Gå til innhold

noen som kan anbefale bæretøy/sele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe det, men det er jo så mye forskjellig.

Og kan hun være i den på tur? Hun er straks 5 uker og jeg ønsker å gå litt i skogen, lei asfalten, men er hun får liten?

takk for svar☺

Anonymous poster hash: 27201...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte elastisk bæresjal når min var så liten men kommer jo litt an på størrelsen til barnet.

Hadde nok tatt med meg barnet til en babybutikk og fått hjelp til å prøve meg frem med de klærne dere skal ha på dere nå.

Jeg brukte selv ergobaby når hun ble stor nok og har båret henne i timesvis uten problemer. Både som baby og som 2 åring ned fra fjellet.

Skrevet

Dropp babybutikk; de aller fleste der kan minimalt om bæring. Meld deg inn i Norsk Bæregruppe på Facebook, der får du svar og hjelp!

Sånn i farten: Kjøp deg et elastisk sjal, og bær henne med M-form og C-kurve - IKKE i vuggestilling. Hun kan bæres så lenge hun vil, mange timer i strekk, sove der og alt uten problemer, så lenge hun sitter ergonomisk riktig (Google M-form og C-kurve). Når hun er større, går du over til vevd sjal (vakkert og praktisk, men litt læringskurve), eller finner en sele (enkelt å bruke, men du må finne en som passer kroppen din, og den må byttes ut etter hvert som barnet vokser) alt etter hva du ønsker og liker.

Ergobaby Adapt er den eneste selen du kan bruke fra nyfødt uten noe spedbarnsinnlegg.

Blås i alle som skal ha deg til å bære fremovervendt. Babyer skal bæres mage mot mage, evt på hofta hvis de er små og vil se mer, eller på ryggen din når de er større og vil ha utsikt. Det er viktig at de kan skjerme seg mot inntrykk når det blir for mye for dem, og det kan de ikke hvis de blir båret fremovervendt. Du må også kunne følge med på dem, reaksjonene deres, og de skal kunne se deg og ansiktet ditt for å avlese hvordan de skal tolke alt som skjer rundt dem.

Bæring er fantastisk, velkommen inn i bæreverdenen!

Skrevet

Jeg bærte mine i elastisk bæresjal fra første dag på barsel og de første 4-6 månedene. Brukte nesten aldri vogn.

Søk på nettet på Moby Wrap. De er fantastiske for nyfødt og opp til 5 mnd, og lette å knyte (du finner lette knytevideoer på youtube).

Og som ei anna ei her sier; aldri bær fremovervendt! Det er altfor krevende for en baby å få verden rett i fleisen sånn. Og dessuten; det er helt horribelt å måtte henge etter skrittet med føttene rett ned, som du ser fremovervendte babyer gjør. Baby skal bæres med magen inn mot bærer, helst høyt oppe på brystet (og høyt på rygg etter hvert) slik at man kan følge godt med de og nese/munn har masse tilgang til frisk luft. Og knærne skal være høyere enn rumpa.

Lykke til, bær babyen din inntil deg så mye du kan, fordi plutselig er de store og du har gått glipp av sjangsen.

Anonymous poster hash: a720c...53d

Skrevet

Brukte elastisk bæresjal i starten.

Deretter ergo. Den er veldig god (tror de kan brukes fra nyfødt).

Brukte den til og med dag 6-åringen brakk beinet og var gipset "fra skrittet og ned" og ikke håndterte krykkene i starten.

Anonymous poster hash: eedfb...fe8
Skrevet

Takk for svar dere☺skal lese og titte litt på det.

Hi

Anonymous poster hash: 27201...5dc

Skrevet

viktig at barnet får trene i steden for og henge på deg

Anonymous poster hash: dc7a9...fce
Skrevet

Vi hadde mei tai, helt fantastisk. Barnet kommer så tett inntil at vekten ikke merkes. Savnet aldri å ha barnet snudd fra meg, barnet så ikke ut til å klage heller. Elsket å sitte i mei tai. Brukte den siste gang på en ferie da han var 4 år.

Anonymous poster hash: f79fa...938

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...