Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Feber og vondt i øret. Vi har visst bare Paracet i stikkpiller. OK eller litt overgrepsaktig? Anonymous poster hash: 53dee...4b9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Gi ho stikkpille du Anonymous poster hash: d6e08...06d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 Om hun er ok md det er det greit, om du må holde en hylende 5 åring fast og stikke noe oppi rompa hennes kan ungen oppfatte det som et overgrep Anonymous poster hash: 13a80...4f4
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 Uff, det var det siste der jeg tenkte litt på! Takk for svar, jeg prøver :-) Anonymous poster hash: 53dee...4b9
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 Nå må alt slutte og vinkles dom overgrep. At en mor medisinerer barnt ditt er ikke overgrep. Jeg et snart 40 og bruker fremdeles stikkpille fordi de fungerer best. Anonymous poster hash: 7ed5a...c24
skinnfilla Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 Mine ville ikke ha stikkpiller ,jeg har knust og blandet med syltetøy . Ene svelget tablett delt i 4
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #7 Skrevet 25. oktober 2016 Nå må alt slutte og vinkles dom overgrep. At en mor medisinerer barnt ditt er ikke overgrep. Jeg et snart 40 og bruker fremdeles stikkpille fordi de fungerer best. Anonymous poster hash: 7ed5a...c24 Joda, men du setter dem frivillig på deg selv, det er ikke noen andre som skyver fingeren opp mens du hyler... Men jeg er i teorien enig med deg!!! Anonymous poster hash: 53dee...4b9
TPK Skrevet 25. oktober 2016 #8 Skrevet 25. oktober 2016 Hvis hun ikke vil det selv hadde jeg heller delt/knust en vanlig tablett (en halv er vel riktig dose?) og blandet med syltetøy, yoghurt eller smoothie. Eller kanskje is. Vi bruker bare brusetabletter, kjekt å ha i hus når de er så store.
Plutselig_gravid Skrevet 25. oktober 2016 #9 Skrevet 25. oktober 2016 Seriøst? Overgrep? Er mer overgrep å ikke gjøre noe som helst når barnet er sykt. I dag har du ikke annen type paracet, Sånn er det bare.I morgen kjøper du smeltetabletter. Forklar barnet ditt hvorfor hun må ta medisin. Mulig hun protesterer og synes det er ubehagelig, men hun vet jo innerst inne grunnen til at du stikker en pille i rompa på henne. Blir hun traumatisert av dette ligger det nok andre årsaker bak. Når barna mine har vært i en spesiell alder har de protestert mot både tannpuss, medisiner, febermåling og stikkpiller. Av og til har de ikke noe valg.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #10 Skrevet 25. oktober 2016 Spørs jo på måten man gjør det, synes jeg. Sett deg ned med barnet og forklar at stikkpille er eneste mulighet og ufarliggjør prosessen. Så kan barnet velge selv. (Siden det ikke er en situasjon barnet MÅ ta den.) Har de vondt nok er nok svaret ja. Ingen av mine har fått stikkpiller etter de har vært rundt 1-2 år. (Siden det har vært mye mindre kamp å få i de på andre måter. Eldste tror jeg ikke fikk noenting før hun var i skolealder og fikk lungebetennelse, men da fikk hun selvsagt vanlige tabletter. Men mellomste som er ørebarn svelget tabletter fra hun var bitteliten.) Men da minsten fjernet mandlene da han var 4 år måtte han jo. Han var typen som fikk totalt anfall av å måtte få stikkpiller. Men når tiden kom, forklarte vi han at dette her bare må du. Første stikkpille var han rimelig skeptisk, men protesterte ikke siden han hadde så vondt. Resten av tiden han fikk, var holdningen "Jeg er klar!", mens han dro buksene ned selv. 😂 Stikkpiller ble omdøpt til "prompe-piller" og som var "noe dritt å ta, men virker bra!", som han selv sa. 😂😂😂 Anonymous poster hash: 36640...193
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2016 #11 Skrevet 25. oktober 2016 Om hun ikke er dødssyk og nekter stikkpille ville jeg ventet og heller kjøpt flytende ibux med appelsinsmak i morgen. Litt feber overlever hun gjennom natten. Har selv holdt ungene fast for å gi nesespray, tannpuss, shampoo, ta av plaster osv, men synes at om det ikke er helt ekstremt nødvendig tvinger jeg ikke noe inn i underlivet deres ( termometer, stikkpille osv) når det finnes øretermometer,flytende ibux osv Anonymous poster hash: 13a80...4f4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #12 Skrevet 26. oktober 2016 Ikke lag styr rundt det, enkelt og greit er det medisin som skal inn i kroppen likegyldig i hvilken åpning. Jeg er sykepleier og setter stikkpiller på voksne hver dag. "Nå setter jeg en stikkpille på deg" enkelt og greit. Det er ikke moro men det er ikke et overgrep. Anonymous poster hash: d5219...3da
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2016 #13 Skrevet 26. oktober 2016 Først en liten erfaring. Jeg er 38 og bruker selv stikkpiller nesten daglig. På meg er det stor forskjell hvilken vei jeg setter den. Om jeg setter den med spissen først, så må en del av fingeren også inn, og det blir ubehagelig, men om jeg snur den, så kommer den til et punkt hvor den nesten blir sugd inn av seg selv, og det går mye lettere. Selvsagt skal du gi 5 åring medisin. Mine to på 6 og 8 år får fortsatt stikkpiller, men det er etter deres eget ønske da. De får velge mellom brusetablett og stikkpille, som regel velger de stikkpille. Anonymous poster hash: cc611...689
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå