Gå til innhold

Klær til 5 åring i begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt svart alt! Svart strømpebukse, skjørt, genser, sko og hårbøyle med svarte blomster. Blir det for trist på et så lite barn? Forslag til hva som kunne vært en annen farge? Føler det ikke passer med hvit strømpebukse... evt grå strømpebukse? Jakken hun skal ha er ikke helt svart da...skal enten ha en svart og hvit rutete eller en helt grå.......

Anonymous poster hash: 200d3...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn kan gå med hva som helst av prekær i en begravelse. De trenger ikke gå i sort.

Voksne trenger heller ikke gå i sort. Hvis du er usikker på hvordan de pårørende vil ha det er det greit å unngå storblomstrete klær, knallgule kjoler ol. Det tryggeste er svart, hvitt, jordfarger og andre litt dempede, mørke farger, men det trenger ikke være helt sort.

Anonymous poster hash: c3914...614

Skrevet

Personlig mener jeg at alt er lov. Synes det er fint å se farger i en begravelse, at det er en feiring av livet som har vært og ikke bare en mørk og tung og sorgens dag.

Anonymous poster hash: 5962e...28c
Skrevet

Litt rolige penklær er ok, overhodet ikke nødvendig med helsort

Da min bestefar døde gikk jentene mine i brunbeige kjole med små hvite blomster på, hvit strømpebukse og brun cardigan. Ingen av oldebarn var helsort

Anonymous poster hash: 3b304...76c

Skrevet

Så lenge det ikke er rosa strutteskjørt så kan små barn gå med det meste. Dempa finklær

Skrevet

Presten sa til oss at han ikke syntes barn skulle gå i svart. Barn er barn og de kunne gå i akkurat det de ville. Min jente hadde lilla penkjole på seg.

Skrevet

Alt går an - særlig på barn. En kan unngå skrikete farger, ellers er det greit.

Anonymous poster hash: 4c3df...871
Skrevet

Litt avhengig av hvem som er død kan barn bruke alt :) I deres oldeforeldres begravelser som døde naturlige døder av alderdom kledde jeg de i penklær, ikke noe blir feil! Er det til andres familiemedlemmer (venninnes mor etc) eller litt mer tragiske bortfall/barn etc, hadde jeg kanskje gjort det annerledes, kanskje ikke tatt de med heller.

Anonymous poster hash: da863...d51

Skrevet

Oi da blir kanskje de klærene jeg har kjøpt helt feil? Jeg bør unngå helsort? Ikke vært i begravelse før..

Skrevet

Oi da blir kanskje de klærene jeg har kjøpt helt feil? Jeg bør unngå helsort? Ikke vært i begravelse før..

Det gjør jo ikke noe, men ikke bli overrasket om dere er de eneste i bare sort.

Skrevet

Det gjør jo ikke noe, men ikke bli overrasket om dere er de eneste i bare sort.

Tror jeg bytter skjørtet i en annen farge... takk for svar.

Skrevet

Hvordan er familien? Det kan være litt greit iforhold til hvordan man kler seg i begravelse.

I min fars side av familien er ingen helt sorte, mørke eller dempa farger er helt normalt. I min farmors begravelse kom den ene etter den andre i mer fargesprakende plagg enn den andre. Hun ville nemlig ikke ha mørke og dystre farger i sin begravelse, hun kom alltid fargesprakende i begravelser også så godt alle viste hvordan hun var. Pappa kjefta på meg siden jeg tok på meg en knall rød jakke, helt til jeg sa hvordan hun gikk kledd. Da skiftet han ut den grå gressen sin til en brun, fant frem ett fargesprakende slips og mamma måtte på loftet for å finne de røde skinnskoa fra 70tallet. Han var helt nydelig, men det var akkurat slik farmor var.

I min mors side av familien er det kun sort og ingen andre farger som telles.

Var i begravelse til mine barns oldefar, enken hadde ett stort ønske om at folk som i lyse farger. Ikke mange som etterkom dette men hun var veldig glad vi gjorde det. Faren til ungene mine ble sur over at jeg ikek ahdde kledd ungene i sort, men da oldemor var så glad tidde han. (Vi har ikke det best forholdet, så alt som kan krangles på må vist krangles på. Og det falt ikke i god jord at jeg hadde pratet med henne)

Anonymous poster hash: b1b65...3fd

Skrevet

Jeg mener at voksne damer bør gå i mørke klær (sort, grått, blått, grønt, brunt.....) og klær som er litt "tekkelige" - ikke stor utringning, åle-stram kjole, snuppe-kort osv. 

Små barn kan gå i hva som helst så lenge det er pent/pyntet. Også hvitt. 

Anonymous poster hash: c6c84...1a8
Skrevet

Da min bestemor døde ble hun båret til graven av sine barnebarn som var jenter. Guttene gikk bak. Alle jentene stilte i blomstrete kjoler. Bestemor var litt rebell til det siste. (Hun hadde også ordnet det slik at da hun døde ble hennes navn plassert over bestefar sitt på gravsteinen med "med ektemake" mellom.)

Skrevet

Jeg har kledd jenta min i hvitt jeg.

Skrevet

Du treng ikkje kjøpe nye klær. Om du har noko uten for skrikande mønster kan ein fint bruke det. Eller bruke litt farge på hårstrikk, klemmer etc.

Skrevet

I mamma sin begravelse hadde datteren min på seg en grønn kjole. Grå strømpebukser og en grå strikkajakke over kjolen (var kaldt i kirken). Det var mange barn i kirken. De kom i alle slags farger og var et herlig innslag, både med farger, prat og latter, på en ellers så svart dag.

Anonymous poster hash: 3257f...004

Skrevet

Nå byttet jeg det svarte skjørtet i et begunderrødt skjørt.... så hun ikke ble helsvart... familien min ellers tror jeg kommer til å kle seg i mørke farger.hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...