bedre. Det er også en veldig liten del av historiens kriger som har blitt utkjempet for å få gjennomslag for en religion, selv om religion kan sies å ha vært en forutsetning for å få folk til å samarbeide om å bekjempe en fiende. De fleste store tenkere har også vært religiøse. Ta for eksempel Sokrates som besøkte orakelet i Delfi, Michelangelo som utsmykket det sixtnske kapell, Thomas Eddison trodde på en høyere makt, Alvin Platinga er kristen osv. Hvis du ser på den definisjonen jeg skrev tidligere vil du nok se at de fleste av oss har en religiøs tilhørighet, selv om vi ikke er hverken kristne eller muslimer. Anonymous poster hash: f9855...2c6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 Det gamle greske samfunnet var ikke særlig religiøst og mye av de store teoriene og tankene kommer derifra. Samfunnet utviklet seg mye i oldtidens antikke tid. Så å si at vi ikke hadde kommet lenger er rett og slett tull. Jeg tror at om ikke religionen hadde tatt så stor plass som den gjorde i særlig middelarlderen, hadde vi vært mye lenger. Men det siste er en påstand fra meg, og selvfølgelig ikke noe jeg kan vite. I alt det jeg har sett har religion vært mer begrensende på hva som er "lov" å tenke og gjøre, og dette har holdt oss tilbake! Anonymous poster hash: ac244...ed2 Det gamle greske samfunnet fikk store filosofer på grunn av flere ting. Noe som var viktig var at de hadde en felles tro år at noen mennesker var mer verdt enn andre. Det gjorde at de kunne holde slaver til å gjøre det meste av kroppsarbeidet og at kvinnene skulle gjøre husarbeidet. Slik gjorde den gjeldende religionen det mulig for voksne menn å få tid til å filosofere. Slik jeg definerer religion er også for eksempel kommunisme, materialisme og troen på pengers verdi en form for religion. Reglene rundt dette gir oss begrensninger i forhold til hva vi kan og ikke kan gjøre og mene, men det gir oss også mulighet til å samarbeide og oppnå fremgang sammen. Anonymous poster hash: f9855...2c6
Gjest Antarctica Skrevet 26. oktober 2016 #17 Skrevet 26. oktober 2016 Religion er å tro på noe som ikke eksisterer i vanlig forstand (litt dårlig forklart). Det skaper et felles sett med leveregler og moral. Uten disse felles reglene og forståelsen for hva som er rett og galt ville ikke større grupper av mennesker kunnet samarbeide. Anonymous poster hash: f9855...2c6 Jo. Ateister klarer fint å følge lover og regler uten å tro på Gud.
Gjest Skrekkøgla Skrevet 26. oktober 2016 #18 Skrevet 26. oktober 2016 Å antyde at ikkereligiøse ikke har et moralsk kompass blir jo latterlig!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #19 Skrevet 26. oktober 2016 Hanvold er jo ikke annet enn en grisk, egoistisk drittsekk.. Anonymous poster hash: 17c6c...33c
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #20 Skrevet 26. oktober 2016 Jo. Ateister klarer fint å følge lover og regler uten å tro på Gud.Ateister tror gjerne på mye som er overmennesklig. Religionen trenger ikke inneholde noen menneskeliknende guder. Anonymous poster hash: f9855...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå