Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Fikk akkurat melding fra svigers om at jeg må sende bilde av vår nyfødte sønn til dem. De skal lage julekort med bilder av alle barnebarna. Men de vet at vi skal gjøre som vi pleier hver år, nettopp å ta bilder av barna i nissekostymer og sende julekort til familie og venner. Skal jeg la de sende ut bilde av barna de også? Eller kan vi si ifra at det holder at vi sender,som vanlig? Trenger litt synspunkter 😇 Anonymous poster hash: 49ae1...d66
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Om de må ha "unger" på sine julekort får de sende bilder av egne unger. Anonymous poster hash: b8baf...f48
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Er det ikke koselig at de vil lage kort med alle barnebarna på da? Dere kan jo sende ut egne kort likevel? For meg hadde dette vært helt greit.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Synes de andre foreldrene at det er greit? Jeg hadde syntes et slikt kort var mer problematisk hvis det bare var en søskenflokk på kortet, men hvis de har en gjeng, så er det tydeligere at de ikke bare later som det er deres barn. Man bør uansett spørre foreldrene før man gjør noe slikt. Anonymous poster hash: ade9a...0a7
Cruella De Vil Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 De høres jo litt overivrige ut, men jeg tenker at det ikke er noe galt i at de sender ut kort med bilde av barnebarna? Dere kan jo fortsatt sende ut eget kort slik som dere pleier.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Litt merkelig ønske, men siden dere gjør det selv også er det vel ikke noe å bråke om! Ta et annet bilde enn det dere tenker bruke og send de. Eller finn en som ligner litt på nettet bare, folk ser ikke det er de samme ungene uansett Anonymous poster hash: 4a065...f4c
Salomine Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg kan ikke se at det ene skulle utelukke det andre. Blir jo ikke like kort. De sender av sine barnebarn. Dere av barnet/barna deres. Faktisk høres det ganske koselig ut at de er så stolte av barnebarna at de lager egne kort.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Det er ikke "deres" jobb å sende ut julekort med barnebarn. Det ville aldri falt inn hverken mine foreldre eller svigerforeldre. MEN nå ønsker de altså å gjøre det. De har kanskje noen tanker om at deres egne julekort går til andre enn de kortene dere sender ut? De er vel bare stolte av barnebarna. Ikke ødelegg husfreden pga dette. Send et bilde (som selvsagt er helt annerledes enn det dere selv velger). Anonymous poster hash: 86cd0...dcb
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg hadde sendt bilde. Synes det er stas at de er så stolte, og vil vise alle barnebarna sine Kanskje var det ikke nærmeste familie de tenkte mest på, men venner som ikke har sett barnebarna deres. Anonymous poster hash: 69a51...683
Mostly Harmless Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 Disse kortene har vel ikke helt samme nedslagsfeltet, så sånn sett skader det jo ikke at noen få(?) får bilde av de samme barna to ganger. For meg ville det, irrasjonelt nok, hatt betydning hvordan jeg ble spurt. Jeg hadde ikke likt å bli "kommandert" til å sende bilder. Da kunne de heller fått bruke bilder de har tatt selv.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #11 Skrevet 26. oktober 2016 Kjære vene. De er stolte av barnebarna sine. Ser virkelig inke problemet! Anonymous poster hash: b9e6e...a53
Serepta Skrevet 26. oktober 2016 #12 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg velger mine kamper, og denne hadde jeg ikke tatt. De er stolte av barnebarna, la de nå få ha den gleden. Dere gjør jo likevel som dere pleier, ser ikke problemet om babyen er på flere kort.
Førstemann Skrevet 26. oktober 2016 #13 Skrevet 26. oktober 2016 Ser virkelig ikke problemet. Hadde synes det var veldig hyggelig hvis mine eller mannens foreldre var så stolte av barna at de ville ha de på kortet sitt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #14 Skrevet 26. oktober 2016 Mine foreldre spurte også om det et år. Det syntes jeg bare var hyggelig. Gav dem samme bildet som vi brukte. At to slektninger fikk kort med likt bilde, syntes jeg var uproblematisk. Anonymous poster hash: 8c1ab...7f6
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #15 Skrevet 26. oktober 2016 Synes det var koselig tenkt av dem. De vil sikkert sende julekort av barnebarna sine til sine venner, som dere ikke sender til. Anonymous poster hash: 594b9...d31
februarprins2013 Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 så koselig av dem da er de kjempe stolte, så ja de hadde fått det av meg
Mandala Skrevet 26. oktober 2016 #17 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg forstår ikke hvorfor det ikke skal være greit. Det er bare et tegn på at de forguder barnebarna sine og vil vise dem frem. Høres fryktelig sært ut å si at slike julekort er forbeholdt dere. Én ting hadde vært om du ikke ville sende ut bilder av barna slik i hytt og vær, men det er jo ikke det som er årsaken engang.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #18 Skrevet 26. oktober 2016 Gjør det noe da?! Folk her inne er så sære. Anonymous poster hash: addd4...1bc
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #19 Skrevet 26. oktober 2016 HI her Takk for svar 😃 Jeg velger mine kamper som en skriver ovrr her. Derfor jeg skrev her. Måtte bare lufte tankene litt. Svigers er supergreie, men det kan bli litt mye noen ganger ,men Hey! Bedre at de bryr seg for mye enn for lite 😊 Det andre foreldreparet sender ikke kort, så de syns det er bra at svigers ordner opp. Jeg hadde gledet meg til å sende ut kort av barna mine, og nå blir det dobbelt opp. Men jeg skal la dem gjøre det 😊De er jo bare stolte de også. Takk for innspill, jeg har roet meg ned😊 Anonymous poster hash: 49ae1...d66
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #20 Skrevet 26. oktober 2016 Disse kortene har vel ikke helt samme nedslagsfeltet, så sånn sett skader det jo ikke at noen få(?) får bilde av de samme barna to ganger. For meg ville det, irrasjonelt nok, hatt betydning hvordan jeg ble spurt. Jeg hadde ikke likt å bli "kommandert" til å sende bilder. Da kunne de heller fått bruke bilder de har tatt selv. HI her. Takk for svar 😊Det er det jeg mener.Koselig at de gjør det , men ble litt paff Anonymous poster hash: 49ae1...d66
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #21 Skrevet 26. oktober 2016 HI her Takk for svar 😃 Jeg velger mine kamper som en skriver ovrr her. Derfor jeg skrev her. Måtte bare lufte tankene litt. Svigers er supergreie, men det kan bli litt mye noen ganger ,men Hey! Bedre at de bryr seg for mye enn for lite 😊 Det andre foreldreparet sender ikke kort, så de syns det er bra at svigers ordner opp. Jeg hadde gledet meg til å sende ut kort av barna mine, og nå blir det dobbelt opp. Men jeg skal la dem gjøre det 😊De er jo bare stolte de også. Takk for innspill, jeg har roet meg ned😊 Anonymous poster hash: 49ae1...d66 Det blir jo to helt forskjellige kort. Det ene blir en "collage" av alle barnebarna. Det andre blir et familiebilde av deres kjernefamilie i nissekostymer eller noe sånt. Det er noe helt annet. Anonymous poster hash: 97e98...349
Modesty Blaise. Skrevet 26. oktober 2016 #22 Skrevet 26. oktober 2016 Tråden er ryddet for dobbeltposter. MB, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå