Gå til innhold

Fader også... Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg vet ingen her inne kan svare med sikkerhet på dette. Men følte for å få det ut anonymt et sted! Jeg har en baby på 4mnd og et barn på 4 år. Satte inn hormonspiral i august, og har etter det hatt småblødninger i tide og utide, men ikke noe annet ubehag. Nå har jeg den siste uken vært småkvalm i tillegg og hatt mye luft i magen, og ulming, stikking og ubehag i livmoren. Dette var de første graviditetstegnene ved begge svangerskapene.... Jeg fikk beskjed om at hormonspiral skulle være like sikkert som sterilisering, og tenker at det sikkert bare er bivirkninger av spiralen jeg kjenner, men så tenker jeg at de kanskje skulle ha kommet mye tidligere om det bare var det? Shit, skal jeg liksom bli en av de få prosentene som blir gravid med hormonspiral? Er det noen som kan dele erfaringer?

Anonymous poster hash: cd890...a12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte inn hormonspiral mars 2015, og har enda litt nye bivirkninger. Var brennsikker på at jeg var gravid, men det var bare mensen som var på vei etter jeg plutselig fikk eggløsning når jeg hadde gått noen mnd uten ;-) sier ikke at graviditet er utelukket, men det trenger ikke nødvendigvis være det. Ta en test du :-)

Anonymous poster hash: 4f25b...d08

Skrevet

Det er maks uflaks om du nå er gravid, men du bør ta en test så fort som mulig.

Mitt inntrykk er at mange prevensjonstyper ikke er like sikre som produsentene opprinnelig har oppgitt - at tallene ikke blir oppjustert etterhvert som flere og flere opplever å bli gravide tross riktig bruk av hormonproduktene.

Krysser fingrene for at du ikke er gravid - men ta en test så fort som mulig.

Anonymous poster hash: b5b39...d1f
Skrevet

Jeg satte inn hormonspiral mars 2015, og har enda litt nye bivirkninger. Var brennsikker på at jeg var gravid, men det var bare mensen som var på vei etter jeg plutselig fikk eggløsning når jeg hadde gått noen mnd uten ;-) sier ikke at graviditet er utelukket, men det trenger ikke nødvendigvis være det. Ta en test du :-)

Anonymous poster hash: 4f25b...d08

Så godt å vite at bivirkningene kan komme etter en stund også. Ja, skal ta en test, men har ingen liggende hjemme, så får tatt tidligst på torsdag morgen. Jeg fulgte instruksene nøye, ventet med sex til det hadde gått minst en uke etter innsetting, og kjenner etter en gang i uken at jeg kjenner trådene. Håper det bare er bivirkninger! Men er jeg gravid så er barnet hjertelig velkommen, men skulle bare ønsket det hadde ventet litt lenger med å komme...

hi

Anonymous poster hash: cd890...a12

Skrevet

Det er sikkert bivirkninger, men ta en test just in case. Jeg tror ikke prevensjon er så sikkert som produsentene sier, og jeg tror ikke legene er så flinke til å rapportere inn graviditet på prevensjon. Jeg har blitt gravid på prevensjon tre ganger. Både p-stav og p-piller. Legen hadde ikke rapportert det inn. Jeg ba han gjøre det. 

Anonymous poster hash: 0a1c9...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...