Gå til innhold

Trenger hjelp ! Er dette greit ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat melding fra svigers om at jeg må sende bilde av vår nyfødte sønn til dem. De skal lage julekort med bilder av alle barnebarna.

 

Men de vet at vi skal gjøre som vi pleier hver år, nettopp å ta bilder av barna i nissekostymer og sende julekort til familie og venner.

 

Skal jeg la de sende ut bilde av barna de også? Eller kan vi si ifra at det holder at vi sender,som vanlig?

 

Trenger litt synspunkter 😇

 

Anonymous poster hash: 49ae1...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de må ha "unger" på sine julekort får de sende bilder av egne unger.

 

 



Anonymous poster hash: b8baf...f48
Skrevet

Er det ikke koselig at de vil lage kort med alle barnebarna på da? Dere kan jo sende ut egne kort likevel?

 

For meg hadde dette vært helt greit.

Skrevet

Synes de andre foreldrene at det er greit?

 

Jeg hadde syntes et slikt kort var mer problematisk hvis det bare var en søskenflokk på kortet, men hvis de har en gjeng, så er det tydeligere at de ikke bare later som det er deres barn.

 

Man bør uansett spørre foreldrene før man gjør noe slikt.

 

Anonymous poster hash: ade9a...0a7

Skrevet

De høres jo litt overivrige ut, men jeg tenker at det ikke er noe galt i at de sender ut kort med bilde av barnebarna? Dere kan jo fortsatt sende ut eget kort slik som dere pleier.

Skrevet

Litt merkelig ønske, men siden dere gjør det selv også er det vel ikke noe å bråke om! Ta et annet bilde enn det dere tenker bruke og send de.

Eller finn en som ligner litt på nettet bare, folk ser ikke det er de samme ungene uansett

 

Anonymous poster hash: 4a065...f4c

Skrevet

Jeg kan ikke se at det ene skulle utelukke det andre. Blir jo ikke like kort. De sender av sine barnebarn. Dere av barnet/barna deres. Faktisk høres det ganske koselig ut at de er så stolte av barnebarna at de lager egne kort.

Skrevet

Det er ikke "deres" jobb å sende ut julekort med barnebarn. Det ville aldri falt inn hverken mine foreldre eller svigerforeldre.

 

MEN nå ønsker de altså å gjøre det. De har kanskje noen tanker om at deres egne julekort går til andre enn de kortene dere sender ut?

 

De er vel bare stolte av barnebarna.

 

Ikke ødelegg husfreden pga dette. Send et bilde (som selvsagt er helt annerledes enn det dere selv velger).

 



Anonymous poster hash: 86cd0...dcb
Skrevet

Jeg hadde sendt bilde. Synes det er stas at de er så stolte, og vil vise alle barnebarna sine :) Kanskje var det ikke nærmeste familie de tenkte mest på, men venner som ikke har sett barnebarna deres.



Anonymous poster hash: 69a51...683
Skrevet

Disse kortene har vel ikke helt samme nedslagsfeltet, så sånn sett skader det jo ikke at noen få(?) får bilde av de samme barna to ganger.

 

For meg ville det, irrasjonelt nok, hatt betydning hvordan jeg ble spurt. Jeg hadde ikke likt å bli "kommandert" til å sende bilder. Da kunne de heller fått bruke bilder de har tatt selv.

Skrevet

Kjære vene. De er stolte av barnebarna sine.

Ser virkelig inke problemet!

 

Anonymous poster hash: b9e6e...a53

Skrevet

Jeg velger mine kamper, og denne hadde jeg ikke tatt.

De er stolte av barnebarna, la de nå få ha den gleden.

 

Dere gjør jo likevel som dere pleier, ser ikke problemet om babyen er på flere kort.

Skrevet

Ser virkelig ikke problemet. Hadde synes det var veldig hyggelig hvis mine eller mannens foreldre var så stolte av barna at de ville ha de på kortet sitt.

Skrevet

Mine foreldre spurte også om det et år. Det syntes jeg bare var hyggelig. Gav dem samme bildet som vi brukte. At to slektninger fikk kort med likt bilde, syntes jeg var uproblematisk.

 

Anonymous poster hash: 8c1ab...7f6

Skrevet

Synes det var koselig tenkt av dem. De vil sikkert sende julekort av barnebarna sine til sine venner, som dere ikke sender til.

 

Anonymous poster hash: 594b9...d31

Skrevet

så koselig av dem :) da er de kjempe stolte, så ja de hadde fått det av meg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke skal være greit. Det er bare et tegn på at de forguder barnebarna sine og vil vise dem frem. Høres fryktelig sært ut å si at slike julekort er forbeholdt dere. Én ting hadde vært om du ikke ville sende ut bilder av barna slik i hytt og vær, men det er jo ikke det som er årsaken engang.

Skrevet

Gjør det noe da?! Folk her inne er så sære.

 

Anonymous poster hash: addd4...1bc

Skrevet

HI her

 

Takk for svar 😃 Jeg velger mine kamper som en skriver ovrr her. Derfor jeg skrev her. Måtte bare lufte tankene litt. Svigers er supergreie, men det kan bli litt mye noen ganger ,men Hey! Bedre at de bryr seg for mye enn for lite 😊

 

Det andre foreldreparet sender ikke kort, så de syns det er bra at svigers ordner opp.

 

Jeg hadde gledet meg til å sende ut kort av barna mine, og nå blir det dobbelt opp.

Men jeg skal la dem gjøre det 😊De er jo bare stolte de også. Takk for innspill, jeg har roet meg ned😊

 

 

Anonymous poster hash: 49ae1...d66

Skrevet

Disse kortene har vel ikke helt samme nedslagsfeltet, så sånn sett skader det jo ikke at noen få(?) får bilde av de samme barna to ganger.

 

For meg ville det, irrasjonelt nok, hatt betydning hvordan jeg ble spurt. Jeg hadde ikke likt å bli "kommandert" til å sende bilder. Da kunne de heller fått bruke bilder de har tatt selv.

HI her. Takk for svar 😊Det er det jeg mener.Koselig at de gjør det , men ble litt paff

 

Anonymous poster hash: 49ae1...d66

Skrevet

HI her

 

Takk for svar 😃 Jeg velger mine kamper som en skriver ovrr her. Derfor jeg skrev her. Måtte bare lufte tankene litt. Svigers er supergreie, men det kan bli litt mye noen ganger ,men Hey! Bedre at de bryr seg for mye enn for lite 😊

 

Det andre foreldreparet sender ikke kort, så de syns det er bra at svigers ordner opp.

 

Jeg hadde gledet meg til å sende ut kort av barna mine, og nå blir det dobbelt opp.

Men jeg skal la dem gjøre det 😊De er jo bare stolte de også. Takk for innspill, jeg har roet meg ned😊

 

 

Anonymous poster hash: 49ae1...d66

Det blir jo to helt forskjellige kort. Det ene blir en "collage" av alle barnebarna. Det andre blir et familiebilde av deres kjernefamilie i nissekostymer eller noe sånt. Det er noe helt annet.

 

Anonymous poster hash: 97e98...349

Skrevet

Tråden er ryddet for dobbeltposter.

MB, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...